Den værste straf for en forbrydelse?

Jeg er inderlig modstander af dødstraf… Blot et uskyldigt liv er et for meget!

Jeg er dog ikke enig i at dødsstraf mere er en straf til den kriminelles pårørende… Der vil jeg faktisk mene, at dét at man gennem et helt langt liv, har den forpligtelse at huske på den indsatte m besøg, breve osv er en langt større straf. Eller måske belastning for familien…
Et familiemedlem, som er aflivet pgr sine forbrydelser kan “skjules”, man kan undlade at tale om vedkommende og nye generationer behøver ikke at få kendskab til OnkelMorder… Især, hvis familien flytter væk, kan man starte helt forfra…
Det kan man ikke, når man har et familiemedlem indsat på livstid… Med mindre da at man vælger at skippe al kontakt!
Nogle familier vælger dette - dog som regel fordi forbrydelsen er af en sådan karakter, at det ikke kan rummes og man helt automatisk tager så stor afstand fra en person, som kan “gøre den slags”… (Der er skam forbrydelser, som ville betyde, at jeg undlod at bevare kontakten til familie! Nøjagtig på samme måde som jeg ville skippe kontakten til venner… Jeg vil simpelthen ikke kende mennesker, som kan finde så “den slags”!)

Sommetider… nej faktisk ret ofte… oplever jeg alt for lave straffe herhjemme. Det er en direkte hån mod de børn (og andre) som er blevet krænket. Og jeg kan blive så arrig når jeg læser om det gang på gang…
MEN - så kan man jo argumenterer for og imod… og her tænker jeg: Hvis en mand fik en meget hård straf for at forgribe sig på et barn, ville der så være større chance for at han dræbte barnet bagefter…? For at lukke munden på barnet?
Jeg synes sgu den er svær…

Mht dødsstraf… nej jeg er ikke for dødsstraf. Men alligevel er der noget inde i mig som er… fordi jeg kan blive noget så arrig over nogle af de uhyrer som koster samfundet så ufatteligt mange penge og som måske endda fortsætter med at dræbe og krænke, blot inde i fængslet. Det ville ikke gøre mig noget hvis de blev gasset - undskyld.