Dansk version af crimsom and clover søges

jeg hørte den her i radioen idag og syntes det er et supergodt nummer og så kom jeg i tanke om at den er lavet i en danske version osse og er sunget af en dansk sangerinde, MEN HVEM, jeg ka huske få brudstykker af teksten, men ikke nok til at jeg ka lure af hvem sangerinden er.
jeg har en ide om at det ku være sanne, men er meget usikker

her er den originale

[ame]Crimson & Clover - YouTube

hvem kan hjælpe med den danske

:wehuu: :wehuu: :wehuu:

ååååååååååååååååååårh, dén molodi har jeg jo som du måske har læst i en anden tråd haft i tankerne, siden jeg hørte den som baggrundsmusik til en reklame på TV…

:hjerte::hjerte:

den er bare så gooooooo’ :rock::rock:

Mindes ikke, at have hørt den på dansk … og dog er der noget, der ringer…

Er det ikke en pige der synger ???

:øhmm:

vil du ikke skrive de brudstykker af den danske tekst…jeg tror jeg har en ide om hvem der sang den ;-))

:yatta::yatta::yatta:

Kom med den… NU … jeg har ikke tænkt på andet, siden tråden blev oprettet…

:kryds:

Jeg har set et andet sted på nettet at man gætede på at det var Lecia - hvem hun så er:ups::ups::ups:

det jeg lige ka komme i tanke om er noget fra omkvædet hvor der bliver synget noget i stil med
og vi var så forelsket.

lecia er da sangerinden fra laban, og hende tror jeg nu ikke det er

[quote=Johnny;427559]det jeg lige ka komme i tanke om er noget fra omkvædet hvor der bliver synget noget i stil med
og vi var så forelsket.[/quote]

:ok::ok:

Ja… nu begynder det at dæmre hos Tutten… kom nu med svaret Felis… els skal jeg ligge og tænke på det hele natten… og jeg vil faktisk hellere sove…

:høhø:

Arhhh hedder hun sådan:tihi:

Men sjovt nok så ledder de også efter svaret her inde http://www.love.dk/Message?cmd=104&menuId=168&forumId=20&from=1&tId=50681 Der er dog ikke kommet noget svar.

Lidt mere dansk tekst vil være en stor hjælp :slight_smile:

Forresten så er det et fedt nr. Kan huske i min meget tidlige ungdom at jeg hørte det med Joan Jett. Originalen er dog klart bedst.

:?

NU har jeg fået i hovedet, at det er Nanna der synger den på dansk ???

:?

Jeg er langtfra sikker, men jeg kan huske jeg tænkte dengang, at melodien bare slet ikke passede til hende.

I min erindring er det Grethe Ingmann der sang den.

Overvejede også Birthe Kjær, men nej, .

Det er i hvert fald en sangerinde, der sædvanligvis har en stil meget langt fra Crimson & Clover

nu har jeg taget kontakt til en radio-station her i det østjyske, radio alfa fra randers, der er jeg sikker på at hjælpen kan findes, da der sidder en del super proff folk som bare har styr på musik fra 60-70-80 osv.

Århhh Johnny så må du vende tilbage med svaret - man bliver jo lidt nysgerrig:tihi::tihi::tihi:

:venter::venter::venter:

Tutten har tænkt på det hele natten - så jeg håbede på et svar her til morgen…

:høhø:

Jeg vil såment
:fløjte::klapper:
blot tilkendegive at jeg her til morgen:

• ligger i grinerkramper over hvad det dog er for noget I kører rundt og lytter til derude på den jyske hede* :fin:-LOL:klapper::fløjte::tak::ok::høhø:

(åh hvor er jeg glad for at være hjemme i Kbh igen) :wehu::fin: :stuck_out_tongue: i cowboyderfrit territorie. :bebe:

[quote=Sheer;427666]Jeg vil såment
:fløjte::klapper:
blot tilkendegive at jeg her til morgen:

• ligger i grinerkramper over hvad det dog er for noget I kører rundt og lytter til derude på den jyske hede* :fin:-LOL:klapper::fløjte::tak::ok::høhø:

(åh hvor er jeg glad for at være hjemme i Kbh igen) :wehu::fin: :stuck_out_tongue: i cowboyderfrit territorie. :bebe:[/quote]

:inlove::inlove:

Smider du lige et par exempler, hva’ ??

For det kan da ikke være Crimsom and clover, du mener - den er bare sååååååååååååååååååå go’

PS : hvad hulen betyder CRIMSOM ??

:øhmm::øhmm:

Smider du lige et par exempler, hva’ ??

For det kan da ikke være Crimsom and clover, du mener - den er bare sååååååååååååååååååå go’

PS : hvad hulen betyder CRIMSOM ??

:øhmm::øhmm:[/quote]

iflg google translate betyder det blodrød og hvis det er sandt så giver titlen da slet slet ikke nogen mening
blodrød og kløver:?:?:uha::øhmm::øhmm:

[quote=Johnny;427681]iflg google translate betyder det blodrød og hvis det er sandt så giver titlen da slet slet ikke nogen mening
blodrød og kløver:?:?:uha::øhmm::øhmm:[/quote]

:høhø::høhø::høhø::høhø:

Næe… jeg kan heller ikke liiiiige se sammenhængen ??

:smiley: