De nyeste kattebøger på markedet?

Fjerde udgave, er fra 1999.

Elisabeth M. Hodgkins: Your Cat. Simple new secrets to a longer, stronger life, 2007.

Handler primært om fodring og sygdomme. Lige præcis sådan som du beskriver en god bog, Helle. Masser af aha-oplevelser, mange forklaringer, men også noget jeg er uenig i - jeg synes forfatteren bliver lidt kedelig og “religiøs” i sin holdning til fodring, og så er jeg i øvrigt sikker på, at bogen kunne have fyldt det halve, uden at meningen gik tabt - men stadig en bog som jeg helt klart anbefaler. Om den så er ny eller gammel, må I selv hitte ud af :slight_smile:

mvh. tina

[quote=lenschow;318930]
Jeg savner en tråd med et form for overblik over ny litteratur om katte - sorteret efter, hvad katteejeren/opdrætteren mener om bogen samt udgivelsesår.

En form for tråd man lige kan slå op i herinde, hvis man skal ønske sig en bog eller anbefale en til en ven. En slags opsamlingstråd. Ved ikke om andre synes om idéen, eller om den er postet korrekt, men håber folk vil bidrage.[/quote]

god ide ! kunne du ikke starte med at samle titler der bliver nævnt i denne tråd i dit første indlæg ?

Et par titler

“Feline Husbandry”, af Dr. Niels C. Pedersen

http://www.vetmed.ucdavis.edu/ccah/felinehusbandry.cfm

(også et ‘must’ for opdrættere…)

Jeanne Ramsdale; “Persian cats and other longhairs”, 1976 (for perser opdrættere der vil vide noget om deres races historie og om farveopdræt…)

The domestic cat: the biology of its behaviour, Dennis C. Turner & Paul Patrick Gordon Bateson (lidt tungere videnskabelige artikler)

og i den rigtig tunge ende (både kg mæssig :høhø: og indhold - skrevet for og af dyrlæger og forskere) - men super god:

Craig E. Greene, Infectious diseases of the dog and cat, 3. ed… 2006

I den ‘anden ende’ er der bøger af Vicky Halls om katteadfærd som er både underholdende og letlæste…eks “Cat Confidential” rigtig gode bøger for 'almindelige katteejere" - desværre er ingen af dem vist oversat til dansk ?

God ide at samle en liste i første indlæg! Det vidste jeg ikke, at man kunne?

mvh. tina