Den årlige (tor)tur med Asani

Kørte en lille tur efter arbejde, da det pludselig slog mig, at jeg skulle til årligt tjek med Asani. Det kunne jeg selvfølgelig ikke nå, men heldigvis havde de en tid en time senere. Det kunne jeg godt nå, men jeg skulle gøre mig klar næsten straks, jeg kom hjem. Blandt andet fordi Asani aner uråd, hver gang han skal af sted, og er helt umulig at fange. Der måtte også et par forsøg til i dag. Til sidst fik jeg et godt tag i hans nakkeskind og bar ham ind for at sætte ham i kassen - og hvem sad så derinde og så sød ud :argh: Lille!! :argh:

Så jeg måtte holde Asani i nakkeskindet med venstre hånd (altså, han sad på bordet - jeg løftede ham ikke op i nakkeskindet!), mens jeg pillede Lillen ud med højre. Og så kunne jeg endelig stoppe Asani ind OG lukke lågen så hurtigt, at han ikke nåede at vende rundt og mase sig ud igen. Det var det, han gjorde første gang, og det er jo ikke, fordi jeg ikke er forberedt på det. Han er bare SÅ hurtig!

Han har så vrælet konstant, fra han kom ind i kassen, til han kom ud af den igen herhjemme. Det hjalp ikke engang at komme ud af buret nede ved dyrlægen, og jeg tror, han tabte 3/4 af sin pels dernede - og på mig :dokdok:

Dyrlægen var ikke tilfreds med hans vægt, og han har ligefrem skrevet i sundhedsbogen, at han ikke må veje mere :uha: Dumme dyrlæge, synes vi :venter: Men jeg ved det jo godt. At han er på grænsen. Dyrlægen forhørte mig også om, hvad han fik at spise. Det gør lige netop den dyrlæge altid, og det er altid lige håbløst, for når jeg så siger, han får Applaws og Purizon som tørfoder, så aner han ikke, hvad det er for noget. Jeg håber ikke, det er den dyrlæge, der skal tjekke Chili, når det bliver hendes tur. Så sætter han nok røde udråbstegn ved vægten i sundhedsbogen :uha:

Asanis tænder var ikke pæne, så han skal til tandrens. Jeg ærgrer mig over, jeg ikke bare bestilte en tid til tjek og tandrens med det samme, for jeg vidste egentlig godt, at det nok var på tide igen. Heldigvis giver de stadig rabat, når man bestiller inden for en måned, men jeg kunne jo have sparet en tur med hylemonstret :S

Og NU er jeg godt nok sulten. Jeg har ikke fået noget siden morgenmaden. Godt, den var solid :høhø:

Jeg var afsted med Bambina i går og der var ihvertfald den ene ting jeg var 100% sikker på … hendes stemmebånd fejler ikke noget :surrender1:
Hun holdt dog kæft nede på klinikken, men fældede også … dog mest på dyrlægen :tihi:

[QUOTE=Skattekat;1241867]Jeg var afsted med Bambina i går og der var ihvertfald den ene ting jeg var 100% sikker på … hendes stemmebånd fejler ikke noget :surrender1:
Hun holdt dog kæft nede på klinikken, men fældede også … dog mest på dyrlægen :tihi:[/QUOTE]

Jeg var jo også til dyrlæge med Robin og Elias i dag - og jeg var overrasket over, at de pænt gik ind i hver sin transportkasse og sad der stille og roligt, både inden dyrlægebesøget og efter.
De fik begge ros for at være nogle dejlige katte - der var bare lidt for meget af dem :ups:

Jeg var også til det årlige tjek igår - Belle skreg under hele turen og Samson fældede helt vildt…:S
Næste gang bestiller jeg dyrlægen til at komme hjem hos os - ellers bliver lille Belle da hæs :høhø:

Det eneste gode ved det er, at alt er glemt, så snart de bliver lukket ud af kassen hjemme i sikkerhed :høhø:

Og så fik Asani lidt senere lidt 1 on 1-kvalitetstid med sin mor :hjerte:

Den kat er skør. I går var det på det nærmest umuligt at få ham proppet i den transportkasse. Nu har han lige ligget og sovet i den - noget, som han ellers aldrig gør :dokdok:

Katte er bare skøre…
Sparta vil ikke ud når solen skinner og det er lækkert vejr, så vil hun hellere ligge i vasken på badeværelset…
Men disse dage hvor det har væltet ned i stride strømme, så har hun råbt og skreget på at komme ud, også må jeg jo føje hende, og der går præcist 20 sekunder, så vil hun ind igen…

[QUOTE=galath;1241966]Den kat er skør. I går var det på det nærmest umuligt at få ham proppet i den transportkasse. Nu har han lige ligget og sovet i den - noget, som han ellers aldrig gør :dokdok:[/QUOTE] Han skal da bare vise, at han nok selv skal bestemme, hvornår han skal i kassen :høhø:

Ellers har han konstateret at den måske slet ikke var så slem - nu man lige har fået sundet sig :høhø: