Den gode kløplet

Min lille Felix har vist mere end én kløplet :wink: Jeg har prøvet at nusse ham flere forskellige steder, men stort set lige meget hvor jeg rører ham, så spinder han så højt så højt! nusser man ham længe nok uden, stopper han pludselig med at spinde - så er han i drømmeland, hvad enten han ligger på ryggen, siden eller maven. Og der snorkes!

Men har ikke oplevet nogle bestemte steder. Vores kanin har én, fra næsen op mellem øjnene og op til ørerne, men Felix er vist bare én stor kløplet. Selv poterne må blive nusset! :smiley:

Altså… jeg mener kløPLET, ikke at katten bare er almindeligt kælen… det er mine to drenge skam også - begge nyder i den grad et godt nus. Men kløer man dem lige præcis på de der steder, så reagerer de med stereotyp adfærd som fx slikken eller den der berømte krattende bagpote…

Teddy har flere punkter. Flest placeret omkring hoved/ører og hage.
Som regel ved ørerne så er det et ben der kommer og vil kradse med.
Men under hagen er også virkelig godt…
Og så den underlige: Flad hånd i rotererende cirkler oven på hovedet…!

Jeg er faktisk usikker på om de 2 “små” har nogen…

Men jeg har en ilder med en klø-plet… Nærmere betegnet mellem skulderbladende og lidt op i nakken… Se selv:
[ame]Ferret Tongue madness - YouTube

det er altså cute det der !!

Ilderen? :høhø:

Hun gør sådan hver gang. Et lille fjollehoved… :inlove: :tihi:

:wehuu::wehuu: Nåååååååååååååååååå, nuller!!!

:tihi: Da jeg læste den her tråd, tænkte jeg "Jeg har da aldrig set en kat gøre sådan :øhmm: "

Men nu har Mosier lige gjort det, da jeg kløede ham lige foran højre øre :smiley:

Mini har 2. Når man sætter en hånd på hver side af hendes bagdel og nusser frem og tilbage bliver hun helt saglig og spinder højt og duftmarkerer alt i nærheden og kommer sommetider også over i kærligheds bid.

Og hendes mave, der bliver hun også helt væk, ligger og sparker/klør ud i luften med d et ene bagben, vasker, spinder og når det er rigtig godt så kommer der også kærligheds bid indover.

2 af vores store drenge har kløpletten lige bag øret.
Når de bliver nusset der, så kommer bagpoten frem og så steppes der hihi

Dizzys kløplet var midt på ryggen, men kun hvis man kløede igennem! Så gjorde han det med at lægge hovedet bagover og slikke ud i luften, mens han virrede hovedet fra side til side - han elskede det!

[quote=Ann K;513194]Det vil Brian gerne vise dig, når du kommer her :slight_smile:
Men det er ikke en kløplet på ham…[/quote]

Du kan se det her, det er midt ovenfor/ovenpå næsen, der er ligesom en fordybning ind i det nederste af panden.
Boxere har det også, selvom snuden ikke er så flad: Den midterste dybe rynke i partiet mellem snude og pande, uh, det er godt at blive kløet lige dér :inlove:

Der, hvor de midterste tabby-striber løber sammen i et V - klø i bunden af V’et, så skal du bare se :inlove:

[ame]Gay, A Very Itchy Horse - YouTube
Selv en hest har en god kløplet;)