Der er også gået ild i mine Burmilla

Xander bor ved siden af mine NFOtøser. De har alle 3 været i løbe tid den sidste uges tid. Han ter sig som om det er han også.

Gitte er også i løbetid nu. Der må være godt at være her i vores nye hjem siden de alle vil have killinger.

Xander
Gitte

Ja, ingen tvivl om, at flotte Xander også kan mærke det fynske forår… :smiley:

Hvor ser de dejlige og bløde ud :hjerte:

Gud hvor er en burmilla dog en lækker kat! Hvorfor har jeg ikke set mere til dem? :smiley: Den der ligner Phumba lidt, bare endnu pænere :hjerte:

Hvad er Burmillaer “lavet af”? Eller er det en naturrace? Jeg sidder og opdager at jeg ved absolut forsvindende lidt om burmillaer…

BURMILLA HISTORIE </B>

Burmillaen er en krydsnings parring mellem en Blå Burmeser og en Silver Shaded Chinchilla , som opstod ved en ikke planlagt parring i 1981 i England.
Killingerne var alle Silver efter deres far og korthåret efter deres mor.
De vakte så stor opmærksomhed , på grund af deres gode temperament og smukke udseende, at ejeren og nogle venner gik sammen om at frembringe en ny race.

Et avlsprogram blev opsat af en kendt genetiker Roy Robinson og dette blev starten til den nye race BURMILLA.

I 1984 blev Birgit Nehammer opmærksom på denne nye og spændende race. Hun var i forvejen en stor Burmeser opdrætter , som godt kunne se fremtiden i denne nye race.
Hun har siden 1984 finpudset og tilpasset Burmilla standarden , og i 1994 blev racen FIFE godkendt på hendes foranledning.

Burmillaen er derfor nu en selvstændig og meget smuk racekat.

Sakset fra dk-index-Misapotaniens Burmilla

Mums, hvor ser den pels bare lækker ud… Nååå ja - og det gør resten af misser også :slight_smile:

Den er også blød og dejlig.

[QUOTE=Babette;836778]BURMILLA HISTORIE </B>

Burmillaen er en krydsnings parring mellem en Blå Burmeser og en Silver Shaded Chinchilla , som opstod ved en ikke planlagt parring i 1981 i England.
Killingerne var alle Silver efter deres far og korthåret efter deres mor.
De vakte så stor opmærksomhed , på grund af deres gode temperament og smukke udseende, at ejeren og nogle venner gik sammen om at frembringe en ny race.

Et avlsprogram blev opsat af en kendt genetiker Roy Robinson og dette blev starten til den nye race BURMILLA.

I 1984 blev Birgit Nehammer opmærksom på denne nye og spændende race. Hun var i forvejen en stor Burmeser opdrætter , som godt kunne se fremtiden i denne nye race.
Hun har siden 1984 finpudset og tilpasset Burmilla standarden , og i 1994 blev racen FIFE godkendt på hendes foranledning.

Burmillaen er derfor nu en selvstændig og meget smuk racekat.

Sakset fra http://www.misapotanien.dk/dk-htm/dk-index.htm[/QUOTE]

Tak for forklaringen :slight_smile: Hvordan er den temperamentsmæssigt? Den er jo helt utroligt SMUK :smelter: Mig haaaaaaa…

Den er kærlig, kontaktsøgende og er en nysgerrig deltager i alt hvad du laver.

Hvor er de bare smukke :iloveyou: