Den nye ven

De sidste par uger har vi haft besøg af en smuk grå/hvid mis, der synes Bagheera er lige så spændende som Bagheera synes den er. Jeg har endnu ikke kunne komme tæt nok på den til at se om det er en ham eller hende, da den er meget sky over for mig. Den har dog været med Bagheera inde og de har også spist mad sammen. Den ser ret ung ud og er meget smuk. Jeg kommer til at tænke på en meget lys vaskebjørn, når jeg ser den. Den ser også helt sund og rask ud, så regner ikke med jeg skal være vildt bange for sygdomme, sådan mere end dem han selv kunne tage med hjem. Den kommer gerne om aftenen eller natten og banker på terrassedøren og miaver lidt og så sidder Bagheera og den ellers bare og glor på hinanden eller miaver lidt. Når de er på terrassen sammen, snakker Bagheera rigtig meget. Først synes jeg det lød som når kattene snakker lige inden de skal parre sig, men ingen af dem ser ud til at være interesseret i det (Bagheera er også kastereret), ingen snusen i numsen, men masser af næsenusseri. De går også og kalder på hinanden. De virker som om de er rigtig glade for hinanden og der har ikke været nogen tegn på at de har ville toppes eller slås, så jeg synes egentlig bare det kunne være lidt hyggeligt med en besøgsven, så længe de selv har glæde af det.

Er der nogen af jer, der har nogen erfaringer med sådanne nye venner? Troede faktisk katte var noget mere terrritoriale og har kun haft en anden kat, der synes det var mere hyggeligt end “uhyggeligt” med besøg eller nye beboere.

Hvor sødt :slight_smile:

Jeg har ikke oplevet det, men mine katte kommer jo heller ikke ud, så det er nok meget naturligt :slight_smile:

Det er ikke helt normalt, men det er da dejligt at de er gode venner.

Hvor gammel er din kat?

Sikke en sød lille historie :slight_smile: Jeg har dog ikke hørt om det før.

[QUOTE=velfa;1002036]Det er ikke helt normalt, men det er da dejligt at de er gode venner.

Hvor gammel er din kat?[/QUOTE]

Han er 4 år gammel og blev kastreret da han var omkring 5 måneder. Så ved ikke om det kan have noget med det at gøre, at han aldrig rigtig nåede at blive en “rigtig” mand. Altså at han ikke er lige så territorial, som fx. min anden kat er - når han er hjemme.
Han er i det hele taget meget kærlig og social og den fremmede kat virker heller ikke som om den er interesseret i andet end selskab, så de er måske et godt match i deres personligheder.

Synes ihf det er ret vildt at han invitere en fremmed kat ind i vores hjem og sætter sig til at spise sammen med den ved sin madskål.

Da jeg havde min første kat, var han udekat & jeg ved, fra den nabo jeg havde den gang (jeg boede et andet sted end nu) at efter et stykke tid hvor deres kat & min kat, absolut ikke var venner, blev gode nok venner til de åbenbart ofte lå sammen (ikke som bunkekatte, blot ved siden af hinanden). Jeg så det desværre aldrig selv, men synes det lyder hyggeligt & jeg ville ønske jeg havde set det. :slight_smile: Desværre fandt jeg først ud af det, efter deres kat var død :frowning:

Hvor lyder det hyggeligt. Der skal to til, for at det kan lade sig gøre, og både din Bagheera og den fremmede må være en meget selskabelige katte. :smiley:

Herhjemme ville Snehvide helt sikkert aldrig finde sig i en fremmed kat på matriklen, men Rags kunne jeg faktisk godt mistænke for at være lidt nysgerrig. Han elsker andre katte - navnlig damerne. :tihi:

Jeg tror, det i mange tilfælde kommer an på kattens sind, nogle elsker andre misser, andre gør absolut ikke. Men der kan også være eksempler på, at visse katte ‘falder’ for hinanden. :wink:

Da Artemis i tidernes morgen valgte at flytte ind på mit nedlagte landbrug, havde hun også en besøgsven. Naboejendommens semilanghårede lækre hankat (ja, desværre ikke kastreret!) elskede hun - han måtte hjertens gerne komme med ind af kattelemmen og få en bid mad. Og en dag tog jeg de to i at være ved at plydre min skraldespand i køkkenet for madrester! :høhø:
Spøjst nok har jeg ALDRIG set hende så glad og tryg ved en anden kat. Alle andre katte skal BARE holde sig på afstand, ellers falder der brænde ned. Selv hendes nuværende ‘roommates’ Alban og Bailey accepterer hun til nød :wink: - men de skal sørendansemig ikke RØRE ved hende eller lægge sig hos hende…:uha:
Jeg beskyldte i øvrigt denne besøgsvens-hankat i at være far til de fem killinger, som Artemis kom slæbende med, da hun besluttede sig for at flytte ind…det MÅ ha’ været derfor, hun var så forgabt i ham…:høhø:

Så var jeg ikke helt på gale spor da jeg synes det var lidt underligt, den bare blev inviteret med indenfor 2 gang jeg så den. Jeg har som sagt endnu ikke været tæt nok på den til at se om det er en han eller hun-ven Bagheera har fået sig og selvom jeg har lagt mærke til den er meget mørk under halen, så kan jeg ikke se om det er en pose eller den bare er meget mørk - Så mysteriet om kønnet må vente lidt endnu. Derudover så har jeg kun set den når det er blevet mørkt, så jeg har ikke kunne få taget et billede af den endnu. Ville ellers gerne, da jeg er helt forgabt i dens smukke farver og store smukke øjne. Hvis der er noget racekat i den, kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad det er for en slags, for har aldrig set en kat der så sådan ud før.

Ellers så nyder vi bare at få besøg :slight_smile:

Min kat Amadeus har også en legekammerat. Det er genboens Maine Coon, som af og til kommer og leger. Vi ser ogs Amadeus trippe hen ad fortovet og over i deres have af og til om sommeren. Tror da, de hygger sig sammen. Det ser i hvert fald sådan ud når de er i vores have.

Min tidligere huskat Jerry, havde to besøgsvenner. Alle andre havde bare at holde sig væk. Men en hankat der lignede ham på en prik, og en yndig hvid hunkat fik lov til at komme på mad, når mine forældre tog i sommerhus. Vi tog ofte fejl af de to hankatte, men den anden løb altid, hvis vi kom for tæt på. :slight_smile: