Den bedste…jahhh…serie er det som sådan ikke, for den slutter hver gang og starter op på ny opgave hver gang…men svensk krimi ELSKER jeg…så Wallander er vist min…
jeg sluger råt det jeg kan finde med svensk krimi…så Stig Larssons romaner på film er lykken for mig også
Jeg ser ikke så mange serier og må indrømme at der er mange nævnt i denne tråd jeg selt ikke kender. Grunden her til er at jeg kun kan se tre tv kanaler 5 hvis jeg er heldig.
De serier jeg kender og har set er nogen jeg har på dvd
Gilmore girls
Mcleods Døtre
Begge serier er nogen min søster har gjort mig opmærksom på og som hun var helt sikker på jeg ville elske at se og hun fik som sædvanlig helt ret. Er så ked af at begge serier er stoppet.
På engelsk skelner man mellem “serial” og “series”. Forskellen er, at den ene har en fortsat handling, mens den anden er en række afsluttede episoder (som flere klassiske detektivserier, Columbo f eks).
Svært at huske?
Jeg tænker på, at sportskampe, der hedder “World series” netop er en række afsluttede kampe med en vinder, der går videre. Som alle vores elskede klassiske dikketiver
Uhh ja “Downstairs and Upstairs” den er så god, den har jeg købt på DVD
Men jeg kan se at jeg slet slet ikke har nævnt den serie som jeg absolut elsker så højt og det er nemlig " All creatures great and small"…elsker simpelthen fortællingen om James Herriots og hans år som dyrlæge i det smukke Yorkshire med hans skægge kollegaer Siegfried og Tristian og ikke at forglemme den unge Calum :høhø:
Især de afsnit der dækker bogen “Let sleeping Vets lie”
[quote=MiSi;525872]Når jeg har zappet forbi den, så virker den mig for letbenet og tynd i handlingen til at fænge. Ligesom Scrubs er for meget falde-på-halen for mig.
Begge er hospitalsserier - og smag og behag er som bekendt forskellig
[/quote]
Det kan være, jeg ved det ikke. Jeg har ikke set nogen af dem - faktisk kan der gå dage imellem jeg overhovedet ser TV, jeg ser ikke ret meget af noget mere.
Jeg kommenterede udelukkende på at du fravalgte serier på titlen og fremhævede Greys Hvide verden som en fjollet titel
[quote=Ann R;525914]Det kan være, jeg ved det ikke. Jeg har ikke set nogen af dem - faktisk kan der gå dage imellem jeg overhovedet ser TV, jeg ser ikke ret meget af noget mere.
Jeg kommenterede udelukkende på at du fravalgte serier på titlen og fremhævede Greys Hvide verden som en fjollet titel :)[/quote]
Og på amerikansk hedder den Greys Anatomy, en titel som også passer meget godt på samme med måde som den danske og referere dermed fint til at det foregår på hospital
Og originaltitlen er faktisk et ordspil der henviser til bibelen for amerikanske lægestuderende: “Henry Gray’s Anatomy of the human body” - forkortet i lægeverdenen til “Gray’s Anatomy”
kom da lige i tanke om en serie mere som jeg bare elsker at se og det er
fint skal det være, originaltitlen er Keeping Up Appearances.
den serie elsker jeg bare og jeg er flad af grin hver gang, især hyancint er total gennemført og så hendes svoger onslow, han er et kapitel for sig selv