Gå ind og se ihvertfald “Jord” - så kan man altid liste af, når det mere klassiske kommer på.
“Jord” er en dødflot ny “ballet”, hvor ca 12 af de flotteste, veltrænede muskelmænd springer - kaster - løfter og slæber - hinanden rundt på scenen, de er iført knælang kilt og knæbeskyttere, og ikke ret meget andet!
Det får mig til at tænke på en slags keltisk krigs-træningslejr: Bravehearts skotter træner kampteknik og til at slæbe hinanden sårede fra slagmarken.
Det er dødflot, og musikken er såmænd Metallica
Så kan det vist ikke blive mere maskulint, og mindre fesent. Helt usnobbet, i alt fald, og billetten er til at betale:
Prisgruppe C på balkonen ude i siden, og Prisgruppe D midtfor uanset etage er gode pladser til langt, langt under f eks Det Ny Teaters musical-priser, og ligeså billigere end koncertbilletter.
Stiller man sig i kø samme dag sidst på eftermiddagen, så sælges resterende billetter til halv pris!
Ind og glo på flotte mænd til fed musik - let’s go!
For mit vedkommende ville jeg hellere brække en arm på langs.
Men jeg kan altså ikke på nogen måde holde tanken ud om at skulle sidde i et par timer og høre mettallica.
Jeg har en utroligt bred musiksmag, men det må aldrig blive hårdere en rock. (aerosmith-bon jovi og lign. kan gå, men alt derudover, gør mig øjeblikkeligt depressiv og negativ)
Til gengæld kan du gerne lokke mig med ind og se on opera eller en operette til hver en tid.
Eller bare en koncert med Il Divo, som der går rygter om gæster lille DK næste år. Nogen der er friske???
Tak for linket! Det lyder lige som noget jeg gad at gå ind og se, manden og mig har talt om evt. at se en ballet, men jeg ved ikke om 2 timer bliver liiiiige lidt for hardcore (kedeligt …) til mig, men dette lyder langt mere afvekslende - nå ja, og så er der halv-bare mænd med også, ej at forglemme!
[quote=alleos7;465254]For mit vedkommende ville jeg hellere brække en arm på langs.
Men jeg kan altså ikke på nogen måde holde tanken ud om at skulle sidde i et par timer og høre mettallica.
Jeg har en utroligt bred musiksmag, men det må aldrig blive hårdere en rock. (aerosmith-bon jovi og lign. kan gå, men alt derudover, gør mig øjeblikkeligt depressiv og negativ)
Til gengæld kan du gerne lokke mig med ind og se on opera eller en operette til hver en tid.
Eller bare en koncert med Il Divo, som der går rygter om gæster lille DK næste år. Nogen der er friske???
Hold da helt op, hvor er det smukt - jeg sidder og får gåsehud.
Især da sækkepiben kommer ind - og hvor de 4 herrer derefter giver den fuld gas.
Og til dem, der (tror) de ikke kan lide Metallica :
Giv lige dette nummer en chance - det er da bare for fantastisk smukt.
[/quote]
Er du helt sikker på du ikke har glemt et link???:?:høhø::høhø:
Og hvis det er til nothing else matters, så kender jeg den, og synes da den er nogenlunde til at holde ud, men da jeg har en kammerat der simpelthen er den største metallica fan, ved jeg skam godt hvordan det meste af deres musik er, og det er altså bare ikke mig.
-surrender-surrender-surrender:sorry:
[quote=alleos7;465518]Er du helt sikker på du ikke har glemt et link???:?:høhø::høhø:
Og hvis det er til nothing else matters, så kender jeg den, og synes da den er nogenlunde til at holde ud, men da jeg har en kammerat der simpelthen er den største metallica fan, ved jeg skam godt hvordan det meste af deres musik er, og det er altså bare ikke mig.
-surrender-surrender-surrender:sorry:[/quote]
-LOL-LOL-LOL
Jow, glemte linket… jeg har støv på hjernen i disse dage - og det er præcis Nothing else matters, jeg havde i tankerne…
[quote=alleos7;465254]For mit vedkommende ville jeg hellere brække en arm på langs.
Nu har jeg lige hørt nummeret og jeg må sige helt ærligt :
Jeg ville hellere … støvsuge samtlige rum på Amalienborg end at give penge for at høre på den slags.
Jeg fik det helt dårligt, blev næsten i dårligt humør - så tungt var det.
Jeg må slet ikke se det link
This video contains content from Vevo, who has blocked it in your country on copyright grounds
Misi der gad jeg godt sidde på første række. Hold da op det er godt.
Alleos 7 De synger fantastisk og dem ville jeg også gerne høre live, hvis der var et sted i nærheden af hvor jeg bor, hvor deres stemmer ville komme til deres ret.
Knus Elin
[quote=alleos7;465565]Så vi må konstatere at vi to nok aldrig kommer til at følges til en koncert.S:S
Men pyt, så tager vi da bare på katte-udstilling, det kan vi med garanti godt enes om… p:p
Eller også må vi bare nøjes med at gå på café og bælle noget kaffe eller the.
Hvis altså du kommer til jydelandet eller jeg kommer til Kjøwenhavnstrup[/quote]
Ja, jeg er sikker på at vi godt kunne have et par dejlige timer sammen - og det behøver jo ikke at være til koncert/ballet - for så bliver vi bare tysset på, fordi vi pludrer for meget …
Jeg må også indrømme, at flere timer med Metallica ville være lige i overkanten… det er ikke en musikgenre, jeg normalt dyrker i særlig høj grad
Og det der “populær-klassiske”… jeg har lidt et problem med det, for det bliver ofte for let og kedeligt…
Men okay… jeg er lidt en sucker for kor… tak Dorte…
Amazing Grace er for så irreligøst et menneske som mig noget af det smukkeste… og fuldstændigt hyklerisk den salme/sang som jeg har ønsket “man” vil spille når engang jeg skal herfra…
OK, hvor har jeg sagt, at det varer 2 timer :?:øhmm:
Den aftens forestilling består af 3 “balletter”:
den keltiske, den er vel på godt ½ time, og det er ikke ballet, forstået som klassisk ballet med tåspidsdans etc. Det er moderne ko’ grafi af den flotte slags: Kraftfuldt, medrivende, og med fokus på mændenes stærke fysik.
Musikken er ikke særligt larmende, men den passer godt til gutternes udfoldelser - absolut ikke klassisk-agtigt
Og så er der da også en klassisk-klassisk afdeling med balletten Serenade (damer i lyseblåt, som svæver rundt på tå), fed Tjajkovski-musik til. Det samme gælder den par-dans fra Svanesøen, hvor prinsessen og prinsen i hvidt viser deres gensidige kærlighed via klassisk ballet, når den er allermest klassisk.
Man vælger selv, hvor lidt og hvor meget, man vil se, for der er pauser imellem. Billetpriserne er på et niveau, hvor man ikke vil føle sig snydt, hvis man vælger den klassiske del fra. Evt kunne man jo give den en chance.
Jeg skal lige understrege et par praktiske detaljer:
Jo, man kan fint komme, som man går og står. Ingen kommer i galla til en alm. forestilling. Jeg har været der et utal af gange i jeans, trøje og fjællræv, ingen hævede øjenbryn af den grund.
Der er gode pauser på ca 20 min, så alle kan nå på toilettet (der er bedst plads på dem på 1.sal, på sidetrappen), og omkring baren i foyeren efter en kop kaffe eller et glas noget. Ingen tvang!
Det er en dårlig ide at tage slikposer med ind, de rasler under forestillingen, og musikken fortjener bedre end det - de spiller faktisk ret godt derinde.
Engang havde jeg en veninde og en bekendt med derind. Da vi kommer op på 2. etage og er på vej ned til pladserne (2. etage er lidt stejl, og kan godt give en smule højdeskræk), går hun igen. Senere sagde hun, at "hun kunne ikke holde ud at være sådan et fint sted, hvor man ikke måtte være sig selv og sige sgu’ ". Say what:gruble:
Jeg skal hilse og sige, at de fleste på tilskuerpladserne sagtens kan sige sgu’, og dem bagved og på scenen kan ihvertfald godt, samt kvæle en bajer.
Der er hverken fisefornemt eller snobbet. Bare mennesker, der nyder at se eller udøve sang og dans.
Prøv?