Det er forbudt at bruge hængelåse på bure i FD regi

Hej,

Dette skal ikke tages som en kritik - men som en undring - jeg læser at det I følge FD udstillingsregler er forbudt at låse buret med hængelås og at det straffes med hjemsendelse. Umiddelbart er det da noget nyt eller ? og hvis man iøvrigt sikrer sig at kattene kommer til bedømmelse kan nogen så sige mig hvad der er grunden ?:?

Det er ikke nyt… sådan det har været i de år jeg har været med (siden 12) Jeg er blevet fortalt der har noget med hurtig adgang til burene at gøre, altså noget sikkerhed… :slight_smile:

Det er IKKE en FD regel - det er en FIFe regel (show rules 3.7), og det har været sådan i mange, mange år. Det er grunden :wink:
VH
Susanne

Nå - jeg synes bare ikke jeg kunne huske den fra I gamle dage :høhø: Og da slet ikke det med at man blev forvist hvis man bruger den.
Jeg har jo I mange, mange år haft hængelåse med I min udstillingstaske - ikke så ofte jeg faktisk bruger dem - men det er da sket - især steder hvor der kommer mange mennesker og man er nødt til at gå et øjeblik. Jeg har oplevet at børn har åbnet lågerne til buret og det synes jeg
er en rigtig uhyggelig tanke.

Teresa, jeg har brugt at lukke buret med en piberenser. Har haft en pilfinger kat, som kunne åbne buret selv - det afholdte en piberenser med to snoninger på :slight_smile: og det sikrer både at det ikke er FOR let at åbne, samtidig med at man hurtigt kan, hvis man skal åbne det.

vi har altid en carabinhage med i udstillingstasken, hvis vi nu skulle rende ind i et bur der ikke lukker helt som det skal. vi har dog endnu ikke haft behov for den.
kan så slet ikke se formålet i at låse sit bur med hængelås, det skulle da lige være hvis man ikke stoler på sine med udstillere.
syntes det er en rigtig god regel at der ikke må være hængelåse på burene

Johnny - Sådan tror jeg godt visse kunne have det i østlandene. Ligesom det ikke er helt uset at børn kan finde på at åbne bure. :slight_smile: Der bruger jeg dog blot piprenser som Pia