Der er noget i gære

…i den gamle vandpumpe.

Musvitten har travlt i disse dage :hjerte:

Håber de får sneget sig ud imens kattene er inde :kryds:

Nej, men lille musvit - det er da ikke et særlig godt sted at bygge rede. Dine unger kan jo ende med at drukne, hvis det regner :frowning: Jeg håber, de når at flytte hjemmefra, inden det regner igen :slight_smile:

Kan man mon sætte en paraply op over vandpumpen, så de ikke får regn?

Åh hvor hyggeligt - husker fra min barndom lignende valg af rede :slight_smile:

med sådan en gammel rusten pumpe tænker jeg måske der er aftræk i bunden?

Det er helt normalt at musvitter bygger rede i gamle vandpumper :slight_smile: Det er også sket mange gange i denne pumpe, så jeg går ud fra, de ved hvad de gør. Men jo - kommer der meget vand får de måske et problem. Jeg ved ikke hvordan afløbsforholdene er i kanterne dernede. Men der skal meget til før jeg blander mig. En paraply får de ikke. Tænk hvis jeg skræmmer forældrene helt bort :S

Stedet her er mit barndomshjem. Pumpen har ikke virket i min levetid, så den er næppe tæt. Men brønden nedenunder er ægte nok. Den løb først tør sidst i 1980’erne hvor der så blev lagt vandværksvand ind. Indtil da blev vandet hentet op og ind i huset med en el pumpe. Det var helt normalt og eneste mulighed med egen boring herude på landet dengang. :relaxed:Største problem var okker i vandet, som var harmløst, men farvede instalationerne rust røde.

Jeg tror også, det bedst at lade dem selv klare det. Og hvis der har været rede der før, går det jo nok igen :slight_smile: