December måneds tanker

Stakkels lille kat. :ked: Forhåbentlig genoptages flyvningen i dag, så hun kan komme afsted… :kryds:

3 Synes om

Åh hvor er det rart at det er blevet plusgrader igen, godt nok ikke varmt, men klart bedre end frost. :smil:

4 Synes om

Morgenens SAS afgang også aflyst. Ejer skulle idag på familie ferie på Gran Canaria, afrejse fra Island. Hun har i stedet valgt at tage afsted fra Kastrup i dag - og jeg aner ganske enkelt ikke hvor den lille kat befinder sig nu :frowning: Den nye plan hed rejse alene til Island som cargo, men hvem skal tage imod hende? Og hvornår kan hun overhovedet komme afsted?? Og hvem passer hende indtil da?? Jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind af bekymringer :frowning: På grund af sindssygt stramme regler på Island kan hun ikke bare ankomme med et tilfældigt fly, der er kun ankomst dagligt mellem 8-16, og kun på den i forvejen opgivne dag - hvorefter den skal direkte i karantæne! Jeg kan jo ikke gøre hverken fra eller til herfra, og der er sikkert nogen, der passer på hende - men jeg er godt nok bekymret udover det sædvanlige…:frowning: VH
Susanne

6 Synes om

Nej, det er da næsten ikke til at bære. Er der ikke nogen, du kan ringe til i lufthavnen?

1 Synes om

Nope - og hvis jeg kunne, så tilhører hun jo ikke mig mere, så jeg går ud fra at de ikke må oplyse noget. Jeg kan se, at der lander et fly til tiden kort før midnat deroppe, Icelandair - der håber jeg inderligt at hun er med! Og så må nogen finde ud af, hvad de så stiller op med hende og hendes ret store stak papirer!! Dybt suk! Jeg synes det var en snas indviklet, da vi i sin tid sendte 2 killinger til Indien. De blev også et døgn forsinket, men de nye ejere slap dem aldrig af syne, og det er nok de eneste katte jeg kender, der har fået lov at suse rundt i en VIP lounge i en lufthavn og muntre sig :slight_smile: Nå, det går nok altsammen - men vi får ikke ro, før vi ser billeder af en glad lille kat på karantænestationen!
VH
Susanne

11 Synes om

Nogle der har set julekalender på dr1. Er den en der skal ses?

Med venlig hilsen

Det kan jeg dæleme godt forstå! :crossed_fingers:

Og det her kan du helt klart ikke bruge til noget - men jeg havde sgu’ ikke haft nervesystem til at sende en kat nogen steder hen, uden selv at kunne holde den i poten hele vejen…
Der er mange gode grunde til, at jeg ikke skal avle - noget som helst… :see_no_evil:

6 Synes om

Julehjertes hemmelighed? Den er virkelig god, syntes jeg :slight_smile:

1 Synes om

Nå, nu ved jeg endelig hvor den lille kat er! Hun opgav (heldigvis!!) at rejse direkte til feriedestinationen mens den lille kat blev overdraget til en ukendt handler. Så de er STADIG på hotellet, og så prøver vi igen imorgen tidligt om de da så endelig kan komme afsted til Island. Det sene fly var no-go, der kan kun ankommes mellem 8-16 med levende dyr, så de fik endnu en nat i København. Jeg har da før stødt på forviklinger i forbindelse med flytning og flyvning med dyr - men aldrig noget som dette…
Men GODT at hun alligevel blev der. Kunne vi ikke have fået vished om det lidt før… så mit blodtryk kunne have haft det bedre hele dagen…
VH
Susanne

14 Synes om

Jeg syntes den er sød :slight_smile:

1 Synes om

OK, så har jeg helt misforstået plottet - opfattede at katten sad i cargo i Kastrup allerede…

1 Synes om

Jo, det var hvad vi fik at vide igår var planen - og hele dagen i dag har vi intet hørt!! Jeg har fulgt dagens ankomster i Keflavik med alt for højt blodtryk, efterhånden som det ene fly efter det andet blev aflyst - og dagens sidste blev forsinket. Men hun ændrede så planen og glemte at orientere os, og det er jeg trods alt svært tilfreds med! Og jeg er faktisk ligeglad med at den første dag på ferie med familien er glippet i alt dette - min lille kats whereabouts er vigtigere! (Min og min - det er jo hendes nu… men i hjertet vil hun jo altid være min…)
VH
Susanne

12 Synes om

@Lonse og @MorTilKatja ja julehjertes hemmelighed :smil: tak tro jeg vil prøve og få den ser så, ser ikke meget tv, men det jeg ser skal der prioriteres i

Med venlig hilsen

1 Synes om

Den er virkelig god og mine børn er mere glad for den end tinka, men der er historiske fejl og en nisse med skæg der lyder som en pige…

Men lise baastrup er helt igennem genial som en sur dame… og handlingen er spændende fra start

1 Synes om

Tak @line_refsgaard Lyder godt nu skal jeg vist se om ikke jeg kan se den serie :smil:

En tur til Holstebro bro aller sidst på eftermiddagen, står på programmet i dag. Er blevet en tradition
Normalt følger jeg med i hvad der sker med nye butikker.
Men det er ikke sket for mig. Den sidste stykke tid
Er der nogle der kommer der jævnligt eller bare har fingerne på pulsen. Er der nogle spændende butikker jeg skal besøge,
Jeg er meget til brugskunst, imerco, kop og kand og lignende.
Jeg burde også investere i nye bukser, men tro ikke jeg når det, orker ikke i alle tøj butikker og prøve.
Nyde den smukke pyntede gågade, og ja jeg er barnligt, for kan stadig falde i stave over en smuk pyntet jule vinduet
Butik der har flot julepynt.
Vi skal nok ind i en slagter butik og kigge på spændende røget ting til pålæg til jule og nok nærmest besvime over prisen. Men er der en delikatesse butik af en slags. Jeg ikke må gå glip af
Nørreport centeret skal også besøget, måske bliver der brugt tid, andre gange går bare igemmen den

Med venlig hilsen

4 Synes om

Så sidder den lille kat endelig i CPH og venter på at boarde! SAS ganske lidt forsinket, men efter foreløbigt 48 timers ekstra ventetid, så klarer de nok også de sidste 10 minutters forsinkelse. Så der er håb forude, omend intet skal fejres før det fly rent faktisk er “wheels up” MED kat og ejer! Sikke en start på sit nye liv hun får - og så er det direkte i karantæne langt ude på landet I Island! Et lille og pænt sted, vi er ikke nervøse når først hun er landet i Keflavik…
VH
Susanne - nu snart hvidhåret af alt dette her!

18 Synes om

Så er flyet lettet fra Kastrup. God vind, lille kat… :thumbup:

12 Synes om

OG vi har billeder, der dokumenterer at de er lettet :slight_smile:

Aldrig har et billede ud af et flyvindue til trist og gråt vejr dog været et skønnere syn :grin:

20 Synes om

Så fik jeg klaret dagens vigtigste opgave, tage anden ud af fryseren, og stille til optøning i køleskabet, så burde den være klar juleaften. Nok lidt vildt at lave en hel and til en enkel person, men jeg er alene juleaften, og den skal jo spises på et tidspunkt. Og jeg elsker and. :savle:

9 Synes om

Bor i holstebro og julepynet er kedelig i forhold til ellers, men overfor slagteren er der et hyggeligt juledekoreret vindu.

Der er mange tøj butiker med ok tilbud… som stor pige er der 2 butikker (en zizzi og en anden med tøj som også sidder godt, men i andre mærker ens zizzi)
Hvis du kom tordag ville der være julemusik fra klokken 16 (min datter spiller med) og det plejer at være ret charmerende og fyldt med julestemning. Det er trompeter, fløjter og trommer der bliver brugt.

Flere af byens remaer har købt meget gode tilbud på medister og frossen flæskesteg. En stor og flot flæskesteg til 25kr ude i mejdal og medister til omkring 7 kr (måske var det 7,5kr)

Havde du haft meget bedre tid og skulle havde mere julestemning så skulle du havde prøvet billig blomst i herning.

I ålborg lå billig blomst og plantorama ved siden af hinanden og de er også vanvitig flot pyntet omkring jul…
(Mit yngste barn elsker jul, så vi har kørt lidt rundt for at få mest mulig jul under huden i år. Men gågaden i holstebro er bare mest julet når man kan høre orkestret spille forskellige julesange)

3 Synes om