Dejlig maine-coon-perser-blanding

…det er godt nok svært at se, hvilke gener der har slået mest igennem

  • måske blandingsgenet, for det er da hverken maine coon- eller persergenet

Ja der må man da sige at æblet er faldet langt fra stammen :høhø:
Hilsen Lisbeth

LooooLLLL

det er da en fin blanding (flot mis ihvertfald), og hvor blandingen kom fra… mandag så den en maincoon gå forbi vinduet, tirsdag en perser, og vupti så var blandingen der :tihi:

Hold da op, fældetiden er bare startet i januar og når vi når sommer er den blevet til en Spynx … det kalder jeg for en tilpasningsvenlig kat :wink:

Men en ganske køn huskat er hun da… :hjerte:

Ja, så ved man næsten ikke, om man skal grine eller græde…

hihi, det må være den nye kort håret race :smiley:

Men ja hun er da en skøn huskat :slight_smile:

Jøsses!!!:dokdok::besvimer:

:slight_smile: - dejlig kat!

:klap::klap::klap:

Tror faktisk jeg kender en del maine coon / perser blandinger :tihi:

Uden at ville være ond eller noget så har jeg en sjov fortælling.

Min datter købte i sin naivitet en korthåret hun MCO som selvfølgelig nok skulle blive semilanghåret når den blev ældre. Hun købte senere en han som var en blanding mellem en NFO og en Perser. En af killingerne er Annies Anton som ligner en rigtig smuk huskat med de flotteste aftegninger. En anden af killingerne er næsten langhåret, utrolig smuk og ligner mest en NFO i mine øjne. De sidste to var også korthårede og stribede men ikke nær så smukke i farverne som Annies Anton :slight_smile:

Nøj sådan en har jeg også haft, helt magen til.:wehu:
Tænk at jeg gik og troede i 17 år at Futte var en huskat, men alle kan jo tage fejl :rock:

Gad vide om Nikita egentlig ikke også er en coon/perserblanding???

:tihi::tihi::tihi::tihi:

Hey … det er hun da :ok:

Hahaa Eva, det er jeg sikker på :smiley:

Eva - Hun ligner da i hvert fald den i annoncen, så det er hun da helt sikkert!! Klart nok!

:klapper:

Der må altså også være noget Hellig Birma i den. Prøv lige at se dens øjne. Muligvis også noget Tyrkisk Van, da den jo ser ud til at kunne lide vand. :tihi:

  • Men flot er katten - uanset hvilke racer, den er blandet med.
    Dejligt at se, at den også er neutraliseret inden videreformidling/salg. :slight_smile:

Årh, sikke en sød misser (blanding eller ej… :tihi:)

Synes bare det er synd at videreformidle en 7 år gammel kat… :frowning: Sjovt nok er det altid pga allergi, når folk bliver trætte af deres dyr…

Det er hun nemlig. :hjerte: Og det er jo ikke hende, der har skrevet annoncen… :slight_smile:

Hvis vi lige ser bort fra sætningen om hendes mix, så står der videre:

Steriliseret. Meget blød, både i pels og i sind. Vant til hunde og andre katte. Sælges på grund af allergi. Pris kan forhandles, hvis vi kan være sikre på, at hun vil får det godt

For mig lyder det altså som nogen, der er holder af deres kat og er kede af at skulle skille sig af med hende. En af hverdagens små tragedier, hvis ejeren føler sig tvunget til det… :frowning:

Synes bare det er synd at videreformidle en 7 år gammel kat… :frowning:

Ja, det er synd for alle parter, men muligt er det. Vores dejlige Snehvide var 8-9 år, da vi fik hende, og nu kan hun leve sine gamle dage i konstant forkælelse her.
Der er masser af halvgamle katte, der også trænger til et nyt hjem - og fordelen ved sådan én er, at temperament og adfærd ikke vil give de store overraskelser. What you see is what you get. :slight_smile:

Sjovt nok er det altid pga allergi, når folk bliver trætte af deres dyr…

Ja, men hvis der er kommet børn til, der får allergi - og lægen siger, at katten skal ud, så er de fleste nok tilbøjelige til at rette sig efter det. Det er ikke alle, der opsøger sites som dette og finder ud af, at der måske er andre løsninger…