De 3 plejemislinger

Nu fik jeg vejet dem igår…

Chili ca. 220gram
Bambus ca. 210gram
Bastian ca. 170gram

Dyrlægen vuderede dem til at være friske, og ca. 3-4uger gamle. Dog er de meget små, men livlige.

Chili og Bambus spiser godt, men Bastian kan jeg knap nok få noget i.
Han virker meget nedtrygt og vil helst bare sidde og putte hos en. Kan med nød og næppe få lidt i ham, men ikke meget…

Er der nogle der har ideer til hvordan jeg kan få ham til at spise (drikke af flaske) ??

Jeg har prøvet at blande lidt op med torskerogn, altså så mælken fik smag derfra, det virkede også et par gange igår, men nu vil han ikke igen…

Får de kun flaskemælk? De er ved at være gamle nok til at spise fast føde fra en flad tallerken. Tørfoder kan de også være interesseret i i den alder.

Jeg har stillet torskerogn med fløde til dem, ingen interesse… Tørfoder har jeg ikke fundet frem endnu… Men må jeg hellere lige gøre, se hvad jeg har i gemmerne af killingefoder :slight_smile:

Jeg plejer at fingermade dem med fast føde til at starte med - på et eller andet tidspunkt opfatter de, at det der er på tallerkenen er mad… Dine plejekillinger har jo ikke deres mor til at lære fra…

Tak, vil prøve at fingermade lidt mere, gjorde det lidt igår… Og fik list i Bastian…

Er der nogle forskellige ting (mad) jeg kan prøve med, udover torskerogn med fløde, og tørkost til killinger?
Har ikke haft så små plejemislinger før… Pejer at få dem ind ved ca. 6-7 ugers alderen… Men nøj hvor er de her søde, så søde at Jannik hjælper med at fodre :tihi:

Til killinger bruger jeg gerne råt hakket oksekød - det plejer de ikke at kunne stå for;) - RC Kitten Instinctive, Feline Porta 21 til killinger osv.
Af killingetørfoder har jeg bedst erfaringer med Feline Porta 21 og Hill’s Nature’s Best til killinger.

[quote=dkkorat;468109]Til killinger bruger jeg gerne råt hakket oksekød - det plejer de ikke at kunne stå for;) - RC Kitten Instinctive, Feline Porta 21 til killinger osv.
Af killingetørfoder har jeg bedst erfaringer med Feline Porta 21 og Hill’s Nature’s Best til killinger.[/quote]

Du er bare en skat :thumbup:

Jeg glemte lige to andre killingetørfodre, som er gode - RC har to killingefodre, som begge er gode :slight_smile:

Ja, dem jeg normalt bruger, men har vidst kun noget killingefoder fra Optimal tilbage :S

Godt vi skal ud og handle i dag :slight_smile:

De fleste killinger ELSKER Hills a/d, så det ville jeg starte op på.

Makrel i tomat plejer også at være et hit :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;468125]De fleste killinger ELSKER Hills a/d, så det ville jeg starte op på.

Makrel i tomat plejer også at være et hit :-)[/quote]

så må jeg hellere lukke døren ind til værelset, ellers spiser de andre katte det bare :tihi:

Det synes jeg du skal gøre, uanset hvad du tilbyder dem. De er ikke altid så hurtige i den alder og skal have fred og ro til at spise.

Har åben dør lige nu, da Ares havde placeret sig på deres sovested, og de fik lov til at ligge om ham :slight_smile:

De har i dag smagt lidt på killingefoderet, blandet op med lidt vand.
Og efter de havde spist satte jeg dem over på bakken. Bambus begyndte af sig selv at grave lidt, og lagde så en fin lille pølle. Chili og Bastian gravede ikke, men kom med lidt tis.
Synes selv det er fremskridt :slight_smile:

Det er absolut flot af så små mislinger.
Prøv, udover tørkosten at komme lidt væde udover noget tørkost, så har de en valgmulighed. Ikke at de sikkert har tænder MEN et valg er altid en god ting. Jeg ville også give dem lidt killingevådkost og i små doser for det må heller ikke blive for stor en omvæltning. At komme modermælkserstatning i både vådfodret OG PÅ tørkosten er også en god ide…blot en smule og se OM de kan finde ud af at spise det.

Har stilt en tallerken med lidt modermælkserstatning her til aften, skal nemlig i bio, smat to flasker så de kan få mælk ud derfra. Har set de har brugt dem :slight_smile:
God ide med vådkosten, har vidst lidt fra RC til killinger :slight_smile: