Den fjernstyrede kattehelikopter og andre udstoppede dyr

Jeg har skam en fuldvoksen ræv med hoved og det hele…vil d høre en hemmelighed: den er vildt skudt og skudt i forbindelse med almen vildt regulering(gjorde jægerne det ikke ville den dø af skab,sygdom og sult er sådan naturen gør det så er hagl mere humant imo) :wink: Så nu ikke skære alle over en kam.

Mine dyr er desuden købt affolk TÆT på eller fra jægere så ingen lang transport der. Da jeg købte grise sidst avr det et sted hvor de havde bedre plads end lovkrav + de fik grene og andet legetøj ind…

Jeg er som sagt selv facineret af udstoppede dyr hvis der er NATURTRO. Men når man laver dyre tom til freaks bliver jeg ked.

Må jeg tillade mig at være harm over den manglende respekt for dyrene :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;1233262]:wink:

Men… så lad da være… ingen tvinger dig til at svare på noget ??[/QUOTE]

Og netop dét dér er så grunden til at jég ikke rigtigt skriver herinde længere!
Tak for at minde mig på det!

/Mette

Jeg ville ikke udstoppe mine katte eller min hund. For mig handler det om respekt for at der har været et levende væsen. På samme måde vil jeg heller ikke selv udstoppes og vises frem som udstoppet - hvis det sker må I gerne redde mig lol - jeg er klar over jeg har freak show potentiale, men det er vist mest i live…:tihi: Spøj til side - jeg synes det er bizart.

Ang andre dyr - det er jeg også imod. Men af andre årsager

[QUOTE=Diana F;1233290]
Og det er absolut ikke min mening at ‘fornærme’ nogen - men jeg vil meget gerne sætte tanker i gang hos folk.[/QUOTE]

Jeg har absolut intet imod, at du forsøger at sætte tanker i gang, men dit budskab “drukner” (her hos mig) når du bruger ord som “æde”, “sgu” og skriver med store bogstaver.
Jeg kan sagtens forstå et budskab uden at der bliver råbt og bandet :cool2:

[QUOTE=Tante Tut;1233262]:wink:

Men… så lad da være… ingen tvinger dig til at svare på noget ??[/QUOTE]

[QUOTE=Susanne W;1233266]Du har helt ret Tut! Man kan nøjagtigt lige så godt bruge tiden på noget fornuftigere end KG, for ethvert emne kan snart få nogen til at råbe ukvemsord efter de andre brugere. Point taken!
VH
Susanne[/QUOTE]

:slight_smile:

Jeg finder ingen ukvemsord i det jeg skrev til dig ??

[QUOTE=danpia;1233305]Once again :thumbdown:, du opfordrer folk til at holde sig ude af trådene eller undlade at deltage i debatten, hvis man ikke kan tåle ‘lugten i bageriet’.
Jeg synes simpelthen ikke det hænger sammen med at vi har en anden tråd kørende omhandlende den manglende aktivitet.

Måske KG bare skal lukke helt ned[/QUOTE]

:slight_smile:

Jeg opfordrer bestemt ikke nogen til at holde sig ude af trådene - ej heller til at undlade at deltage i en debat – med mindre de selv skriver, at de snart ikke har lyst til at skrive mere i en tråd… så det har du misforstået.

Wheeeeuuuu - Er det fuldmåne derude tøser ?

Jeg er heller ikke tilhænger af kattekopteren og anser det ikke for kunst- bare besynderligt.
Respekt… hummm tjaaa tjoooooo
Ville jeg selv få rynke udstoppet og have hende stående ? Nej

[QUOTE=Mette Mejdahl;1233321]Og netop dét dér er så grunden til at jég ikke rigtigt skriver herinde længere!
Tak for at minde mig på det!

/Mette[/QUOTE]

:slight_smile:

Kan jeg virkelig ødelægge din lyst til at være her ??

Det synes jeg da er trist –

[QUOTE=Tante Tut;1233332]:slight_smile:

Jeg opfordrer bestemt ikke nogen til at holde sig ude af trådene - ej heller til at undlade at deltage i en debat – med mindre de selv skriver, at de snart ikke har lyst til at skrive mere i en tråd… så det har du misforstået.[/QUOTE]

Og KG skal da bestemt ikke lukke ned, fordi du har så voldsomt travlt med at være efter mig konstant - det ville da ikke være fair over for alle de andre brugere herinde ??

[QUOTE=Tante Tut;1233262]:wink:

Men… så lad da være… ingen tvinger dig til at svare på noget ??[/QUOTE]

Der er visse ting man bør undlade at kommentere på, det du svare her gør netop at der er visse brugere der ikke gider mere.

Kan man ikke skrive noget godt er det bedre at undlade at skrive noget. Det burde du da have lært TUT.

[QUOTE=kira v;1233333]Wheeeeuuuu - Er det fuldmåne derude tøser ?

Jeg er heller ikke tilhænger af kattekopteren og anser det ikke for kunst- bare besynderligt.
Respekt… hummm tjaaa tjoooooo
Ville jeg selv få rynke udstoppet og have hende stående ? Nej[/QUOTE]

:tihi: :tihi:

Måske er det den kommende solformørkelse på fredag - jeg synes gonnok, at man skal træde varsomt i disse tider

:listesko:

[QUOTE=birtheras;1233343]Der er visse ting man bør undlade at kommentere på, det du svare her gør netop at der er visse brugere der ikke gider mere.

Kan man ikke skrive noget godt er det bedre at undlade at skrive noget. Det burde du da have lært TUT.[/QUOTE]

:argh: :argh:

Hvor er jeg dog træt af at du ( også ) tager noget, jeg har svaret en bruger UDEN at du citerer hendes indlæg - så ville det måske give bedre mening for dig og andre ?!

[QUOTE=DK Lindvig;1233312]Jeg synes så overhovedet ikke der er noget sammenligningsgrundlag :surrender1:Produktionsdyr er IMO én ting, kæledyr er noget helt andet.
At lave en kat om til fx. en flyvende helikopter strider i den grad mod min etik og moral.[/QUOTE]

Se - det er jo NETOP det, jeg synes, at folk bør reflektere over. Hvorfor er en kat eller hund mere ‘værd’ end en gris, en ko eller en mink? Det kan godt være, at I synes det er provokerende, at jeg spørger - men jeg spørger jo også mig selv om de her ting. Og hvad dælen vi kan gøre for at tingene bliver mere balancerede.

En gris har (som minimum, hvis ikke mere) samme intellekt som en hund! Men vi behandler de to dyr MEGET forskelligt her i Danmark. Det kan alle vist godt være enige om.

Blev en hund udsat for samme behandling som et slagtesvin, blev man formentligt meldt for dyremishandling…

Ja, jeg synes det er absurd. Og forkert. Og dobbeltmoralsk. Og jeg kan ærlig talt ikke forstå, at man kan lukke øjnene for den ‘forskelsbehandling’. Erkend, indse og gør noget ved det - tag et politisk valg i køledisken - bare min mening. :wink:

Og come on…at jeg bruger ord som ‘æde’ og ‘sgu’ - kan det virkelig sætte jeres p*s i kog?? Ak…så skulle i bare høre mig tale IRL. :wink:

Det sætter intet i kog her hos mig, men det gør, at jeg ikke ønsker at forklare mig yderligere :S

[QUOTE=Tante Tut;1233332]:slight_smile:

Jeg opfordrer bestemt ikke nogen til at holde sig ude af trådene - ej heller til at undlade at deltage i en debat – med mindre de selv skriver, at de snart ikke har lyst til at skrive mere i en tråd… så det har du misforstået.[/QUOTE]

Jeg går ud fra den sidste er til mig selvom du har quotet dig selv.

Jeg har én gang ‘svaret igen’ fordi du skrev til mig at det er frivilligt at være her, jeg kunne bare holde en pause:

:slight_smile:

Så kan du jo vælge at lade være med at læse denne tråd de næste par dage – husk, at vi er her helt frivilligt og at vi selv vælger, hvad vi vil se og deltage i :cool2:

Denne gang var det ikke til mig, men du skrev:

:cool2:

Men… så lad da være… ingen tvinger dig til at svare på noget ??

Dét reagerede jeg på; hvis jeg så er efter dig konstant … kan du jo bare …

og så husker vi lige den gode tone i henhold til kattegales regler.

Jeg mener ikke, at en hund eller en kat har værdi end en gris eller en ko - som jeg skrev er jeg også imod den del med produktionsdyrene, men af andre årsager. Jeg synes det svarer til at sammenligne æbler og bananer, da emnerne for mig er forskellige. En tråd om landsbrugsdyr ville være bedre. Det er et emne for sig. Jeg synes iøvrigt ordet “produktionsdyr” er grimt - nu fornemmer man måske min holdning. Grunden til, at jeg ikke giver den til nærmere udtryk i denne tråd er, at jeg forsøger at holde mig til emnet :slight_smile: Men jeg provokeres nu ikke - det blev jeg den gang jeg sad ved siden af en grisetransport, hvor de åd hinanden ved siden af mig på en færge og jeg ikke kunne komme væk og derfor fik syn for sagen - som læser af bogen The pig who sang to the moon røg jeg ud for at få chaufføren til at handle, men han gad ikke en gang svare os, der stod rundt om bilen. Færgeturen tog 15 LANGE minutter. Jeg forsøgte at anmelde bagefter men der skete intet. Jeg har ikke spist grisekød siden - og det er ikke en gang af religiøse årsager, som det nok skinner igennem.

En gris lærer sit lidt hurtigere end en hund, når man klikkertræner den

Jeg synes sagtens vi kunne tage en tråd om dette - blot synes jeg det ene fortjener sin egen tråd. Det er et skamfuldt område at få indblik i :frowning: Det kan gøres meget bedre

Og ja jeg er stadig imod at udstoppe mine egne dyr og finder det bizart at andre gør, lige som jeg ikke synes om “kunst” af denne art. Jeg synes snarere det er performance eller sært fremfor hvad begrebet kunst dækker hos mig.

[QUOTE=Diana F;1233391]Se - det er jo NETOP det, jeg synes, at folk bør reflektere over. Hvorfor er en kat eller hund mere ‘værd’ end en gris, en ko eller en mink? Det kan godt være, at I synes det er provokerende, at jeg spørger - men jeg spørger jo også mig selv om de her ting. Og hvad dælen vi kan gøre for at tingene bliver mere balancerede.

En gris har (som minimum, hvis ikke mere) samme intellekt som en hund! Men vi behandler de to dyr MEGET forskelligt her i Danmark. Det kan alle vist godt være enige om.

Blev en hund udsat for samme behandling som et slagtesvin, blev man formentligt meldt for dyremishandling…

Ja, jeg synes det er absurd. Og forkert. Og dobbeltmoralsk. Og jeg kan ærlig talt ikke forstå, at man kan lukke øjnene for den ‘forskelsbehandling’. Erkend, indse og gør noget ved det - tag et politisk valg i køledisken - bare min mening. :wink:

Og come on…at jeg bruger ord som ‘æde’ og ‘sgu’ - kan det virkelig sætte jeres p*s i kog?? Ak…så skulle i bare høre mig tale IRL. ;)[/QUOTE]
I mit hoved er det ligemeget hvilket dyr man gør det med! Det er stadigvæk sært…

[QUOTE=DK Lindvig;1233323]Jeg har absolut intet imod, at du forsøger at sætte tanker i gang, men dit budskab “drukner” (her hos mig) når du bruger ord som “æde”, “sgu” og skriver med store bogstaver.
Jeg kan sagtens forstå et budskab uden at der bliver råbt og bandet :cool2:[/QUOTE]

Bare til orientering - ‘sgu’ er ikke længere kategoriseret som et bandeord, og har ikke været det i årevis :slight_smile: Nu er 'sgu' ikke længere et bandeord - politiken.dk

Jeg har lige skimmet artiklen, og hæfter mig ved udtalelsen:

"Ordet kan stadig irritere.
Han mener dog ikke, at ‘sgu’ er blevet et helt fredeligt ord.
»Det er stadig irriterende at høre ordet sgu, fordi det betyder, at man insisterer på sit synspunkt. Det kan antyde en vis krigeriskhed".

I bund og grund er det nok et spørgsmål om, hvordan man opfatter ordet, og i hvilken sammenhæng det bruges :cool2: