Depositum eller ik?

Det var faktisk dér, jeg ledte efter informationen og ikke fandt noget :slight_smile:

Nå for sørensen, jeg troede det var Racekattens potemøde du snakkede om :tihi:

Jeg siger så meget :stuck_out_tongue: Men rent faktisk er der tre forskellige møder under debat i samme tråd, så jeg forstår godt, du er forvirret :wink:

[QUOTE=Temple Bar;798773]Hvorfor ikke gøre det?

Jeg tog/har planer om at fortsætte med at tage et depositum for mine killinger. På den måde følte killingekøberne sig sikre på, at den killing, de nu var interesserede i, ikke ville blive solgt til en anden, inden den kunne flytte hjemmefra. Faktisk var det nemlig mine købere, der spurgte, om ikke de skulle give depositum og ikke mig, der forlangte det, så den kan altså ses fra begge sider :)[/QUOTE]

Ja altså jeg ser et depositum som en sikkerhed for killingekøberen - at killingen ikke bliver solgt til anden side. Jeg var f. eks. klar til at betale for Ib med det samme da vi havde set ham, for jeg VILLE ha’ ham, og tanken om at der kunne komme en anden og købe ham “for næsen af mig” var ikke til at holde ud. At så Mette selvfølgelig ikke er sådan er en anden ting, det ved man jo ikke altid :slight_smile:

Lige præcis!

Jeg tager et reservationsgebyr for mine killinger. Ved voksne er det en lidt anden sag. Jeg har kun en gang haft en, der er sprunget fra, men jeg har sagt nej til en del.

Og så syntes jeg det er noget rod med at tage imod penge for en “vare” man tror er iorden, men egentlig ikke ved det før dyrlægechekket - som her i huset foregår når killingerne er 12 uger.

Enhver reservation her i huset er med det forbehold at sundhedschekket kan ændre på hvad der er reserveret …

Det skal siges, at er der mod forventning noget med killingen, inden den flytter hjemmefra, så vælger jeg at betale reservationsgebyret tilbage, hvis køber ikke vil vente på killingen, eller hvis det skulle vise sig at være noget alvorligt. Hvilket jeg dog ikke har oplevet endnu.