"Det er længe siden ..."

Nu har jeg flere gange set, at der ved nogle brugeres indlæg, står, at det er længe siden, brugeren er set.
Er det mig, der er landet i 2018 eller hvad? :-S

Det står der hvis en bruger ikke har været online på Kattegale længe, så står der over indlægget hvor lang tid siden de har været online.

Fx. da du svarede i “Vis mig dit krædsetræ” tråd, så står der over dit indlæg “Det er længe siden, vi har set noget til Katinkavera — brugeren postede sidst et indlæg for 9 måneder siden” da det åbenbart inden du skrev det indlæg, var ni måneder siden du sidst var online/skrev her inde. :slight_smile:

Aha, synes bare det er sært, at det står over nye indlæg. Synes det forvirrer mere end det gavner.

Men hvor ville du ellers skrive det? Jeg synes det giver fin mening, det fungere blot som en oplysning at den bruger der lige har skrevet et indlæg, har inden da ikke været aktiv i x antal tid.

Jeg synes det er rart nok, i den forstand, at nogen skriver og hvis så ikke lige har set dem før, eller ikke kan huske dem, at man så med det samme kan se at det er en gammel bruger og ikke en ny som har skrevet sit første indlæg. :slight_smile:

1 Synes om

Hvor jeg ellers ville skrive det?.. Jeg ville jo slet ikke skrive det. Kan ikke se det er relevant, synes det virker underligt, at man kan se, at en bruger skrev indlæg for 4 timer siden, og der så står at det er 2 år siden man har set vedkommende.
Men hvis oplysningerne har værdi for dig og andre, så er det jo fint. JEG blev bare forvirret.

Jeg tror faktisk ikke det er noget dem der står bag Kattegale har valgt, jeg tror det er noget der fulgte med da Kattegale blev flyttet over til her hvor det ligger nu. Der er en del ting der kan virke fjollet og/eller unødvendige, men som bare er en del af at have sin hjemmeside ligger her.

En del ligefrem, Ea :wink: Der er i hvert fald nogle ting, der er en overkill til vores lille forum, men som sikkert kan give mening, hvis man har et stort, aktivt forum med massevis af brugere.

Nogle af dem kan vi selv ændre, andre kan vi ikke. Jeg har ikke undersøgt, om denne feature er en af dem, vi kan ændre. Det kan @RuneS måske fortælle?

Sådan af ren nysgerrighed, hvor mange brugere er vi egentligt på KG? :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Det er svært at sige. Jeg kan godt finde et tal på, hvor mange profiler der er oprettet - det er knap 2.000 lige nu. Men antallet af brugere, der regelmæssigt bruger sitet, er langt mindre. Jeg tør ikke rigtig gætte på antallet.

1 Synes om

Tanken med featuren er at opfordre de øvrige brugere til at opføre sig ekstra pænt overfor en bruger der har været væk fra forummet i et stykke tid, og måske kan have behov for lidt opmuntring til at poste mere i fremtiden.

@galath, vi kan godt konfigurere den her. Vi kan skifte hvor længe der skal gå, default er 14 dage, men vi kan også skifte hvilket Trust Level man skal have for at kunne se det.

4 Synes om

Ja jeg nævner nu i massevis. :p: Det var åbenbart den formulering der lige faldt mig ind da jeg skrev det. I tankerne havde jeg, den tekst der propper op når man svare den samme person, er det over tre gange i samme tråd, og man så får en besked på om man er sikker på at man vil svare og om man ikke vil lade andre deltage. Den er både fjollet og lidt irriterende, men heldigvis til at leve med. :hoho:

1 Synes om

Jeg synes det er en rar ting, fordi man så med det samme kan se at det er en gammel bruger. :slight_smile:

7 Synes om

det er jeg faktisk enig i :slight_smile:
Der er mange brugere, som sjældent er på og i det daglige trumerum herinde, hvor vi ofte er de samme på ofte og skrive … så er det da rart lige at se, at det faktisk er en gammel bruger, der har fundet vejen herind igen også :slight_smile:

7 Synes om

Personligt kan jeg også godt lide den funktion, men det skal jo ikke være min personlige mening, der er afgørende :slight_smile:

Det er fint nok, at der er nogen, der stiller spørgsmål ved den slags, så vi både kan få forklaret tanken bag og i øvrigt diskutere, om det er en funktion vi bryder os om eller ej.

2 Synes om