Her blæser det godt nok også stadig -
Det blæser ikke her… Det stormer!!!
Og har gjort det i et par timer.
Sådan et vejr afslører tydeligt ulempen ved at bo i noget gammelt bras som vores… Ved de allerværste vindstød ryster og næsten rokker hele huset :S
nu er jeg måske “farvet” af at være Thybo og være opvokset ude langs vesterhavet, og have roet på limfjorden selvom det blæser “en lille smule”…
men jeg synes altså ikke det blæser så meget omkring mig :?
ikke voldsommere end “det plejer” i en god vestenvind i hvert fald
Nja Pia… jeg har tilbragt nok tid ved Vesterhavet til at vide, hvornår det blæser en smule - og når det stormer…
Og dét i nat udenfor mit hus, var storm!
Her til morgen er det ikke vindstille, men lidt blæst - ikke noget at tale om!
Her i Slangerup er der stadig så meget vind, at man skal være i pænt god form for at cykle i modvind
Jeg kan dog - heldigvis - ikke se nogen væltede træer eller lignende omkring mig og jeg har også fået bekræftet, at mit hus er rimeligt tæt, for temperaturen herinde er stadig til at holde ud trods manglende opvarmning i det meste af et døgn
Hm, her til morgen er det eneste stormen har lavet er at vælte børnenes rutchbane og så skubben den hen til den modsatte ende af altanen.
er lidt spændt på at hører nyhederne til middag om der ellers er sket noget heromkring. Håber det egentlig ikke.
Ja, jeg rykkede ned på sofaen i nat…
Lød som om taget var ved at lette…men det lød helt klar værst på 1. sal, så sofaen var et godt bud på nattesøvn.
JEG HADER BLÆSEVEJR…og regnvejr
:surrender1::surrender1::surrender1:
Jeg måtte også forlade soveværelset, mine vinduer klaprede - så jeg ikke kunne sove… ikke, at det var meget bedre i stuerne…
Her til morgen blæser det stadig pænt meget…
her i tilst var der osse godt drøn på vinden inat og kl 01.30 inat var jeg ude i haven og redde div lanterner, vores stige osv fra at flyve væk.
stormen har været til stor morskab for trixie, hun har siddet i vinduet hele natten og “fanget” hvad der nu lige er fløjet forbi af blade,poser,papir osv.
nåja og så blæser det jo stadigt og der kommer et par vilde vindstød nu og da
[QUOTE=Johnny;546112]her i tilst var der osse godt drøn på vinden inat og kl 01.30 inat var jeg ude i haven og redde div lanterner, vores stige osv fra at flyve væk.
stormen har været til stor morskab for trixie, hun har siddet i vinduet hele natten og “fanget” hvad der nu lige er fløjet forbi af blade,poser,papir osv.
nåja og så blæser det jo stadigt og der kommer et par vilde vindstød nu og da[/QUOTE]
:høhø::høhø::høhø:
Dejlige missebarn
Silke var nu ikke så vild med de der udluftningskanaler, der pludselig prustede som den store stygge ulv…
Jeg har ligget vågen hele natten (grundet nerver ) og har kunnet holde øje med flagstangen og de høje træer for enden af min have, danse en voldsom dans i stormen
Der har været vindstød, hvor jeg har tænkt at nu var det slut … at der ikke blev noget hus tilbage at byde på i dag … men det står her stadigvæk, af gammel vane
Et hurtigt kig har ikke afsløret nogen skader, så det lød nøk bare lidt mere voldsomt en det var …
Junior syntes også det var herremorsomt at sidde i vindueskarmen i stuen med begge forpoter plantet solidt på glasset - det buede godt indad hver gang der kom et ordentligt sus.
Jeg syntes til gengæld ikke det var nogen god idé, sikkert på grund af de billeder jeg havde for mit indre øje hvor vinduerne blev blæst ind i stuen i tusind stykker…
Men vi overlevede da allesammen, eneste efterve er det enorme hold i nakken jeg har fået af at ligge og spænde hele natten, av for pokker…
Her er både et stort renovationsstativ i træ og et mindre, som vildmisserne har deres mad og vand under, væltet - Det blæser stadig kraftigt!
Det er sikkert kun godt, at disse storme som regel kun opstår, når der ikke er blade på træerne, for så er der ikke så meget for vinden at få fat på.
[QUOTE=Gizzemissen;546224]
Men vi overlevede da allesammen, eneste efterve er det enorme hold i nakken jeg har fået af at ligge og spænde hele natten, av for pokker…[/QUOTE]
Jeg har også fået et hold i nakken…og det har jeg vist ikke haft i over 20 år. Det må da være en stormskade :?
Her vi sluppet for skader , godt med grene i haven , og nogle små ting som er fløjet lidt rundt. Og så er alle de genbrugs ting jeg har samlet og fint har stillet ud i carport ligger nu hulter til bulter og jeg igen skal til at ryde og fordele , så Sejr her på lørdag kan køre det til genbrug.
Prøv at melde det til forsikringsselskabet …
Til gengæld vil jeg godt tillade mig at brokke mig højlydt over blæsevejret, for det viste sig at være et lillebitte blad, der var blæst ind i aftrækket og dækkede for ventilen (i mangel af bedre ord for dimsen). Det kommer sikkert til at koste mig 500 kroner!!
Her er drivhuset røget sig en tur, siger Morten. Jeg har ikke selv været ude at kigge, for jeg kom først hjem, da det var blevet mørkt.
Venligst
Dorthe
Her i Næstved blæste det godt nok også temmelig voldsomt igår… :S Jeg var flere gange nervøs for mine vinduer…
På vej i skole (Roskilde) så vi flere gange trampoliner hænge i træer og stå midt ude på marker… Så jooo… Det har blæst kraftigt…
Hm ja. Stolene på altanen lå i en stak i det ene hjørne (det er teakstole - ikke plastik!) og jeg har været ude og feje glasskår op efter et glaslanterne, som jeg havde glemt derude. Men der er ikke sket noget som sådan.
Meen - der var da et tidspunkt i nat hvor jeg overvejede, HVOR god en idé det egentlig er at have glas fra gulv til loft på en halv stuevæg…