Hej
jeg har i mange år bestilt foder via Royal Canin webshop, efterhånden er jeg ikke mere tilfreds med deres service, kan se at der er flere steder hvor foderet er billigere end at bestille direkte fra Royal Canin.
Jeg efterlyser andet foder end Royal Canin til mine norske skovkatte, jeg er opdrætter.
Hvilket foder har i gode erfaringer med og hvad vil i anbefale.?
Findes der evt. opdrætter aftaler fra andre, end Royal Canin
jeg har fodret med en kombination af råt og vådfoder i nu 10 år - kan kun sige at de penge jeg har brugt ekstra på foder er tjent ind i sunde og glade katte - og naturligvis ved optimal fodring så sparer man på dyrlægen.
zooplus som sælger dåsemad giver opdrætter rabat og det samme giver nogle af dem der sælger råt
Vores skovkatte får ofte kingsmoore, det er de ret glade for. Ved ikke om de har en opdrætter ordning. Jeg har hidtil købt det når det har været på tilbud i maxi zoo.
Vi er blevet ambassadører i Maxizoo som er deres opdrætter ordning. Kort før vi blev det startede vi med at fodre med Select Gold fra Maxi Zoo og vi er over tilfredse med det. Vi blander det nogen gange med lidt Real Nature også fra Maxi Zoo
RC kører med et tilbud lige nu (desværre ikke de varianter jeg bruger) :S Normalvis køber jeg RC via Zooplus, og ja der er penge at spare ift. at købe det direkte fra RC’s webside. Jeg blander 3 RC varianter med Kingsmoor Pure kylling til katte af stor race.
Jeg er også med i maxizoos opdrætter ordning og bruger Select Gold og real nature. Jeg har også nogen gange købt Kingsmoor, det fåes forholdsvis ofte på et godt tilbud. Er ganske tilfreds
Hmm…lidt kontrovertialt måske, set i lyset af flere af indlæggende herinde, men RC = junk food! Katten syntes måske det “smager godt”, men dermed ikke det samme som at det er sundt, især i det lange løb!
Sundt foder indeholder ikke sukker og proteiner fra planter og andet skrald, som kun tjener det ene formål at gøre produktet så billigt som muligt for producenten at lave og tjene penge på! Og i samme process narre “godtroende” katte-ejere at de virkelig kan slippe afsted med at fodre deres kat med lavpris “discount foder” uden at osse højne risikoen betydeligt, for at katten skal forbi dyrelægen på et langt tidligere tidspunkt i dens liv end den ellers skulle!
Svaret = kød og masser af det. Sådan har katte levet i naturen og sådan er deres fordøjelses system osse indrettet til at kunne udnytte og dermed leve mest optimalt på…men der skal selvfølgelig være balance i sammensætningen, så at katten osse får alle de vigtige vitaminer!
Vi bruger Maine Coon og Classic Fit, når vi har killinger blander vi Kitten fra Select Gold og Real Nature i. Vi har også købt Hair & Skin og Outdoor ind imellem.