Dejlig Velkomst!

Nu er jeg netop her til morgen kommet hjem fra weekend-tur i Jylland, og SIKKEN en lille glad misling jeg blev mødt af da jeg kom hjem! :velkommen:

Da jeg låste mig ind i min lejlighed, kom han styrtene ud, og gned sig helt vildt op ad mine ben som hilsen. Da jeg løftede ham op, begyndte han også at gnide hovedet på mine hænder, mens han mijavede og spandt højlydt :tihi:

Mine forældre har været og se til ham hver dag, og han har været utrolig glad for at se dem, hvilket jo er klart, da han slet ikke er vandt til at være ret meget alene.
I den fobindelse, opstod der også lidt bekymring hos mig, for jeg ringede til dem HVER dag, for at høre hvordan Victor havde det. De sagde at han havde det fint MEN!!! Hver dag de var kommet havde han spist ALT sin mad der lå i skålen. Det skal lige siges at Victor MAX, plejer at spise lidt under en halv skål tørkost om dagen.
Er dette et tegn på stress, utryghed, eller på nogen måde tristhed?
Eller er det ganske normalt at killinger, begynder at spise MEGET mere når de fylder 3 måneder? (Han havde månedsdag igår.)

Lige nu er han så småt ved at falde til ro, efter min hjemkomst, men han har ellers gået i lidt over en time og mijavet, leget, klatret og løbet frem og tilbage i hele lejligheden, men det er vel meget normal hjemkomst-adfærd?
Det er da altid noget at han ikke virker fornærmet, som jeg har hørt nogle af jer andres katte være når i kom hjem fra ferie :høhø:

Nårh, han har savnet dig - det er dejligt at få sådan en velkomst :hjerte:

Mht. at spise meget, så synes jeg det er ret normalt at de spiser mere når de er alene, givetvis fordi de keeeeeder sig … så lur mig om ikke hans foderforbrug kommer tilbage til normalen når du nu er hjemme igen.

[quote=Camischa;419223]Nårh, han har savnet dig - det er dejligt at få sådan en velkomst :hjerte:

Mht. at spise meget, så synes jeg det er ret normalt at de spiser mere når de er alene, givetvis fordi de keeeeeder sig … så lur mig om ikke hans foderforbrug kommer tilbage til normalen når du nu er hjemme igen.[/quote]

Det tror jeg også at det gør :slight_smile:
Mens jeg var væk har jeg fået et brev fra bolig-selvskabet, om at man er blevet gjort opmærksom på at jeg holder kat, og at man derfor ville bede mig om at udfylde en ansøgning om tilladelse til at have ham.
Det er ikke tilladelsen jeg er sur over, men det er dét at der åbenbart er nogen der har gået og gloet ind ad vinduer for derefter at fortælle videre hvad jeg har i mit hjem. Dét irriterer mig. For jeg har nemlig ikke fortalt nogen at jeg HAR kat… Jeg har skrevet en mail til ejendomsmesteren, om at jeg godt kunne TÆNKE mig at få kat (3 måneder siden).

Det kan selvfølgelig være at de bare går ud fra at jeg HAR fået ham nu, men på brevet fremstår det som om at det er en 3.-part der har fortalt det til dem. :mad:

[quote=Simon;419225]Det tror jeg også at det gør :slight_smile:
Mens jeg var væk har jeg fået et brev fra bolig-selvskabet, om at man er blevet gjort opmærksom på at jeg holder kat, og at man derfor ville bede mig om at udfylde en ansøgning om tilladelse til at have ham.
Det er ikke tilladelsen jeg er sur over, men det er dét at der åbenbart er nogen der har gået og gloet ind ad vinduer for derefter at fortælle videre hvad jeg har i mit hjem. Dét irriterer mig. For jeg har nemlig ikke fortalt nogen at jeg HAR kat… Jeg har skrevet en mail til ejendomsmesteren, om at jeg godt kunne TÆNKE mig at få kat (3 måneder siden).

Det kan selvfølgelig være at de bare går ud fra at jeg HAR fået ham nu, men på brevet fremstår det som om at det er en 3.-part der har fortalt det til dem. :mad:[/quote]

Been there, done that.

Man føler sig i den grad invaderet på sit privatliv og bliver en smule paranoid ved tanken om at folk går og glor ind ad ens vinduer. Følelsen går heldigvis over med tiden, men den er ikke særlig behagelig lige når man har fået sådan en skrivelse…

[quote=Gizzemissen;419226]Been there, done that.

Man føler sig i den grad invaderet på sit privatliv og bliver en smule paranoid ved tanken om at folk går og glor ind ad ens vinduer. Følelsen går heldigvis over med tiden, men den er ikke særlig behagelig lige når man har fået sådan en skrivelse…[/quote]
Ja det er netop dén følelse jeg fik. Men altså nu var jeg oppe og afleverer den udfyldte ansøgning, og han tog imod den uden problemer, så NU har jeg i hvert fald tilladelse til at have ham.

Lækkert :ok:

Så skal følelsen af at være iagttaget nok forsvinde rimeligt hurtigt :slight_smile:

jeg bliver også begloet… på fjerde!!! :what:

så jeg har sat solfilm 97% op i alle karmene så ingen kan se noget på de nederste 40 cm af vinduerne…

det er SÅ belastende at folk ikke bare kan få sig et liv!!!

[quote=Gizzemissen;419231]Lækkert :ok:

Så skal følelsen af at være iagttaget nok forsvinde rimeligt hurtigt :)[/quote]

Jeps :thumbup:
Det sjove er at i tilladelsen, skulle man skrive under på at han var både indekat og er/ville blive kastreret.
Det kunne jeg jo så skrive under på med god samvittighed, men så er det altså pludselig ret tankevækkende at se hvor mange katte der strejfer rundt i mit kvarter. De fleste af dem er ikke vildkatte, men i realiteten, måtte de derfor slet ikke gå ude. Victors eksistens, er også et sikkert tegn på at langt fra alle overholder kravet om at de skal være neutraliseret.

Når man kombinerer de to regel-brud, synes jeg KLART det er at skide på kattene. Det er ikke synd at kastrere eller steriliserer sin kat, hvilket mange sikkert synes, siden de ikke gør det. Til gengæld er det da synd at undlade at gøre det, når det betyder at der er 4-6 killinger der vokser op og sikkert ikke lever ret længe pga. diverse sygdomme som de ikke bliver vaccineret for.

Der er jo også den mulighed, at man har kunnet høre din kat og altså ikke
har kigget ind ad dine vinduer. Jeg har selv boet i lejlighed, og når jeg kom
hjem kunne jeg da nogle gange i opgangen høre spæde mijaver fra mine
katte :slight_smile:

[quote=Simon;419243] De fleste af dem er ikke vildkatte, men i realiteten, måtte de derfor slet ikke gå ude. Victors eksistens, er også et sikkert tegn på at langt fra alle overholder kravet om at de skal være neutraliseret.
[/quote]

Der er jo ingen, der siger, at kattene er fra jeres boligkompleks. Fritløben-
de katte har et stort territorium - og fertile faktisk meget større, end
mange forestiller sig.

I øvrigt en dejlig beretning du giver om en hjertelig velkomst :slight_smile:

Årh… Sikke en dejlig misser at komme hjem til :wehuu:

Der er ikke noget bedre end at komme hjem til en spindende og glad misser :hjerte:

Ham Victor er da vist en heeeelt speciel fætter :inlove: og sikke en skøn velkomst du fik.
Du har været savnet, og må da være en super-dejlig følelse :hjertehop:
Jeg bliver så glad, hver gang du skriver om Victor.
Det er virkelig en solstråle-historie om en kat, der ellers kunne have
fået en kummerlig tilværelse.
Pludselig kommer du ind i hans liv - og omvendt … og så

kan I plukke :stjerner: ned til hinanden.

Dejlig velkomst at få! :thumbup:

Er spændt på at se hvordan Charlie reagere når vi kommer hjem på fredag - vi har været afsted siden i fredags, så det bliver en hel uge. Inden da var vi afsted fra lørdag-tirsdag, han virkede pænt ligeglad med at vi var hjemme igen… Han lå og sov i sin hængekøje, og gad kun lige at åbne øjet da vi kom ind af døren. Der gik noget tid før han gad kravle ned og sige hej… :tihi: Men min mor har jo også boet hos ham, så han har jo ikke manglet selskabet. Måske dét har spillet ind ifht. hans reaktion på at vi kom hjem?

Så nu må vi se, når vi har været væk en hel uge, om han så er mere glad for at se os… :venter: Min mor har dog også boet hos ham hele ugen, så han mangler jo ikke selskab. Men derfor synes jeg da nok han gerne må udvise bare LIDT glæde over at se os igen… :p:inlove:

Jeg savner ham i hvert fald…

[quote=Lindvig;419533]Ham Victor er da vist en heeeelt speciel fætter :inlove: og sikke en skøn velkomst du fik.
Du har været savnet, og må da være en super-dejlig følelse :hjertehop:
Jeg bliver så glad, hver gang du skriver om Victor.
Det er virkelig en solstråle-historie om en kat, der ellers kunne have
fået en kummerlig tilværelse.
Pludselig kommer du ind i hans liv - og omvendt … og så

kan I plukke :stjerner: ned til hinanden.[/quote]

:ok:Jeg har det på samme måde. Det er så dejligt at læse:hjerte:

[quote=Lindvig;419533]Ham Victor er da vist en heeeelt speciel fætter :inlove: og sikke en skøn velkomst du fik.
Du har været savnet, og må da være en super-dejlig følelse :hjertehop:
Jeg bliver så glad, hver gang du skriver om Victor.
Det er virkelig en solstråle-historie om en kat, der ellers kunne have
fået en kummerlig tilværelse.
Pludselig kommer du ind i hans liv - og omvendt … og så

kan I plukke :stjerner: ned til hinanden.[/quote]

Hvor er det dejligt at høre at han har et lille publikum der følger med :slight_smile:
Nu skal han bare lade være med at over-spise når jeg er væk, for ellers bliver det sgu rigtig dyrt :stuck_out_tongue: Nu har jeg lige forkælet ham (og mine næse :høhø:), ved at bestille World’s Best kattegrus, men det er sgu også lidt pebret, så vi kan slå to fluer med ét smæk hvis han ikke over-spiser :stuck_out_tongue: Mindre indtagelse = Mindre poop i kattebakken, og så kan jeg dermed også spare lidt på det dyyyyre kattegrus :høhø:

Eeeej han skal sgu spise hvad han kan mens han vokser. :wehuu: