Den bedste tv-serie?

Jeg har lige set første afsnit af Lykke på DR HD - hold da op den var morsom :lol:

Den bliver forøvrigt genudsendt fredag d. 7.1 kl 15.45 - se den! :thumbup:

Frasier! Som de for min skyld bare kan genudsende for 117. gang igen-igen!
Og Two And A Half Men og According To Jim. Og Everybody Loves Raymond, for der er nogle skikkelser jeg kan genkende :slight_smile: Og Små Og Store Synder, mest fordi jeg er vild med England.
VH
Susanne

Matador
Desperate housewives
Fint skal det være
Àllo Àllo
Små og store synder
Landsbyhospitalet
Halløj på badehotellet
According to Jim

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

[quote=Gizzemissen;525404]De ultimative favoritter er:
Buffy the Vampire Slayer
Supernatural[/quote]

Jeg er også nødt til at holde på Buffy the Vampire Slayer som den ULTIMATIVE tv-serie!

Dernæst i tilfældig rækkefølge:
X-files
The 4400
Supernatural
Angel
Bones
Gilmore Girls
Friends

• og sikkert mange andre. Men Buffy er og bliver den ultimative!

Venner
Desperate housewives
De unge mødre
House

Er blandt de bedste

Jeg kender en kat, der er med i den serie :rock:

[quote=Eva;525551]
Halløj på badehotellet
:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:[/quote]
JA! Hvordan kunne jeg glemme det! Halløj på Badehotellet, og i min branche er det jo nærmest “pligtlæsning” (-“se”-ning?) :høhø:
VH
Susanne

Den har ikke medvirket endnu :tihi:

Jeg ved ikke, om jeg vil følge med i serien - jeg er ikke vildt begejstret, men ser nok med næste søndag også.

[quote=Eva;525560]Den har ikke medvirket endnu :tihi:

Jeg ved ikke, om jeg vil følge med i serien - jeg er ikke vildt begejstret, men ser nok med næste søndag også.[/quote]

Nej, det er først i et senere afsnit.

Monty Pythons Flying Circus
Allo´ Allo´
BlackAdder
Only Fools and Horses
Fawlty Towers

NCIS
CIS
CIS Miami
CIS New York
Bones
Supernatural

Hov! Roswell! Den havde jeg lige glemt… Den var jeg ret vild med i sin tid :ok:
[ame]Pilot Trailer - YouTube

Friends
Big Bang Theory (kommer desværre på et tidspunkt, hvor jeg er på arbejde)
How I meet your mother
Two and a half man
'Allo, 'allo
Mash
CSI New York
Two Pints of Lager, and a packet of crisps
og nogle andre engelske serier, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder

Og der er sikkert flere endnu :tihi:

Lige nu helt klart Dexter.
Kan også anbefale Six Feet Under, som også har Michael C. Hall i hovedrollen. Her spiller han en homoseksuel bedemand :slight_smile:

Mariann

True Blood! Helt klart True Blood!

Og Bones.
How I Met Your Mother er også god :slight_smile:

Desperate Housewifes SKAL jeg bare se, sørger altid for at jeg er hjemme til at se den :slight_smile:

Disse serier ser jeg hvis jeg er hjemme:
How I Meet Your Mother
Two and a Half Men
Big Bang Theory

Og så har jeg lige lånt Matador af min mor (jeg har set den før), indtilvidere har jeg slugt 6 afsnit idag, og overvejer om jeg skal tage to mere med selvom klokken er blevet mange, men jeg kan slet ikke stoppe når jeg først er gået i gang :ups:

[quote=louiseogbuster;525359]I mange år var det lægeserier a la Skadestuen jeg så, me det er jeg gået helt død i.

Nu ser jeg gerne engelske krimier som:
Barnaby
Taggart
Inspector Morse
Inspector Lewis
.[/quote]

Hæ, jeg er også til de engelske, og jeg er ikke træt af Skadestuen endnu…

Til gengæld er der flere “nye” serier, hvor jeg ikke engang gider prøve at se dem pga tåbelige navne - f eks netop “Greys hvide verden”, hvad er det for en gang modsat ævl, enten er den grå, eller også er den hvid, den vide verden. Jaja, jeg ved godt, at den hedder noget andet opr., men havde de så endda “oversat” til Greys Anatomi… “Gary unmarried” frister mig heller ikke. Alle elsker åbenbart Raymond, jeg kan end ikke døje navnet. Og hvorfor skulle jeg få lyst til at se på andres Værste år…

Gilmore Girls, Third Watch (Nattevagten) - og til nød en Navy CIS - mange af episoderne plus barskere serier er for meget for mig.
Cold Case er også god, men for alle 3 gælder det, at jeg ikke kan snuppe deres tema-sange og brug af medspillende sange, især til sidst i episoden. Den fejl har “Judging Amy” også - den kan jeg ellers se for 117. gang, men den er stoppet p.t.

Og så kan jeg nok bare ikke kapere flere nye serier lige nu. Så skal det være noget helt exceptionelt godt, og det har vi vist til gode :slight_smile:

Jeg har ikke set den - netop fordi jeg er liidt træt at hospitalsmiljøet. Jeg har set for meget til det, fra begge sider.
Men jeg mener bestemt det er en hospitalsserie = Hvide verden, pga de hvide kitler. Og jeg gætter at hovedpersonen hedder Grey til efternavn. Jeg synes faktisk det er et ret fint ordspil :ok:

Synes også Prison break er meget go’!!!

Er en idiot til serier, glemmer dem, får aldrig fulgt ordenligt med osv.
Dem jeg virkelig gerne ville have set, må jeg så købe på DVD.

Ih, hvor ser I mange serier!

Jeg har her i julen set hele første sæson af Mad Men. Den kan virkelig anbefales!! Den handler om et reklamefirma i 60’erne. Aldrig har jeg set en serie, hvor der ryges så meget!!! Men skuespillerne er gode…

Ang. Greys hvide verden: Jeps, hovedpersonen hedder Meredith Grey og er ganske rigtig læge… (Og jeg synes stadig det er lidt morsomt at jeg er så glad for den serie, for ellers er jeg ikke så meget til lægeserier)

Jeg var også ret begejstret for Lykke i går, og skal helt sikkert følge med. Jeg synes især de fire unge karakterer gjorde det super godt!!

[quote=Ann R;525748]Jeg har ikke set den - netop fordi jeg er liidt træt at hospitalsmiljøet. Jeg har set for meget til det, fra begge sider.
Men jeg mener bestemt det er en hospitalsserie = Hvide verden, pga de hvide kitler. Og jeg gætter at hovedpersonen hedder Grey til efternavn. Jeg synes faktisk det er et ret fint ordspil :ok:[/quote]

Når jeg har zappet forbi den, så virker den mig for letbenet og tynd i handlingen til at fænge. Ligesom Scrubs er for meget falde-på-halen for mig.
Begge er hospitalsserier - og smag og behag er som bekendt forskellig :slight_smile:

[quote=Lone;525835]Ih, hvor ser I mange serier!

Jeg har her i julen set hele første sæson af Mad Men. Den kan virkelig anbefales!! Den handler om et reklamefirma i 60’erne. Aldrig har jeg set en serie, hvor der ryges så meget!!! Men skuespillerne er gode…
[/quote]

Det kan skyldes, at ellers er der kun dumme, larmende shows og dårligt dansk TV.
Jeg ser en del dokumentarer og film, og er ked af, at man ikke kan tage Sverige 2 hos os mere. Heller ikke Sv 4.

Mad Men, var det ikke den, hvor traileren var een stor gang pral om, hvilken hingst en af hovedpersonerne var… no thank you.

Der er rigtig mange “nye” serier, mange af dem med IMHO dumme/tumpede mænd som hovedfigurer, fra The Mentalist til Scrubs. Dem gider jeg slet ikke.

Så savner jeg de serier med kvikkere kvinder, fra Providence til Skadestuen. Gilmore Girls er liiiige ved at blive lidt for uendelig…