Dejlig maine-coon-perser-blanding

Det er utroligt som folk altid har så travlt med at deres katte er en blanding af den og den racekat. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men der er vel ikke ret mange der lader deres racekat blande, er der? Eller er jeg bare naiv? Hvorfor kan en smuk huskat ikke bare få lov til at være en huskat?

[QUOTE=birtheras;555643]Uden at ville være ond eller noget så har jeg en sjov fortælling.

Min datter købte i sin naivitet en korthåret hun MCO som selvfølgelig nok skulle blive semilanghåret når den blev ældre. Hun købte senere en han som var en blanding mellem en NFO og en Perser. En af killingerne er Annies Anton som ligner en rigtig smuk huskat med de flotteste aftegninger. En anden af killingerne er næsten langhåret, utrolig smuk og ligner mest en NFO i mine øjne. De sidste to var også korthårede og stribede men ikke nær så smukke i farverne som Annies Anton :)[/QUOTE]

Omtalte Anton:

Han går under navnet Anton Husmis herhjemme, selvom jeg godt ved han er en blanding :slight_smile:

Hvor er han bare smuk. Og så de søde små øretuffer… :slight_smile:

Sådan har det vel egentlig altid været? Man skal ikke undervurdere folks ønske om at eje noget helt særligt og specielt…
Der findes et par ganske gode eksempler på dette bare på dette forum…

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men der er vel ikke ret mange der lader deres racekat blande, er der?

Du ville blive forbavset! Jo, der er en del… bla fordi det er lettere at sælge halve, kvarte eller ottendedele racekatte - allerhelst af enten moderacerne skovkat eller maine coon eller noget meget usædvanligt som fx korat… generelt stier prisen på katte uden stamtavle, hvis de er langhårede…

Eller er jeg bare naiv?

Jeg kunne ikke drømme om at sige sådan om dig :smiley: men du kender tydeligvis ikke til det der store og besynderlige marked for katte…

Hvorfor kan en smuk huskat ikke bare få lov til at være en huskat?

Det er vi rigtig mange, der heller ikke forstår!!!
Her på forum er der nogle ret så fantastiske huskatte… utroligt smukke…

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

men hvor er den fin bortset fra det!!

[QUOTE=Ann K;556530]

[…] Det er vi rigtig mange, der heller ikke forstår!!!
Her på forum er der nogle ret så fantastiske huskatte… utroligt smukke…[/QUOTE]

Jeg færdes også på et engelsksproget forum, hvor folk kan vise og fortælle om deres katte. Det virker tit som om, nogle bare har kigget lidt billeder af forskellige racer for at kunne afgøre, hvad deres egen kat så må være for en slags. Blandt semilanghår er der i hvert fald uforholdsmæssigt mange Tyrkisk Angora, Havanna Brown og Tiffany cats. Ja, de amerikanske kattehjem må åbenbart have de racer til overflod, så mange, som der kommer ud derfra… :stuck_out_tongue:

De faste brugere prøver naturligvis at vejlede om, hvornår man kan betegne en kat som hørende til en bestemt race, men det bliver bestemt ikke altid taget nådigt op, når man fortæller, at de har en dejlig semilanghår blandingskat - og for øvrigt en smuk og dejlig kat, som er lige god uanset, hvad der er i den. :slight_smile:

Ooorkk… det kan vi skam også her i DK…

KLIK :wink:

Jeg har en veninde som hentede to katte på internat… Hun påstod hårdnakket det var en bestemt race - det var to smukke helt sorte “almindelige” huskatte… Jeg sagde hende ikke imod, hun havde alligevel ikke troet på mig :smiley:

Tak for linket - den tråd havde jeg ikke læst. Tjah, må man vel bare sige… :slight_smile:

Jeg er faktisk ked af at mine huskatte ikke er racerene huskatte, for i mine øjne, findes der intet så smukt som en ægte huskat :wehuu:
Ossy var ½ orientaler, Tarzan har noget MCO i sig og B’ernes mor kunne godt gå for at være NFO (tilløbermis, så ved ikke hvad hun bar i sig af DNA) … men en skønne dag, så håber jeg at blive den lykkelige ejer af en smuk huskat … og aller helst en gråstribet af slagsen :love2:

Den er da skøn :slight_smile: Min Felix er halv ragdoll, og det kan man ikke se på ham. Og jeg har skam mødt moderen :slight_smile:
Kun på hans spinden og slaskesyndrom :slight_smile: