DBA - pris på kat over kr. 500 = erhverv

Ja, jeg undrer mig og vil lige høre om der er andre der også gør det :stuck_out_tongue:

Altså på DBA kan du gratis oprette en annonce på din kat, hvis du ikke forlanger mere end kr. 500. Forlanger du mere end kr. 500, så skal du betale, da det så bliver betragtet som erhverv.

Personligt finder jeg det da lidt betænkeligt.

Jeg kan godt se at de katte, der absolut intet er gjort ved ikke bør koste over kr. 500, men hvis katten er neutraliseret, vaccineret, øremærket mv. (som vi her på Kattegale går ind for en kat bør være) så synes jeg da det er betænkeligt at man skal betale for at oprette en annonce.
Med andre ord: er du en ansvarlig katteejer der poster penge i kattene, så kan du få lov at betale for annoncen medmindre du vil have et stort tab, men som uansvarlig katteejer kan du poste alle de gratisannoncer med alle dine sommerkillinger, som du har lyst til.

Er det ikke en smule uhensigtsmæssigt :?

Nå, jeg har i hvert fald skrevet til DBA for at høre deres begrundelse, for jeg synes altså ikke det er helt “fair”.

Jeg kan godt forstå, at du ikke synes det er fair…

Der er vist nok flere som har haft lange diskussioner med dem, inkl. mig selv.

Godt du sendte dem en email om det. Jo flere des bedre.

Jeg havde en lang udveksling med en person, og det endte da hun sagde at hun ville videresende mine (super gode) argumenter til den ansvarlige for annoncepriserne.

Jeg behøver vel ikke at sige at der er sket blop herefter. :thumbup::tak:

:venter::venter::venter: Så jeg venter stadig.

[quote=Sheer;260490]Der er vist nok flere som har haft lange diskussioner med dem, inkl. mig selv.

Godt du sendte dem en email om det. Jo flere des bedre.

Jeg havde en lang udveksling med en person, og det endte da hun sagde at hun ville videresende mine (super gode) argumenter til den ansvarlige for annoncepriserne.

Jeg behøver vel ikke at sige at der er sket blop herefter. :thumbup::tak:

:venter::venter::venter: Så jeg venter stadig.[/quote]

Jeg regner heller ikke med der sker noget, men kunne altså ikke lade være med at skrive til dem.

Jeg synes da også selv jeg havde en række gode argumenter i min mail - men ja de vil jo nok gerne tjene penge, så hvorfor ændre reglen :S

Nu med bekendtgørelsen kan man nok ikke få nogen større organisation ind i det, men egentlig er det vel også noget FD “burde” være interesseret i at få ændret? Jeg ved da at der er flere opdrættere, der annoncerer den vej og hvis der nu er tale om en opdrætter med blot et kuld om året, så er det jo næppe et erhverv - de gør jo ikke andet end fru. Nielsen med huskatten på p-piller, som HOV sørme kunne få killinger alligevel.
FD er vel interesseret i at deres opdrættere kan komme af med killingerne :?

Fuldstændigt enig.

DBA vil da s**** på kattenes tarv sålænge der kommer kroner i kassen

Ditto:thumbup:

Jeg har selv annonceret i DBA, da det var gratis for opdrættere. På mine killinger har jeg aldrig fået én eneste henvendelse - de er simpelthen for dyre.
Til gengæld har jeg et par gange haft held med at finde nye købere til voksne katte.

Jeg har helt opgivet DBA, Mogens havde en lang diskussion med dem da vi ville sætte vores killinger til salg.
Da vi første gang ville oprette en annonce kostede det 400,-og 1 md. efter var beløbet steget til 500.-
Jeg kan ikke lige huske deres begrundelse for hvorfor grænsen var katte over 500,-

Det tror jeg du har helt ret i - men blev så irriteret/forarget at jeg var “nødt” til at sende en mail til dem.

Jeg har sat prisen på Freja til 800 kr fordi jeg kun vil have seriøse mennesker som købere til hende og fordi det er min plan at give noget igen til Brita som jo hjalp mig i sin tid - hvis jeg skal til at betale for annoncen så skal jeg give pengene til DBA i stedet for Brita og det synes jeg ærlig talt er en dårlig byttehandel. Det kan dog være jeg bliver nødt til at annoncere der, nu hvor det ikke giver pote andre steder og så må prisen bare blive sat til 500 i stedet.

[quote=Ginaby;260603]Jeg har helt opgivet DBA, Mogens havde en lang diskussion med dem da vi ville sætte vores killinger til salg.
Da vi første gang ville oprette en annonce kostede det 400,-og 1 md. efter var beløbet steget til 500.-
Jeg kan ikke lige huske deres begrundelse for hvorfor grænsen var katte over 500,-[/quote]

Jeg synes altså bare det er lidt utroligt. Jeg kan sagtens forstå de skal tjene penge, men jeg skrev til dem at jeg syntes de skulle indføre et mere nuanceret system. Jeg synes det er helt forkert at afgøre det udelukkende på grundlag af prisen man tager for katten - eller også burde alle betale, så ville det også være ok for mig.

Det forstår jeg ikke :øhmm:

Jeg har annonce derinde med mine to ungdyr, og de står til 1200,- kr. uden problemer :gruble:

Nu er det længe siden jeg har annonceret der, men det plejer at være sådan at killinger under ½ år ( med stamtavler og vacc. ) koster annoncepenge og katte over et halvt år kan man sætte i gratis og man plejer at kan se om det er betalingsannonce idet skriften er tykkere…

Tror måske at problemet ligger i at man skal krydse af i rubrikken Privat annonce

Jeg har også forsøgt at annoncere via DBA … (Norske Skovkatte killinger)
Helt pr. automatik blev min annonce til en erhvervsannonce og så kostede det pludselig kassen at annoncere.

Dette brokkede jeg mig over til DBA, som svarede følgende:
[B]I følge vores annonceringsregler skal killinger og hvalpe der er under 6 måneder og koster mere end 500 kr. indrykkes som erhverv.

Du kan læse vores annonceringsregler her: Annonceringsregler | dba.dk - Danmarks største handelsplads

Vi har et samarbejde med Dansk Kennel Klub og Dyrenes Beskyttelse, og vi sætter dyrevelfærd meget højt. Vores regler og samarbejde gør at de useriøse dyrehandlere bliver sorteret fra og at vi på den måde har en sikker handelsplads for din kat.[/B]

I min verden hænger den begrundelse slet ikke sammen, hvilket jeg gjorde DBA opmærksom på.
De svarede at mine input ville blive givet videre … !!!

Så længe DBA har den politik/holdning annoncerer jeg ikke hos dem.
Der findes heldigvis andre steder, hvor vi seriøse opdrættere kan annoncere, uden at
det skal koste os penge.

Hvor meget koster en annonce så pr uge ?? det plejer at ligge omkring 120 kr

Mener også vi gav omkring 100 kr. pr. uge, da vi annoncerede hundehvalpe i sin tid.
De var godt nok blandingshvalpe, men chippet, reg. i hunderegistret, 1. gangsvaccineret og sundhedstjekket inden de flyttede, så synes da ikke rigtigt at argumentationen holder fra dba

Jeg ved at når vi i Klubben for den hellige birma har annonce på derinde, koster det mindst 700 kr, som regel ryger den op i 900 kr for en uge

[quote=DK Thomani;260691]Det forstår jeg ikke :øhmm:

Jeg har annonce derinde med mine to ungdyr, og de står til 1200,- kr. uden problemer :gruble:[/quote]

Ih tak, jeg overså en lille detalje med de 6 måneder, så nu kan jeg alligevel annoncere Freja gratis :wehu:Jeg glemte vist at læse det hele i går fordi jeg blev så sur over det med de 500kr :ups:
Det ændrer nu ikke på at jeg synes reglen og grænsen ikke er til at forstå - jo altså hvis man kun ser det med de briller at DBA skal tjene penge, så er det til at forstå. Jeg synes stadig det er helt forkert med grænsen på 500kr uanset hvad der er gjort ved katten.
Men nu vil jeg oprette en annonce og håbe der sidder nogen et sted og mangler Freja i deres liv.

[quote=Lindvig;260725]Så længe DBA har den politik/holdning annoncerer jeg ikke hos dem.
Der findes heldigvis andre steder, hvor vi seriøse opdrættere kan annoncere, uden at
det skal koste os penge.[/quote]

Enig, men det kan ikke bruges hvis det er en huskat man skal af med :slight_smile:

Svar fra DBA

først og fremmest må jeg lige bruge denne smiley :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

“Det er forhåbentligt klart at det ikke er vores hensigt hverken at belønne eller straffe nogen for at oprettet annoncer på dba.dk. Alle kan på lige fod oprette annoncer.”

“Så får byens katteopdrætter killinger kan vedkommende på lige fod med Fru. Nielsens, oprette annoncen på dba.dk. Forskellen er formegentlig at opdrætteren vil sælge sine killinger for mere end kr. 500 pr styk og Fru Nielsen som måske bare skal af med dem for de max 50 kr pr styk.”

De har overhovedet ikke svaret på HVORFOR grænsen er 500, som faktisk var det jeg spurgte om - jeg har klippet i det, men det er bare “generelle fraser” jeg har klippet ud.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown: Lidt irriterende de ikke svarer på det de bliver spurgt om.

-LOL

Men hov, skrev de ikke noget om at de har et tæt samarbejde med Dyrenes Beskyttelse?? Det synes jeg ellers de plejer at være flinke til at fortælle. :fin: