Det bedste billigste fra Zooplus

Hej …

Hvilket af de billigste med medium til store bidder af Zooplus foder til kat — kan anbefales… Mine misser : En Bimse og en Coon (i voksealderen) ----- så helst ikke for små bidder…

Jeg er vant til at fodre med: RC MCO til dem begge, blandet med Arion Large Breed, – de har også fået Sanabelle Ørred, men den gled ikke så nemt ned… Jeg vil gerne væk fra RC #dyrt

kom gerne med nogle bud --------

På forhånd mange tak

Isabella (bimse) får Eukanuba hairball control. Det er fantastisk! Hun har den lækreste pels. Men det er små piller, synes jeg og det er heller ikke sååå billigt… Så det varmest som et foreslag til bimsen :ups: Ellers kender jeg ikke til resten af mærkerne…

Kingsmoor til store katte er ganske store bidder. Købes hos Maxi Zoo.

Jeg har skovkatte, og deres blanding består pt af RC Persian (vundet på udstilling) og Sanabelle Hair and Skin. Jeg er begejstret for Sanabelle, men vil ellers gerne anbefale på det varmeste Kingmoor. Det er kornfrit og kan købes i MaxiZoo.

Den eneste årsag til at jeg ikke selv bruger det er at jeg har en dreng gående som simpelthen ikke kan tåle at spise kornfrit - meget til min ærgrelse.

Som der er nævnt her i tråden længere oppe er der Kingsmoor til store katte hos Maxizoo men der er også Select Gold Maine Coon hos Maxizoo som jeg selv bruger til mine Maine Coon. Min erfaring med det foder er at det er ikke lige så fedtet at røre ved som med RC Maine Coon, kattene har også fået en super flot pels som ikke ser så fedtet ud igen som da de havde RC på menuen.

Grau Miezelinos hos Zooplus kan jeg også varmt anbefale, selv om bidderne ikke er store, er de formet som små møllevinger der tvinger kattene til at tygge dem. Dette foder er et totalt hit hos mine katte, sammen med Select Gold.

Mine for feline porta kornfri, go care, og kingsmoor til store katte pt

feline porta har de fået i årevis og nu har de så haft en periode hvor de gerne ville have andet og ja nu spiser de så lidt af hvert. De får også dåse og hvad de ellers lyster

Porta 21 grain free er IMO et godt foder, og det er bestemt ikke dyrt :slight_smile: Stykkerne er dog bare alm. i størrelse. Jeg vil anbefale at bruge det 50/50 med et andet foder, da det virker til at det er det de fleste fungerer bedst på :slight_smile:

:thumbup:

hej Rikke ---- hvordan er bidderne på Porta 21 ??? den du bruger?

Tjaa hvis man nu har en meget kræsen kat, så er man nogen gange blot super glad for at den vil spise - og så lever man med det til den får nye vaner igen. Tvinge mad i mine dyr gør jeg ikke. Tilgengæld så udnytter jeg at de nu vil have andet ved siden af, ja faktisk i en kort periode gik helt væk fra porta. De får 3 forskellige slags tørkost… det synes jeg egentligt er ret godt - og i forskellige størrelser og former

Mine får Applaws - mener jeg gav 600kr for 15kg fra den tyske side - i DK ligger 15kg vidst på 700kr.

Jeg ved ikke helt hvad du syntes der er billigt, men jeg synes det er en ok pris.

De er små og flade … jeg bruger kun den grønne, den gule spises ikke…

Nu har mine aldrig haft tandproblemer trods rendyrket tørkost junkie på små bidder i årevis. ham der havde tandproblematik som ung har ej heller haft det siden overgang til porta 21…

egentligt spændende eftertanke