DB igen igen

Kan det virkelig passe ?
På min dyrlæges trappe blev der i sidste uge sat en kasse med 3 killinger, på ca. 5-6 uger.
Dyrlægen kontaktede Kredsformanden for Rougsø, men fik den besked at man i DB ikke mere tager sig af “papkassekillinger” De er at betegne som hittegods og derfor er det nu politiet som skal kontaktes ???

Det er forhåbentli…g ikke tilfældet, vores politi har rigeligt at se til og er bestemt ikke gearet til nu også at skulle tage hånd om den slags.

I DB siges der at blive taget hånd om dyr i nød. hvis ikke “papkassekillinger” kan betegnes som sådanne hører al anstændighed op

Hmm jeg er ikke rigtig overrasket :frowning: men det er vel nærmest som om at det eneste DB tager sig af, er deres velvillige optræden i medier, og så kan man selvfølgelig ikke osse have tid til at tage sig af alle disse besværlige dyr :frowning:

Man forundres …Eller gør man ? Intet kan vist overraske mig længere når vi taler om DB

af en eller anden grund kommer DB svar ikke bag på mig, hvad skal de dog med alle de besværlige dyr der dukker op hele tiden?

Deres Internatter gør et kæmpe arbejde, det er hovedkontoret det er galt med.

Det var simpelthen ikke nok blot at trykke på enig knappen til dette indlæg, for det er så rigtigt som det kan blive…

Så man afleverer altså papkassen på Hittegodskontoret, hvorefter den kattekyndige hittegodskontorbestyrer tager sig godt af killingerne - til de kan sættes på auktion? Eller noget?

Eller den groteske situation opstår, at hittegodskontoret i givet fald henvender sig til Dyrenes Beskyttelse for at få råd og vejledning…? Suk…!
VH
Susanne

Det bedste i sådanne situationer er at gå til hovedet og derfor sendte jeg en mail til DB, hvor jeg fremlagde det skete.
OG…de beklager og skriver der ER rettet på på kredsformanden forkerte adfærd og at hittekatte der findes OGSÅ i kasser og lign selvfølgelig hjælpes.
DÈT må vi så stole på og har det nu så på skrift.
Det ER svært for DB at BÅDE holde øje med deres kredsformænd OG at rekvirerer tilstrækkelige i antal. Det vises tydeligvis på deres hjemmeside hvor mange stder der er uden kredsformænd. Som så meget andet er der ofte tilfældigt hvordan der handles i givne situationer og det gælder tilsyneladende også hos DB
Men nu er vedkommende kredsformand underrettet OG vejledt så en situation af denne art ikke gerne skulle gentage sig.

Tak Brita.
Jeg kunne simpelthen heller ikke forstå, det skulle kunne være rigtigt.
DB har da hjulpet i andre situationer, også uden presse så vidt jeg husker.

[QUOTE=danpia;651781]Tak Brita.
Jeg kunne simpelthen heller ikke forstå, det skulle kunne være rigtigt.
DB har da hjulpet i andre situationer, også uden presse så vidt jeg husker.[/QUOTE]

Det kunne jeg heller ikke, og derfor er det også en god ting at spørge fremfor at flyve i flint og kaste om sig med beskyldninger.
Jeg er overbevist om DB og KV gør hvad de kan, men de kan hverken hjælpe alle ejheller holde øje med hvad der sker rundt om, og derfor sker der både ting der ikke burde ske OG der er mennesker der måske ikke burde være, hvor de er.
Uden DB og KV og alle de andre kattehjem og internater, var vore dyr endnu mere ilde stedt, og jeg ville ønske man istedet for at dømme istedet hjalp på den ene eller anden måde, men det er jo set før…det nemmeste er at råwe op og fordømme.
Jeg har fuldt ud forståelse for man blive stiktosset hvis man har sådan en skaldyrshjerne i røret der siger, som han med garanti har gjort, men det hjælper ikke dyrene. Så er det man istedet går til hovedet, for det er jo tydeligvis “røven” man har haft fat i.

Jeg har nu ikke gode erfaringer med DB. Jeg kender en, der bestemt ikke passer sine katte og hunde, og som har katte gående, der konstant lider af øjenbetændelse. Desuden fodres de ifølge nyeste kilder med grisefoder, der er opblødt i vand, for at de kan tygge den.

DB har været på stedet flere gange, og det var kun første gang, at der blev fjernet to killinger fra stedet.

Vedkommende er iøvrigt på udkig efter Bengalere til BYB-avl, da der er penge i de katte.

[QUOTE=Susanne L. Moshage;654010]Jeg har nu ikke gode erfaringer med DB. Jeg kender en, der bestemt ikke passer sine katte og hunde, og som har katte gående, der konstant lider af øjenbetændelse. Desuden fodres de ifølge nyeste kilder med grisefoder, der er opblødt i vand, for at de kan tygge den.

DB har været på stedet flere gange, og det var kun første gang, at der blev fjernet to killinger fra stedet.

Vedkommende er iøvrigt på udkig efter Bengalere til BYB-avl, da der er penge i de katte.[/QUOTE]

Men det er jo ikke DB’s skyld - det er lovgivningen der foreskriver, at sålænge der er vand og mad til rådighed, så kan dyrene nærmest gå i lort til knæene uden at det betragtes som brud på loven. Og så længe loven ikke er overtrådt kan DB jo ikke gøre noget.

De går desværre i lort til knæene :frowning:

Jeg har været på stedet, og det var ikke et kønt syn.

[QUOTE=Susanne L. Moshage;654013]De går desværre i lort til knæene :frowning:

Jeg har været på stedet, og det var ikke et kønt syn.[/QUOTE]

Hvorfor i himlens navn anmeldte du set så ikke til myndighederne. De skal nemlig gøre noget når man anmelder. De er de eneste der har bemyndigelse til at kunne gribe ind. DB kan blot observerer.
Jeg tror godt jeg kender stedet. Vedkommende skulle lægges på hjul og stejle.
Dyreværnsloven forseskriver dyrenes fysiske behov skal efterleves og det bliver de ikke hvis det er grutning og havregrød i skålene, ejheller hvis hygiejnen er lort til knæene.
På med vanten og få politiet derud

[QUOTE=kamikaze;654034]Hvorfor i himlens navn anmeldte du set så ikke til myndighederne. De skal nemlig gøre noget når man anmelder. De er de eneste der har bemyndigelse til at kunne gribe ind. DB kan blot observerer.
Jeg tror godt jeg kender stedet. Vedkommende skulle lægges på hjul og stejle.
Dyreværnsloven forseskriver dyrenes fysiske behov skal efterleves og det bliver de ikke hvis det er grutning og havregrød i skålene, ejheller hvis hygiejnen er lort til knæene.
På med vanten og få politiet derud
[/QUOTE]

Vedkommende er så veltalende, at selvom personen også er anmeldt til kommunen pga. børnene flere gange, så sker der intet.

Problemet for mig er, at jeg ikke har været i hjemmet i længe, da jeg kom til at sige min mening.

Det er blot om at fortsætte. Myndighederne skal ofte have tid, før øjnene ser.

Så er der igen en sag hvor DB har en kredsformand der burde have et los i røven i stedet for sin “fine titel”…

Øv hvor bliver jeg simpelthen så ked, når man ser at DB igen og igen ikke tjekker op på deres kredsformænd.
Jeg ved at ham her er anmeldt allerede i starten af 2011, men der skete ikke en skid, DB mumlede bare noget om at det jo var svært at få kredsformænd.

Og det tror jeg da gerne på, så længe de lader sådan nogen Røvhatte blive siddende på posten, er der da ikke mange der vil melde sig, da de jo selvklart ikke vil slås i hartkorn med den slags (Bortcencureret*******)

Og jeg har lige fundet ud af at manden ved gud stadig er kredsformand for Ringe distrikt på Fyn…

Øv altså

[QUOTE=baremig;767650]Og jeg har lige fundet ud af at manden ved gud stadig er kredsformand for Ringe distrikt på Fyn…

Øv altså[/QUOTE]
Så må du jo igen gå til hovedet (DB) og fortælle hvad du ved med dokumentation vel og mærke og hører de ikke efter og gør noget har du jo altid medierne. De vil elske sådanne historier. DB skal have rene linier og det gælder også deres kredsformænd og alt andet.

Nu har jeg læst hele tråden via linket og jeg håber inderligt, der bliver indgivet politianmeldelse, som dyrlægen også råder til.