Dårlige vaner

har i nogle sjove, underlige, mærkelige vaner? så del dem med os andre:p

jeg sidder altid på mine fødder når jeg sidder foran computeren, så når jeg skal på toilet eller rejse mig af en anden grund kan jeg næsten ikke gå fordi mine fødder sover, jeg er flere gange væltet pga det. :tihi:

Jeg kan ikke drikke to gange af det samme glas, er der gået mere end et kvarter til det skal fyldes op igen, ja så henter jeg altså et nyt.
Det er til stor pine hvis jeg er ude et sted hvor der drikkes af de samme glas hele aftenen, så er jeg den der sniger mig ud et par gange og vasker mit glas.

Mine ben “hopper” tit, uden jeg er opmærksom på det… og ind i mellem kan det være til gene for andre når vi fx er i biografen. Men det er bare ikke altid jeg selv er opmærksom på det… :ups:

:inlove: :inlove: :inlove:

Dårlige vaner ???

Hvad er det for noget - prøver lige at Google det.

:fin:

jeg bider negle hvis jeg keder mig.
jeg skal altid pille ved et eller andet det ka være en kuglepen, en lighter, en negleklipper osv osv

Kan shopping være en dårlig vane? :fløjte:

Ellers har jeg ingen… -snydt

Manden synes hvist at det er en dårlig vane at jeg elsker at spise i sengen. Men jeg synes det er en dejlig vane :slight_smile:

nu i siger det så sidder jeg også tit og “hopper med benene” jeg piller næsten også altid ved noget, og bruger alt for mange penge:fløjte:

der udover har jeg en dårlig vane med at langærmede bluser skal hve så lange ærmer at jeg kan gemme mine hænder inde i dem. den har jeg altid haft. da jeg var lille truede min mor med at klippe ærmerne af hvis jeg ikke stoppede med det :klapper:

Jeg skriver lister!!!

Feks når jeg gør rent… Jeg kan sagtens “starte” rengøringen med at lave en laaaang liste og så derefter belønne mig selv med flueben når tingen er ordnet…

Da jeg havde brændeovn kunne jeg næsten ikke gå forbi den uden liiige at åbne den, prikke til brændet med den der brændeovnspind og så ellers lukke igen… Så brænder det jo bedre…

Jeg kigger konsekvent altid i køleskabet hjemme hos min far… Ikke fordi jeg skal have noget… skal bare lige se hvad der er… det er ikke noget jeg tænker over… jeg gør det bare…

Jeg lukker ikke døren når jeg går på WC…

har helt sikkert flere… men kan ikke komme på dem lige nu

jeg har svært ved at lade mit hår være… hvis jeg keder mig så sidder jeg og fletter mit hår eller laver filtrer som jeg kan filtre op igen

[quote=Mette Stevnsborg;215665]har i nogle sjove, underlige, mærkelige vaner? så del dem med os andre:p

jeg sidder altid på mine fødder når jeg sidder foran computeren, så når jeg skal på toilet eller rejse mig af en anden grund kan jeg næsten ikke gå fordi mine fødder sover, jeg er flere gange væltet pga det. :tihi:[/quote]

Aaaa gør du også det :klapper:Jeg har nu fundet mig en rund kontorstol uden ryglæn, for ellers skal jeg nok få kringlet mit venstre underben og fod ind under mig - alternativt ankel-over-knæ-varianten :ok:

[quote=PivC;216775]Jeg skriver lister!!!

Feks når jeg gør rent… Jeg kan sagtens “starte” rengøringen med at lave en laaaang liste og så derefter belønne mig selv med flueben når tingen er ordnet…

Da jeg havde brændeovn kunne jeg næsten ikke gå forbi den uden liiige at åbne den, prikke til brændet med den der brændeovnspind og så ellers lukke igen… Så brænder det jo bedre…
Jeg lukker ikke døren når jeg går på WC… [/quote]

Lister er godt! Det er SÅ dejligt at kunne krydse af, når det er gjort. Nogle lister kan så ligge meget pinligt længe :ups:
Åh ja, pasning af bål og brændeovn, jeg kan heller ikke holde nallerne ved mig selv.
Og den sidste, er det ikke bare sådan, når man har katte? Jeg mener, mange katte er jo hygge/flok-tissere, og så ville man jo stresse dem, hvis de ikke fik lov til at følge den naturlige adfærd så vidt muligt :?

Godt så, Gitze, så kender vi signalet :klapper: til nyt emne, tak :ok:

Jeg har det med at sno en tot rundt om fingeren, og det er ikke når jeg keder mig, men ubevidst.

/Dorte

Er det ikke det, der hedder trichotillomani :?
Jfr. http://www.dr.dk/DR1/laegen/Programmer/2004/040506/20050825162211.htm

Ikke, at nogen af jer har det i den grad, men jeg har faktisk mødt en, hvor det nærmede sig en diagnose med konstant - virkelig konstant - snopillevride en ellers velplejet hårpragt.
Hvis man synes, at det er fint at have en dyrt lydende diagnose f eks :stuck_out_tongue:

[quote=MiSi;216814]Aaaa gør du også det :klapper:Jeg har nu fundet mig en rund kontorstol uden ryglæn, for ellers skal jeg nok få kringlet mit venstre underben og fod ind under mig - alternativt ankel-over-knæ-varianten :ok:

[/quote]

jeg behøver skam ikke ryglæn for at gøre det:ups: men nu du siger det, så er det også venstreben oppe og højre ben nede, når det ikke er begge ben oppe. elsker at sidde sådan. :ups:

[quote=Dorte Birkedal;216821]Jeg har det med at sno en tot rundt om fingeren, og det er ikke når jeg keder mig, men ubevidst.

/Dorte[/quote]

Altså når du keder dig uden at vide af det? :tihi:

[quote=MiSi;216826]Er det ikke det, der hedder trichotillomani :?
Jfr. http://www.dr.dk/DR1/laegen/Programmer/2004/040506/20050825162211.htm

Ikke, at nogen af jer har det i den grad, men jeg har faktisk mødt en, hvor det nærmede sig en diagnose med konstant - virkelig konstant - snopillevride en ellers velplejet hårpragt.
Hvis man synes, at det er fint at have en dyrt lydende diagnose f eks :p[/quote]

Nej, lige den lidelse er dér, hvor de hiver håret ud. - Ét efter et…:S

Det med at skrive lister kender jeg alt til! Det er ikke altid, at jeg når igennem dem, men de er så dejlig rare at have.

Og så bider jeg negle, øv, men hvis jeg lader dem gro, så knækker de alligevel, fordi de er så bløde.

Argh, sikke da en tråd !
Aner da ikke, hvor jeg skulle starte henne -høhø

Hvis man stiller krav til mig om morgenen, lige når jeg er stået op, falder der brænde ned. Min hjerne skal have lov til at vågne i fred :lynogtorden:

På grund af fib’en mister jeg tit koncentrationen midt i en film og kan finde på at begynde at huske min kære forlovede på de mærkeligste ting. :ups:

Jeg forklarer ufatteligt meget, fordi jeg er bange for at blive misforstået, hvilket fører til at jeg snakker som et vandfald til tider.
Det harmonerer ikke så godt med, at jeg er hamrende genert :tihi:

Oh, og jeg bider neglerødder, hvilket er en usædvanligt dårlig vane, da begge mine store fortænder er plastik, så jeg ender med at hive neglerødderne af og det giver altid sår :doh:

Nu vil jeg ikke af med mere, det ender med, jeg bliver bannet fra forummet :stuck_out_tongue:

[quote=Tortie;217335]Argh, sikke da en tråd !
Aner da ikke, hvor jeg skulle starte henne -høhø

Hvis man stiller krav til mig om morgenen, lige når jeg er stået op, falder der brænde ned. Min hjerne skal have lov til at vågne i fred :lynogtorden:

På grund af fib’en mister jeg tit koncentrationen midt i en film og kan finde på at begynde at huske min kære forlovede på de mærkeligste ting. :ups:

Jeg forklarer ufatteligt meget, fordi jeg er bange for at blive misforstået, hvilket fører til at jeg snakker som et vandfald til tider.
Det harmonerer ikke så godt med, at jeg er hamrende genert :tihi:

Oh, og jeg bider neglerødder, hvilket er en usædvanligt dårlig vane, da begge mine store fortænder er plastik, så jeg ender med at hive neglerødderne af og det giver altid sår :doh:

Nu vil jeg ikke af med mere, det ender med, jeg bliver bannet fra forummet :p[/quote]

det tror jeg ikke du gør. jeg vil vædde med HA’erne har ligeså dårlige vaner som vi andre.:muhaha:

HA’erne? Er der også rockere herinde? :blegne:

[quote=PivC;216775]Jeg skriver lister!!!

[/quote]

[quote=Jane;216910]Det med at skrive lister kender jeg alt til! Det er ikke altid, at jeg når igennem dem, men de er så dejlig rare at have.
[/quote]

Jeg synes bestemt også at lister hører til det positive og ikke er en dårlig vane.

Jeg er ved at lære at lave lister, det hjælper på mit stress-niveau som desværre alt for hurtigt bliver alt for højt, selv ved små ting, fordi jeg har en tendens til at tænke på alt samtidigt. Der er lister guld værd har jeg opdaget.

Og bare det at kunne strege et punkt over på listen er en lise for sjælen :tihi: