[quote=MiSi;465706]OK, hvor har jeg sagt, at det varer 2 timer :?:øhmm:
Den aftens forestilling består af 3 “balletter”:
- den keltiske, den er vel på godt ½ time, og det er ikke ballet, forstået som klassisk ballet med tåspidsdans etc. Det er moderne ko’ grafi af den flotte slags: Kraftfuldt, medrivende, og med fokus på mændenes stærke fysik.
Musikken er ikke særligt larmende, men den passer godt til gutternes udfoldelser - absolut ikke klassisk-agtigt
Og så er der da også en klassisk-klassisk afdeling med balletten Serenade (damer i lyseblåt, som svæver rundt på tå), fed Tjajkovski-musik til. Det samme gælder den par-dans fra Svanesøen, hvor prinsessen og prinsen i hvidt viser deres gensidige kærlighed via klassisk ballet, når den er allermest klassisk.
Man vælger selv, hvor lidt og hvor meget, man vil se, for der er pauser imellem. Billetpriserne er på et niveau, hvor man ikke vil føle sig snydt, hvis man vælger den klassiske del fra. Evt kunne man jo give den en chance.
Jeg skal lige understrege et par praktiske detaljer:
- Jo, man kan fint komme, som man går og står. Ingen kommer i galla til en alm. forestilling. Jeg har været der et utal af gange i jeans, trøje og fjællræv, ingen hævede øjenbryn af den grund.
- Der er gode pauser på ca 20 min, så alle kan nå på toilettet (der er bedst plads på dem på 1.sal, på sidetrappen), og omkring baren i foyeren efter en kop kaffe eller et glas noget. Ingen tvang!
- Det er en dårlig ide at tage slikposer med ind, de rasler under forestillingen, og musikken fortjener bedre end det - de spiller faktisk ret godt derinde.
Engang havde jeg en veninde og en bekendt med derind. Da vi kommer op på 2. etage og er på vej ned til pladserne (2. etage er lidt stejl, og kan godt give en smule højdeskræk), går hun igen. Senere sagde hun, at "hun kunne ikke holde ud at være sådan et fint sted, hvor man ikke måtte være sig selv og sige sgu’ ". Say what:gruble:
Jeg skal hilse og sige, at de fleste på tilskuerpladserne sagtens kan sige sgu’, og dem bagved og på scenen kan ihvertfald godt, samt kvæle en bajer.
Der er hverken fisefornemt eller snobbet. Bare mennesker, der nyder at se eller udøve sang og dans.
Prøv?[/quote]
Skal vi ikke bare være enige om, at vi har forskellig smag ??