Delt skål, set bla på landsskuet kan nogle hjælpe

set en delt skål, som jeg så mange gang har fortrudt jeg ikke har købt nogle af, er der nogle der har ide eller ved hvor / hvem der sælger dem , faktisk har jeg set dem en par gang

Jeg har set dem en år på landsskuet 16 eller 17 i den store mad telt, næsten 100 procent sikker på det var der, syndes ikke det var have afdelingen, men dem der var der som jeg kan huske, har dem ikke

Ved godt der nok ikke har været nogle kattegale der :smiley_cat:, men har også set dem på Hurup dyrskue( der udstillede vi også heste ) hvad år. Hmm en af de sidste år de var alene, inden de blev slået samme med andre, ja så lavede de så selv deres egen igen det blev farmer festival, det var noget hele byen støtte op om, der var igen en med brugskunst der havde de delte skål med og det var dem jeg var mest lune på, men fik dem ikke købt, og hvor har jeg fortrudt det mange gang siden

Det her er en billed jeg har fundet på nettet og ja de kan købes der, ja jeg ved godt ting koster, men syndes det er til den dyre side, så skal i hverthaldt til og handle mængde rabat :hear_no_evil: :speak_no_evil: Men sådan dur jeg ikke til.


Den jeg så som jeg syndes var endnu pænere kunne der være lidt mere i skålen, og lidt varmere i farven, samt oliven i bunden af skålen

Model er lidt mere den her

image

Men nej den er alt for pussenusset :stuck_out_tongue_winking_eye: syndes jeg, kan ellers med meget sådan noget, men ikke den her

Skulle det hjælpe nogen er det olivenskål , men bliver sjældent kaldt det

Er der nogen der kan hjælpe bare lidt? Eller ser du dem en sted må du godt lige prikke til mig. Tak :slightly_smiling_face:

Er det her placeret fejl så giv lyd og jeg prøver og rette det , ved godt det ikke er opskriver, men alligevel noget man bruger i madlavning, er godt nok meget I tvivl :woman_shrugging:

Med venlig hilsen beimis ejer

@PiaB var det ikke dig der engang skrev om lignende skåle som du havde købt

2 Synes om

Der er denne her på dba. Men måske skal du bruge mere end en? :slightly_smiling_face:

1 Synes om

De her er godt nok også fine :heart_eyes: selvom de ikke lige er med olivenmotiv

1 Synes om

Hej beydana

Tak for det Ja det skal jeg tænker på omkring 6
Ja de farvede er også fine meget :wehuu: det bliver det næste der skal købes :see_no_evil:

Med venlig hilsen beimis ejer

Jeg fandt denne på google

https://www.kalhaveantik.dk/shop/keramik-og-brugskunst/terre-de-france-keramik/terre-de-france-keramik-olive/aperitif-2-cases-olive-l-235-cm-aperitifskaal-provence-keramik.html

1 Synes om

Mine kan ikke have vand og mad ved siden af hinanden. Tørfoder hopper på mystisk vis over i vandet…

Måske smart koncept hvis man har en velopdragen kat :wink:

1 Synes om

:see_no_evil: Det er vel helt normal opdragelse at de to ting intet har at gøre ved siden af hinanden. (hvis man ser på det ikke er naturligt for dem at spise og drikke samme sted) :crazy_face:

2 Synes om

Tak line_refsgaard
Tak for det sjov dem har jeg ikke selv fundet :crazy_face: selv om den side har jeg været inden på flere gang , ja netop den slags men prisen ups …åh måske bare mig :pensive:

Med venlig hilsen beimis ejer

Velopdragen kat her :slightly_smiling_face:jo måske, men skålene er nogle jeg selv vil bruge på middagsbordet, beimis har ikke adgang der, har som sjov nok med når jeg server den slags mad til beimis i den slags i skål-tallerken, så kan vi ikke lide det. Nej det skulle være i den anden skål, og den tallerken skulle være anden slags mad i stedet :crazy_face: har faktisk sommer tider skiftet mad en 4-5 gange inden jeg ramte skål -tallerken som beimis kunne bruge mad fra :laughing:

Med venlig hilsen beimis ejer

Nu bor jegi Hurup, og min far var en af de mest aktive i at få trukket dyrskuet i byen i gang igen som farmer festival.
desværre stoppede det igen, da han trak sig fra arbejdsgruppen. Mange vil gerne deltage, men ikke lave arbejdet bag …

Men jeg må med skam melde, at jeg faktisk ikke var på dyrskuet de år. Der boede jeg stadig i Aalborg, så jeg har ikke selv set, hvilke boder der var.

Jeg har før ledt efter noget lignende, det var bare ikke madskåle til katte. Det var noget keramik købt Iben nu lukket lokal butik.

Men måske min far ligger inde med en gammel oversigt over deltagere :crossed_fingers: :thinking:
Jeg spørger ham lige på torsdag, hvor jeg alligevel skal bruge hans hjælp til noget :slight_smile:

1 Synes om

Er det ment som mad- og vandskåle til katten, eller? :smil:

1 Synes om

Det troede jeg også det var, men det viste sig at være menneskemadskåle

1 Synes om

Tak for det PiaB

Ja det var det vi hørte nogle få lokale ild sjæle, der trak læsset, men skal så siges vi følte byens handelsliv virkelig støtte op om det, vi har været i hurup alle år siden cirka 1994 dejligt skue :slightly_smiling_face:

Du siger lokak butik , ja selvfølgelig var det, for det var i den område med de lokale butikker jeg så det, nå nok stor chance for det var den butik som du siger er lukket

@Eva_K og PiaB som @HolmeInc skriver er det menneskemadskåle :grin:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

For lige at opdatere alle de der gav gode input. Det er jeg meget taknemmelige for.
Har nu ledt i flere år efter dem, så er en (bekendt til noget i min familie) der huske jeg snakke om jeg havde fortrudt jeg ikke købt dem, sagde her i påske har de holdt ferie i hanstholm og ned af, sikke på hun så dem den dag de startede Thisted og sluttede i Hurup de så også nogle sted ved havet med brugskunst, ( der kørte i en ring i området)hvor det var, kunne hun ikke huske, det slog hende her fra morgen af og jeg har lige fået beskeden. Nu ved hvor jeg skal på tur henne :thumbup: så snart jeg kan få mulighed for det.

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Undskyld :ups: Ved ikke om jeg må spørge dig PiaB, nu du kender til Hurup, hvis det hele går op får jeg op til tre timer i Hurup i morgen, vil køre ind ved ideal vindue fabrik og ned mod gå gaden, kan se på kort der til højre ligger der en fakta dur det som parkeringsplads imens jeg går i nogle butikker ? Eller er der en anden sted der er bedre og parkere? Har varet inden på hurup handle der er ikke rigtig noget med p pladser, men god beskrivelse af de butikker der er

Med venlig hilsen beimis ejer

@Beimis Hvis du sætter et @ for personens navn, så tagger du dem og får man besked her på siden at man er blevet tagget. Hvilket gør det lettere at opdage :slight_smile: @PiaB

3 Synes om

Tak Enki :slightly_smiling_face: Ja det var det der var galt, kunne godt se det ikke var helt rigtig
, men hvad der var galt, tjaaa kun jeg ikke se :face_with_raised_eyebrow:

Har sådan en dag hvor hoved ikke gøre det mindste for at samarbejde :upside_down_face: kan lige så godt selv grine af det,

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Du kan sagtens holde inde ved fakta :slight_smile: du kan også køre længere ind og holde på en mindre plads efter sparekassen, lige inden jernebaneoverskæringen. Det er ligesom i hver sin ende af gågaden, så frit valg :slight_smile:

Nu er thy specialhandel desværre lukket om onsdagen normalt - men hvis den har åbent i dag (nu det er helligdag i morgen), så er den helt klart er besøg værd :slight_smile:

1 Synes om

Tak for hjælpen :smil: , og tak for anbefalingen til thy specialhandel, den butik havde jeg skrevet på huskeseddel jeg skulle besøge, jeg havde ikke luret den havde lukket om onsdagen :persevere:og efter din anbefaling skal den kigges på hvis den har åben tak

Med venlig hilsen beimis ejer