DB og deres kattefælde

[QUOTE=lenschow;850977]Ja så venter mig og Røde bare på døden, der kommer om lidt. Jeg føler mig som en bøddel.
Jeg håber de IDIOTER, der har efterladt denne fantastiske kat, der skal dø om lidt alene pga. DEM, hygger sig denne lørdag aften, for det er vi godt nok nogle i Hvilsom der ikke gør!

Men nu får han snart fred.

God rejse Røde ven - måske tog dine ejere bare afsted uden at se sig tilbage, men jeg græd over dig, da du tog afsted, og fordi jeg elsker alle katte elskede jeg også dig.
Nu er du snart helt fri. God rejse - vi ses…[/QUOTE]

:kram: :kram:

:trøste:

Så er han her ikke mere. RIP

Det er bare så hårdt at skulle rydde op efter andre…

:kram:

:lys: for Røde

Farvel skønne røde :ked:

:lys:

God rejse, Røde :lys:

:lys: for Røde og tak til dig, fordi du trods alt var der for ham med din kærlighed -kramer

Bon voyange Røde mis:lys:
Og til dig Helle:kram:
Hvor er det træls når man bliver nød til at rydde op i andres rod. De mennesker der efterlod katten bliver helt sikkert mus i deres næste liv…

:mad:

Det gør mig ondt for dig, der må tage andres ansvar på dine skuldre, og for Røde mis, der måtte forlade verdenen på denne måde :kram:

Så fik han fred. Bare dog folk ville ta’ ansvar for de dyr de anskaffer sig :ked:

Det var godt, du endelig fik ham indfanget. Men der er noget, jeg ikke forstår: Du skriver, at det er en vild kat - så har den vel ikke ejere? Og det er vel heller ikke muligt for nogen at tage den med til et andet sted, hvis den er vild?

Helle, Rødemis ventede ikke på døden - Han ventede på udfrieren, som gav ham fred, fred for sygdom og et kummerligt liv, han alligevel snart var bukket under for.

Og den fred gav du ham!

Som jeg har forstået Helle er det en “sommerhuskat” altså bare fra et almindeligt hus og ikke et sommerhus. Folk der er flyttet og har “glemt” at tage deres kat med sig

Nu er jeg lidt ovre det hele fra i går, så jeg vil gerne fortælle lidt mere. Først tak for de søde ord - det luner. Og faktisk tak til DB for deres enorme hjælp. Der overraskede de positivt. Det var dejligt at opleve.

Jeg ville jo have en jæger herop - men vi kunne ikke få lov at skyde, for en nabo turde ikke pga deres børn. Så det måtte forsøges med fælden først.

Jeg så han sad herude på løbegården. De andre var helt oppe, fordi de var bange for ham, så det er let at opdage, når han er her. Så tog jeg fælden, satte den hen til døren i laden, lagde mad ind, og han sad ude i gårdspladsen og krøb og hvæsede (altså jeg sir jer - han var virkelig aggressiv/bange den kat her - jeg tror det bla. skyldes sygdom og smerter - selv DB var helt bange for at hente ham, sådan angreb han os). Uden helt at tro på det, sagde jeg så: Gå herind, så får du fred. Du er syg. Jeg ved ikke hvorfor jeg talte til ham - jeg er nok lidt skør.

Så vendte jeg mig for at gå ind, og så gik han i fælden lige bag mig. Det var simpelthen så langhåret - som om han havde forstået mig. Så spiste han faktisk bare maden, og jeg smed et tæppe over fælden og ringede til DB. De kom med det samme.

Han gik fuldstændig amok. Og desværre måtte de havde sådan en stang med en løkke på om ham for at få ham i kassen - det kunne de så ikke, så de endte med a køre med kat og fælde til dyrlægen - han blev så aflivet i fælden. Jeg kan sagtens se, at det var en grim afslutning, men jeg kunne ikke skyde her, når en nabo siger nej.

Jeg stortudede bare igennem det hele, og jeg tænker, at DB må have tænkt at jeg var halvskør, for der var jo ikke lige frem noget sødt ved den kat…

Jeg tudede over hvor uretfærdigt det var.

Hans historie er, at der er flyttet en (børne)familie herfra sidste forår. De efterlod deres 3 katte og flyttede bare. Røde var den ene. Han var fertil, så han gik jo - ud og blev rigtig godt vild. Smidig blev han syg, og smerterne gjorde ham endnu mere vild. For nogle uger siden kom han her. Og nu fik han så fred.

Den anden hankat er også fertil - Han hedder Tiger og er en smuk ung kat stribet med hvide fødder - men ikke syg. Jeg ser kun skyggen af ham. Måske dukker han mere op nu Røde er væk. Røde var nok 4 år ca… Hvad der skal ske med Tiger ved jeg ikke - ej heller om jeg ser ham igen nogensinde. Men gør jeg, så tager jeg hånd om ham også.
Han kan forhåbentlig tæmmes igen…

Endelig er der Mis - en hunkat, som er steriliseret - og her må jeg indskyde, at jeg TROR mis er en dame - hun skal via Hittekat til dyrlægen og tjekkes igennem. Men hun har ikke fået killinger, så en kastrat er hun/han i hvert tilfælde. Hun er en smuk og helt tam og kælen sort/hvid pige, som søger nyt hjem. Jeg slår hende op herinde og rundt omkring så snart jeg kender kønnet og ved om hun er rask. Hun får mad herude hver dag og er også vant til Hugo. Hun er en dejlig kat.

Så de efterlod de 3 - en er død, en kan reddes og en er uvis. De skulle skamme sig.
Jeg anmelder dem, så snart jeg ved, at Mis er væk så de ikke henter hende i hævn eller noget.

Så det er deres historie. Hvorfor Røde er blevet SÅ vild tør jeg ikke gætte på… Smerter? Måske har han haft en sygdom i hjernen? Både DB og jeg var i hvert tilfælde enorm bange for bare at løfte fælden… Dyrlægen måtte også have handsker på, men heldigvis gik det hele hurtigt, da det først blev sat i gang.

Jeg har taget friske foto af Mis - hun er så smuk. Nogle husker hende nok som Tristan - hankatten i min lade - men nu er jeg gået hen og blevet i tvivl om kønnet og da jeg så fik historien bag fandt jeg ud af hvem Mis, Røde og Tiger er/var - det er katte jeg kender fra før - og disse navne er deres egne. Som de fik af familien der flyttede. Mis var datteren Emmas kat, hun græd eftersigende hjerteskærende, da de kørte fra hende… Hvordan kan man gøre den slags mod både børn og dyr?

Det er uhyggeligt

PS Ang Mis - når jeg er udenfor, så hænger hun altid på min ene arm og blir båret, mens hun spinder og ælter i luften - hun er simpelthen SÅ sød:-) Hun skal nok et sted hen, hvor hun kan gå ud og ind. Hun er helt igennem venlig over for mine kastrater - og jeg tror Nanoq er lidt forelsket :wink:

Sikke da en skrækkelig historie. Jeg kan godt forstå du græd :kram:

Den smerte andre byder deres dyr, er slet ikke til at forstå :ked: Det er trist at Rødes sidste timer skulle blive som de gjorde - men han har det bedre nu og er et bedre sted. Nogle gange er man desværre nødt til at tage en hurtig beslutning og der er det vigtigt, vi ser på “the greater good”, selv om det gør ondt langt ind i sjælen.

Ang. Mis - jeg håber virkelig alt viser sig at være ok med hende og at der venter hende et fantastisk hjem med masser varme og kærlighed. Det samme med Tiger. Han skal bare “lige” lære at menneskene er trygge at være hos og at de vil ham det godt. :hjerte:

Håber på positive opdateringer om de to… Og Helle - TAK fordi du har gjort en forskel for de små. Og dejligt med én af de sjældne positive db-oplevelser. :slight_smile:

Farvel, Røde. Mennesker svigtede og efterlod dig, men det var også mennesker, der gav dig barmhjertighed til sidst. :rip:

Så længe, vi husker dem, er de stadig med os. :trøste:

Jeg har jo af gode grunde fulgt med og det gør mig så ondt for rødemis OFG at du skulle stå med problemerne andre har lavet.
Stakkels stakkels kat, men som andre skriver så har han fred for smerten og det forfærdelige liv han havde.
Gid de der er skyld i hans skæbne må få deres velfortjente straf

Jeg har måske et hjem til Savannah (mis)…har ringet dem idag, men de tager ikke telefonen, men jeg er heldigvis et tålmodigt individ (npr det gælder potentielle hittekattehjem), så jeg ringer igen.
Du skal nok få besked

Tak for opklaringen :ok:

Hvor er det dejligt at der er nogen der har “nosserne” til at tage hånd om sådan en sag, når andre tydeligt er ligeglade! Jeg håber Mis får et dejligt hjem, hvor hun får den kærlighed hun fortjener!
Og at familien får en eller anden form for konsekvenser, for det er da helt utroligt at man kan gøre sådan mod andre levende væsner!

Så snart jeg er sikker på, at de ikke kan gøre deres forladte katte noget - fx hente dem eller andet grimt som hævn - jeg stoler ikke på dem - så bliver familien anmeldt for at fraflytte disse tre dyr.

Tak Brita! Ja Jeg gør reklame for hittekat, hvor jeg kan - og med god grund - hittekat gør en forskel for alvor!