Den gode kløplet

I kender det sikkert fra hunde… at man kløer/kradser dem et bestemt sted og de så begynder kratte med det ene bagben.
Herhjemme har vi altid kaldt det for “Kløpletten”…

To af vores katte har faktisk også sådan en kløplet…
Askes sidder på siden, sådan ca to ribben bag forbenet. Klø ham der og han kvitterer ved at begynde at slikke næsten helt manisk på ens arm eller hånd.
Brians kløplet sidder højt oppe på hoften, næsten ryggen. Når man kløer ham der, bøjer han i kroppen, løfter hovedet med snuden lige i vejret og begynder at slikke lige ud i luften… det ser hyleskægt ud! :smiley:

Jeg er ret sikker på at fænomenet forekommer fordi man kommer til at stimulere et område med varbørster (knurhår - jo de findes også på kroppen), der jo er ekstra følsomt… Og jeg er også ret sikker på at mine katte ikke har noget imod det.

Jeg har aldrig set samme adfærd hos nogen af mine andre katte…

Har jeres katte også en kløplet?

:tihi: Hvor sjovt…
Jeg har ikke lige stødt på den berømte kløplet på mine trolde, men vil da bestemt være opmærksom på det nu, når jeg nusser dem :slight_smile:

Missy og Misty har det…
faktisk samme sted… Lige ved halen… :høhø:

Devis sidder lige under højre øre…når man gnubber godt med en fingerspids eller to så er det med at passe på fingrene for pludselig kommer bagpoten med klør fem og fortsætter :tihi:

Jeps - Leises ører :ok:
Gia har vist ingen kløplet :?

herhjemme sidder de på kinderne på Yasha - han kan blive helt salig og blive helt “væk”, hvis man fortsætter længe nok :tihi:

Unni - hun kan ikke sidde stille længe nok til at man ville opdage sådan en plet :tihi:

Ditte havde…
Vi troede længe at den killing der - hun spandt bare ikke. Hendes søster Donna spandt og æltede til den store guldmedalje. Men Ditte - nej.
Indtil en dag jeg begyndte at nusse på brystet, sådan lige mellem forbenene. SÅ startede dieselmotoren. Jo, hun kunne spinde - HØJT!
Med tiden gik motoren i gang ved alle slags kæl. Men pletten mellem forbenene var altid nr. 1 :slight_smile:
Årh, vores lille stuetiger… snøft… :hjerte:

Missy har vist flere kløpletter:

[ame]- YouTube

cæsar her en kløplet lige der hvor næsen møder panden, han blive helt salig, munden åbnes, ørerne flader ud, Cæsar er helt væk.
Yaba’s kløplet er ovenpå hovedet, rammer jeg den så bliver der slikket helt manisk.
Lille My’s kløplet har jeg endnu ikke fundet og Jesper’s kløplet har jeg heller ikke fundet endnu

jeps - 3 af mine har på indersiden af ørerne - lige være øreroden…

de bliver helt salige og slikker og slikker…

nå ja… havde da glemt at fortælle om Aslans… Han elsker at blive kløet under hagen…

Ja da …Prettys bagben går som trommestikker, når hun bliver gnubbet på pandebrasken :slight_smile:

De to af mine har også sådanne kløpletter.

Man kan faktisk lave væddemål med folk ang. det.

Feks: skal vi vædde, at jeg kan få ( kattens navn ) til at slikke sig helt vildt indenfor 1 min.??

Men æv…troede mine var de eneste :øhmm:

:klapper:

Foran øret ved roden, og i næsegruben er også et hit her i huset - dog ikke nødvendigvis med bagpote-refleks :slight_smile:

Hvor er det? (Ja, ved næsen :høhø: men hvor?)

Penny har nogle underlige steder!!
Ved haleroden/ryggen, der kan hun blive helt salig, når hun kløs der.
Hun han faktisk finde på, at stå med bagdelen delvist oppe i hovedet på mig, så er det meningen, at hun skal have en omgang der.

Det andet sted er på maven, jeg ved ikke helt om det gælder, som den gode kløplet. :?
Men det er blevet en tradition, at når jeg kommer hjemmer, så smider hun sig på gulvet, så skal hun lige have en omgang på maven - så bliver helt salig og dieselmotoren kør for fuld skrald…:wehuu:
Hvis man så kommer med favnen fuld af Bilkaposer og går udenom hende. Ja, så overhaler hun bare mig og smider sig et nyt sted. -what
Hjælper det heller ikke - så får man et par potedask over benet.
Så slaven her må bare lystre.

Det samme gælder, når jeg tager overtøj på og skal gå, så skal jeg lige igennem den samme tradition.

Så jeg tror mere at det er go’dag og farvel end det er den gode kløplet.
Men charmerende er det…

Det vil Brian gerne vise dig, når du kommer her :slight_smile:
Men det er ikke en kløplet på ham…

[quote=Ann K;513194]Det vil Brian gerne vise dig, når du kommer her :slight_smile:
Men det er ikke en kløplet på ham…[/quote]
Er det en perser-næse-ting? Det forklarer måske jeg ikke kan se det for mig :øhmm: :høhø: :stuck_out_tongue:

Jeps… det har noget at gøre med det der tydeligt stop, som perserens har - og som du i hvert fald ikke oplever på dine “spidsnæser” :smiley:

Nej, DET håber jeg ikke :uha: Det ville vist være en ret underlig sia/ori :tihi:
Takker for forklaringen :slight_smile: