Dårlig maver af smertestillende

Hannibal får smertestillende dagligt pga. hans hale.

men det bette pus, får så dårlig mave af det (tror det er det der er grunden)

vi har prøvet med skånekost, kogt kylling og udkogt ris og han har fået sårn noget pasta, zoolac. Ingenting af det har virket, og det et meget tyndt og sætter sig fast i hans poter :frowning:

han har to dage endnu på smertestillende, men har i nogle andre gode råd?

(Udover dårlig mave, virker han frisk. Leger og har en god appetit.)

Jeg ville spørge dyrlægen om ikke han kunne få et andet præparat

Sørger I for at han får det samtidig med mad ellers? Og hvilket mærke har I fået til ham?

Mange smertestillende, der gives gennem munden, er hårde ved maven. De fås også som depotindsprøjtninger, som ikke irriterer mave-/tarmkanalen.

De fleste smertestillende præperater til kat er de såkaldte NSAIDprodukter… på alm dansk ibubrufen = det samme som findes i fx Ipren.
Det kan forårsage (blødende) mavesår hos dyr efter selv meget kort tids brug, så hvis en kat reagerer med at få dårlig mave, mens den er på fx Metacam, Romefen, Loxicom og hvad det nu ellers hedder, ville jeg omgående stoppe med det smertestillende - og derefter henvende mig hos dyrlægen og bede om andet enten i form af binyrebarkhormoner eller opiater… hvis altså det stadig er nædvendigt med smertestillende medicin.

Ring til dyrlægen - du kan få et præparat, som beskytter slimhinden i mave-tarm kanalen :slight_smile: