Det er godt nok spændende!

Roger Abrantes er retur på Etologisk Institut som praktisk træner i hund efter et par års pause.

Jeg har set ham træne hunde før - men hidtil harvi haft Karen Ulrich, som er stoppet for at skifte til Hund& Træning.

Jeg er meget spændt på, hvad det betyder for uddannelsen. Roger er ikke just pædagogisk, men jeg kan skisme godt lide ham. Han har forresten meldt ud, at hans tidligere bøger er 100 år forældet i dag der er derfor nyt på vej.

Det bliver spændende at se, hvordan han griber de praktiske eksamener an. Mit bud er, at det bliver sværere at bestå nu :slight_smile:

Kender I ham?

MVH Helle

Jeg kender ham ikke, men har da talt med ham i telefon, ja det ved du jo hi hi hi, men ingen tvivl om han er dygtig, har da læst lidt af ham.

Jeg tror godt han kan være streng, så ja, det kan godt være det bliver sværer at bestå en eksammen nu.

Ja på engelsk haha

Jeg læste to bøger af ham dengang da jeg var ca 15 år gammel. Og har ikke læst dem siden.

Kan forestille mig det er meget af det med ideen om at være leder, som han ikke er så glad for mere, og måske også noget uddybning af hundenes sprog. Men det er jo snart 15 år siden jeg har kigget på dem. Dengang var jeg bare en helt fordi det lykkedes mig at opdrage min hund uden kvælerhalsbånd og tæsk. De to bøger som jeg havde købt blev herefter flittigt lånt ud til naboer og venner og jeg ved faktisk ikke hvor de endte henne.

Sig til når hans nye bøger kommer. Jeg er en klar køber.

Orv, og Roger A var også på et møde som Felis Danica holdt for et år siden eller noget i den stil, og jep jeg var selvf. på pletten. Der han var rigtig flink.

Ja, og jeg siger dig dig det gav mig så enorme kvaler at jeg bare var totalt lost altså :slight_smile:

Kender ham kun af navn og omtale, som forøvrigt kun har været positiv omtale.
Har desværre ikke fået læst noget af ham.

Nogle frygter ham faktisk - jeg valgte at danne mig mit eget indtryk - og han har altid været venlig over for mig…

Han hjalp mig også med at tage den store beslutning med Ace - for hundens skyld. Det tror jeg aldrig jeg vil glemme Roger for…

Hans måde at forklare mig det med prægningen igen og igen og igen var utrolig hjælpende.
En ting er at læse Lorenz noget andet er selv at opleve at Lorenz havde ret i at prægningen bare er irreversibel dvs ikke kan gøres om nogensinde…

Hans undervisning i etologi er også skide spændende - vi snakker altid menneskers adfærd…

Roger kan bedre lide katte end hunde:-) Vidste I det? Hans gamle Kat Katharina er desværre død - han vidste os en film om hende på skolen en dag. Og så gtav han i lang tid og sagde så - tydelig berørt - at den kat glemmer han aldrig.

Den side var vist ny for mange af “hundefolkene” på skolen hihi
Tror Pia var der? Var du ikke Pia??

MVH

Nej det var jeg ikke, har aldrig mødt Roger.

Jeg også til katteforedraget med ham i Felis Danica regi. Foredraget var ganske godt, og vi hørte også om hans elskede hunkat til det foredrag. :slight_smile:
Jeg fik indtrykket af at han har en masse spændende at fortælle, og det synes han bestemt også selv :p, men han bliver nok aldrig en af mine guru’er indenfor katte og deres adfærd.

KH

Sofie

Enig - jeg har ingen guruer:-)