Idag gik den vilde jagt for sig. Der var en kæmpe stankelbens flyvende dimd. som fløj rundt om lampen. Sparta og Bamse slog sig sammen om at dræbe den. Man kunne se hvordan de rigtig arbejdede sammen.
Sparta prikkede til den på den ene side af lampe hvor Bamse ikke kunne komme til, og bamse jog den rundt om lampen til sparta. Indtil den fløj direkte ind i munden på Bamse. Dette opdagede sparta dog ikke, og brugte 5 min på at lede efter krybet.
Bamse tyggede lidt og spyttede den ud og efterlod hans kill på gulvet. da det endelig gik op for sparta at den var død. Måtte hun jo skille sig af med bevist. og mums, ned røg den
Se dét kalder jeg jo katten som nyttedyr, når de er bedst
Jeg HADER insekter og andre små kriblende dyr, så dem må min kat os rigtig gerne lære at fange
På sine nu 12 uger, har jeg dog kun set ham fange en flue
Fluen blev fanget, da den prøvede at komme ud ad vinduet, hvilket den jo selvfølgelig ikke kunne, da det var lukket, og hver gang den var lavt nok nede, klaskede Victor sine forpoter mod den
Det lykkedes ham flere gange at fange den under poterne, og så stod han meget spændt og kiggede på sine poter, men da han så løftede den ene pote for at se sit bytte, fløj den fra ham. Det skete en masse gange, indtil fluen til sidst var død, og det så ret sjovt ud
Det er til gengæld ikke så fedt når han kommer og slikker en på halsen eller i ansigtet lige bagefter tror jeg
Forhåbentlig har han nogle hjernecellers forspring til Junior. Den knægt kan ikke hitte ud af stankelben, hvadenten de har vinger eller ej. Han smækker dem en med poten og kan så ikke forstå hvor de er blevet af når han letter den igen.
…og så kan han ellers rende rundt i total uvidenhed om at stinkelbenet sidder kvast fast i hans snesko -LOL
Niggi er også helt fænomenal til at fange blafredyr. Der er en grund til hun har fået øgenavnet Mis Miyagi
I går aftes gik jeg så vidt som til at redde en kæmpestor ulden natsværmer fra hende…hun har ikke tilgivet mig endnu.
Det sjoveste var til gengæld for et par dage siden, da fangede hun en spyflue og den blev leget med til den store guldmedalje, hvilket vil sige smidt med, dasket til og båret rundt i munden. På et tidspunkt har hun åbenbart slækket lidt på kæbemusklen for pludselig kommer der et blåt kuglelyn farende forvirret forbi mig og det eneste jeg kan høre er bzzzz bzzzz bzzzz, i samme rytme som optagetonen i en telefon. Spyfluen - der ikke kunne flyve mere - var simpelthen kravlet ud af mundvigen på hende og om i hendes nakke og hun kunne mærke den men ikke nå.
Må med skam indrømme at jeg lå flad af grin…endnu en ting hun ikke har tilgivet mig endnu.
Whiskas guffere og sticks fra Zooplus hjælper dog lidt på skuffelsen over madmor
[quote=Gizzemissen;412875]Niggi er også helt fænomenal til at fange blafredyr. Der er en grund til hun har fået øgenavnet Mis Miyagi
I går aftes gik jeg så vidt som til at redde en kæmpestor ulden natsværmer fra hende…hun har ikke tilgivet mig endnu.
Det sjoveste var til gengæld for et par dage siden, da fangede hun en spyflue og den blev leget med til den store guldmedalje, hvilket vil sige smidt med, dasket til og båret rundt i munden. På et tidspunkt har hun åbenbart slækket lidt på kæbemusklen for pludselig kommer der et blåt kuglelyn farende forvirret forbi mig og det eneste jeg kan høre er bzzzz bzzzz bzzzz, i samme rytme som optagetonen i en telefon. Spyfluen - der ikke kunne flyve mere - var simpelthen kravlet ud af mundvigen på hende og om i hendes nakke og hun kunne mærke den men ikke nå.
Må med skam indrømme at jeg lå flad af grin…endnu en ting hun ikke har tilgivet mig endnu.
Whiskas guffere og sticks fra Zooplus hjælper dog lidt på skuffelsen over madmor [/quote]
Okay… anede ikke at Simons Cat var en coon!!!
Men det der var en perfekt beskrivelse af Thane :klapper: bortset fra at Puslingen sjældent lykkes med at fange noget…
[quote=Ann K;412885]Okay… anede ikke at Simons Cat var en coon!!!
Men det der var en perfekt beskrivelse af Thane :klapper: bortset fra at Puslingen sjældent lykkes med at fange noget…[/quote]
Jep…det er lige præcis sådan Niggi - og Junior - ter sig som sindssyge. Devi tager tingene lidt mere afslappet, men nu er hun jo også husmis
Hæ… jeg er jo helt vild med at når Thane tumler rundt på den måde, så sidder aby’en og stirrer på ham!!! Man kan ligefrem SE at hun tænker “Gud, hvor ER han dog dum!!!”
Ting kunne nemlig aldrig nogensinde finde på at lave noget lignende… nej, slet ikke… ikke spor!!! :fløjte:
[quote=Ann K;412889]Hæ… jeg er jo helt vild med at når Thane tumler rundt på den måde, så sidder aby’en og stirrer på ham!!! Man kan ligefrem SE at hun tænker “Gud, hvor ER han dog dum!!!”
Ting kunne nemlig aldrig nogensinde finde på at lave noget lignende… nej, slet ikke… ikke spor!!! :fløjte:[/quote]
I hvert fald ikke når hun tror andre kigger :høhø:
Det er altid så sjovt at se, når de jager. Så kommer rovdyret rigtig op til overfladen, - selv om det udarter sig på flere måder.
Jeg er helt vild med ‘Simons kat’, og den dér med fluen er bare suveræn. - Det er ret typisk, at fluen bliver rigtig farlig, da den er halv-død.
Her hos os er det Arthur, der rent faktisk kan fange kryb og oftest æder dem. Han er stadig ret skrap til det, selv om han ikke længere er nogen års unge.
.
Haha… Sikke en god historie :yah::yah::yah::yah::yah:
Min kat og hendes far har også en sød leg kørende om sommeren…
Jasmin spotter fluerne og mijawer højlydt så far kan komme løbende… Så skal han give den nogen dask så den bliver lidt forvirret, og hun hjælper til og prøver at KLAPPE om fluerne… når den så er halv død kigger hun triumferende på ham, og så blir den spist… Denne leg kan nogen gange tage meget lang tid, da der indimellem er mange fluer, og de skal ALLESAMMEN dø inden hun er tilfreds…