Dejlig, sød og kærlig ung hanmis

…fremlyses hermed. Jeg fik en mail i begyndelsen af denne uge. En mis var dukket op i sidste uge. Jeg kørte omkring inden arbejde imorges for både at se vidunderet og for at få en fornemmelse af hvad han er for en størrelse. Som jeg vurderer ham er han 7-10 måneder, bruntabby og makrel med et elendigt mønster:tihi:…skidt med for han er den søøødeste og mest vidunderlige mis man kan tænke sig. Han ligner en NFO, har den karakteristiske trekantede hovedeform og pelsen ligeså og den fineste buskede hale man kan tænke sig. Hans pels er fin og ingen filt og han ser sund og rask ud. Gitte der lægger matrikel til hvor han har bestemt sig for at bo, fortæller han er en pistilens når de skal lave havearejde og lægge sten i gårdspladsen for han står nærmest oven i dem og hvad de laver:høhø:…hun sagde det med et stort smil, så det ar ok. Jeg havde en masse foder og vådmad med imorges og han spiste med velbehag. Jeg vil tro han vejer omkring 3-3,5 kilo. Nu går Gitte rundt i hele Skjørring denne week-end og laver opslag og har ingen henvendt sig har jeg sagt hun skal indleverer ham på klinikken i Galten. Så bliver han fremlyst i næste uge og sker der stadig intet bliver han til en Simba om en god uges tid. Men nu ser vi…tiden kan kun vise hvad der sker. Men en helt fantastisk missedreng er han.Jeg FÆ glemte at tage et billede da jeg havde fingrene i ham imorges:dokdok: typisk mig:dokdok::dokdok::argh:

Hvordan går det med ham her, Brita?
Hvis du skal have billede op, mailer du bare. :slight_smile:

Jeg var omkring klinikken igår for at høre om de havde fået ham ind, men det havde de ikke. Så jeg mailede Gitte (hvor han kommer) og hun mailede tilbage, hun havde haft problemer med billeder/computeren men hande nu allieret sig med sin nabo, for de vil have lavet opslag inden de bestemmer dem. Jeg mailede retur, det var ok omend han jo kan risikerer at blive kørt ned og hvis de indleverer ham bliver han også fremlyst. Jeg vil lige maile hende igen om hun har tænkt på Facebook og har hun ikke skal jeg lige have et par billeder hurtigst muligt. Jeg skrev også til hende at nu hvor der snart er week-end så skulle de vente med at afleverer ham til på mandag. Jeg mailer dig billederne FF så snart jeg får nogle og så kan du kaste dem allevegne. Jeg kan ikke forestille mig en SÅ smuk og social og kælen mis ikke har et hjem. Mit bedste bud er han nu er blevet fertil og gået hjemmefra. Men de fodre ham (jeg aflevererde 2-3 kilo foder i sidste uge) så han lider ikke af sult og Gitte har hjertet rette sted.

Dette er intet mindre end FANTASTISK…Gitte der har lagt matrikel til Hittemis indleverede idag efter aftale med mig mis på klinikken og samtidig står en kunde der genkender mis fra en efterlysningsseddel hun har set i Voel…hun bor selv i Voel. Voel ligger i hvert tilfælde 12 km fra Skjørring…måske mere. OG TÆNK det var sgu mis. Hun ringede nemlig til ejer da hun kom hjem og fandt opslaget og de kørte straks til klinikken og kunne både genkende mis OG vise billeder af ham. ER det ikke vildt!!!..ejer græd som pisket og hun ville køre hen og hente datteren hjem fra skole fordi datteren havde grædt den måned mis havde været borte. De havde bestilt tid til mis da han forsvandt til “hele ture”…og nu er det gjort igen hos mine dyrlæger IMORGEN. Hvordan han er kommet fra Voel til Skjørring vides ikke og det er dybest set også fuldstændig lige meget nu. Men mit bedste bud er han er hoppet på en bil.

Dejlig opdatering - godt at mis har fundet hjem til sine ejere der tydeligvis har savnet ham :slight_smile:

Ihhh altså det er bare sådan en skøn afslutning, der gør at man kan “leve” med alle de kedelige og triste historier

:hjertehop::pompom::pompom::pompom::hjertehop:

[QUOTE=Marianne H;1087804]Ihhh altså det er bare sådan en skøn afslutning, der gør at man kan “leve” med alle de kedelige og triste historier

:hjertehop::pompom::pompom::pompom::hjertehop:[/QUOTE]

Lige præcis…efter at måtte agerer bøddel i torsdags da mis ovre fra nabo-hanne måtte lægges til at sove p.gr.a. katteaids, så er denne ende en plaster på hittekatte-såret. De fortalte fra klinikken da de ringede, damen fra Voel (ejeren) ville kontakte mig. Håber hun gør det for så skal vi have en hygsom snak omkring hvor vigtigt det er at passe på sine mis, og jeg har jo en fin hjemmeside (FF’s) at henvise til. Jeg syntes det grænser til at kunne kalde dette for noget der kunne kaldes et under, at der liiige skulle stå en person på klinikken da mis blev bragt ind og at vedkommende kunne genkende mis og DET VAR den rette. Hun burde fisme have en hittemissemedalje. Nogen gange får jeg altså den tanke, jeg er født lidt under en heldig hittemissestjerne.

Se det var et rigtigt eventyr…

• det er måske netop beviset på at “dreams come true”

Hvor skønt for mis og hvor skønt for familien - mon ikke de har lært lektien med mærkning nu :slight_smile:

Noget tyder på det for der er bestilt tid til ham imorgen. Den var så også bestilt inden han forsvandt

Hvilket utroligt held. :thumbup: Og historien bekræfter et par af de ting, vi godt ved:

1. Forsvundne katte kan dukke op igen efter uger, ja måneder, og…
  2. Hvis katten havde været mærket, havde datteren sparet mange tårer. :slight_smile:

Hvor er det fantastisk! sidder her med gåsehud og er helt rørt…

Heldige heldige lille mis :hjerte:

:slight_smile:

Sikke da en lykkelig slutning for den lille missedreng - sådan ønsker man, at det skal gå hver gang. :hjerte:

Dejligt at han kom hjem igen:)

Har lige været omkring klinikken med en stor del af week-endens penge OG kage. Det var et held der nok ikke ses mange gange i ens liv…tænk at en person kommer ind lige bagefter Gitte der er der for at afleverer mis. Ejer kommer med ham imorgen hvor han bliver gjort alt ved…så skulle de ikke gerne miste ham igen før han er 100 år.