er der ikke en del der har døjet med det på det seneste?
Cinna som jo flyttede forrige lørdag har fået tynd mave der lugter midt på sidste uge. Hun blev så sat udelukkende på tørkost. I nat/morges har hun kastet en del ufordøjet tørkost op.
Ingen af mine katte herhjemme har dårlig mave eller kaster meget op.
Min første tanke er naturligvis flyttestress, men ejeren er bekymret.
Der er jo jævnligt noget i omløb - varer det kun 1-2 dage, er jeg ikke bekymret.
Cæsar var syg sidste lørdag. Da jeg stod op om morgenen, var der kastet op i hele huset og han ville ikke ud. Jeg var næsten bekymret for ham, for det er ellers det første han skal om morgenen.
Men i løbet af formiddagen blev han sig selv igen.
Så er der lidt opdatering på Cinna. Jeg tilbød at tage hende hjem - hun sked flere gange daglig på gulvet, tyndt og ildelugtende. Hun var utilpas når hun gjorde det.
Jeg aftalte med ejer at sende en bæ til min klkinik - den kom i fredags og blev straks sendt på laboratorie - den store test + TF. Endeligt svar i går - moderat overvækst af hæmelytisk e-coli og intet andet. Cinna er nem at pillegive - så nu skal vi bare se resultater.
Det her har ikke været sjovt - fantastisk med så tålmodig en køber
Det er aldrig sjovt at sende en kat ud i et hjem der viser sig at have et problem. Især ikke når man har forsøgt hvad man kan for at undgå problemer.
Så er det så meget skønnere når man har en person i den anden ende ( i.e. ny ejer) som er fornuftig og forstående og samarbejdsvillig.
Dejligt at høre og forhåbentlig får I snart katten helt iorden igen.
Alle killinger kan, når de rammer et nyt hjem risikerer grundet stress mv., at blive syge. Og der er det specielt dejligt, at både opdrætter og ny ejer indgår en dialog og hjælper hinanden. Det tyder alt på er tilfældet her - og det gør mig glad
Jeg krydser for, at Cinna hurtigt bliver helt på dupperne igen
[QUOTE=DK Nemador;747248]Alle killinger kan, når de rammer et nyt hjem risikerer grundet stress mv., at blive syge. Og der er det specielt dejligt, at både opdrætter og ny ejer indgår en dialog og hjælper hinanden. Det tyder alt på er tilfældet her - og det gør mig glad
Jeg krydser for, at Cinna hurtigt bliver helt på dupperne igen
Knus Gitte[/QUOTE]
Cinna er nu en voksen kysseprinsesse på 4 år.
Jeg syntes bestemt ikke det var morsomt - for hvem gider ha’ en kat der skider på gulvet i tide og utide. Det kunne slet ikke komme på tale at levere Cinna tilbage, det gjorde ejeren klart - og midt i al frustrationen så var det godt nok rart at vide trods skideriet - så var hun katten for den familie.
Jeg tror på flyttestress har sat gang i det - nu skal det bare bekæmpes.