De slås

Jeg har en Maine Coon killing på 9 mdr, og en blandings kat på ca 2 år.
De er meget forskellige, Fie (Maine Coon) er en stille genert pige, som elsker sin mor og far meget højt, men værdier ikke gæster så meget som et blik. Hun sover ved siden af mig hver nat, og er en rigtig ælder, hun er kort sagt mors mis. Men samtidig er hun sin egen, det vil sige, at hun selv vil bestemme hvornår hun ønsker at blive nusset, og hvornår hun ikke vil. Hun er meget legesyg og fuld af spilopper. Nynne (blanding) er vild med alt, der viser hende bare lidt opmærksomhed, og hvor der er chance for, at de vil nusse hende. Hun er knap så lege syg, men det kommer over hende. Hun sover også ved siden af mig om natten. De leger sammen af og til, og ligger gerne sammen i solen. De kan også godt finde på at slikke hinanden af og til.
Men tit, for det meste i hvertfald en gang om dagen, så slås de. Fie ligger i forsvarsposition på ryggen, med forpoterne oppe, og de bider efter hinanden, for det meste i hals området, de jagter hinadne, og det kan af og til se meget voldsomt ud. Min kæreste og jeg forsøger så vidt muligt, at holde os udenfor, da det jo kan være naturligt, det virker bare så voldsomt. De har aldrig skadet hinanden, men stadig. Vi har haft Fie i ca 3 mdr og Nynne i 7 mdr ca. Fie er klart den største, men det er Nynne, der “tæver” Fie. Hvorfor gør de det, er det en magtkamp? Skal vi bare blande os udenom?

Det lyder meget som når de tre yngste her i huset slåsser … de bider hinanden i hals-området og sparker hinanden i hovedet.
Miden, det store brød (knapt 2 år) lægger sig samtidigt ovenpå de ‘‘små’’ (lige fyldt 1 år) og holder dem nede med sin vægt :muhaha:
Selvfølgelig skal de ikke gøre skade på hinanden, men at der ryger lidt totter engang imellem … det kan næsten ikke undgåes :rock:

Hvordan er lydene når de slås?

Det er faktisk lydeløst… Ingen knurren eller spruten…

Så er det med sikkerhed ikke alvorlig slåskamp, men bare leg :slight_smile:

Ligner det det her? Så er det bare leg

http://www.youtube.com/watch?v=ZSCpiuNu60k

Det kan altså godt se voldsomt ud, men også sjovt fordi det er helt lydløst . .

Miv kan dog godt finde på at hvæse hvis Kuranyi går over grænsen

Sådan opførte mine gamle huskatte sig også. Hunkatten var meget sky og forsigtig, hvorfor vi altid var bange for om den vilde, legesyge hankat, var for voldsom til hende.

Men efter noget tid vænnede vi os til det, og kunne se at det bare var venskabelig dril og leg - og at de bestemt holdte af hinanden. :slight_smile:

[quote=MivKuranyi;226476]Ligner det det her? Så er det bare leg

Det kan altså godt se voldsomt ud, men også sjovt fordi det er helt lydløst . .

Miv kan dog godt finde på at hvæse hvis Kuranyi går over grænsen[/quote]

Det minder meget om det ja :slight_smile:

DEt er bare leg Louise,du vil ik være i tvivl hvis det var alvor :smiley: