Det første æg er lagt

Her fik jeg altså lige et latteranfald :klapper::klapper::klapper:

Online-fødsel !!! :tihi: … Dét er da humor (jo jo, jeg ved du tager dit snegle-opdræt alvorligt -surrender)

tror du skal lave en navne tråd allerede nu…59 er mange…hvem skal med til dåben ?

:tak: :tak: :tak:

Tak for alle jeres indlæg - Frøken nr. 5 lægger stadig æg - lige nu har hun lagt 11.

:hjerte:

Jeg har lagt hende i en fødekasse for sig selv, så hun ikke bliver forstyrret.

:sshh:

Nabo har lige været her og vi har ikke drukket jordemoderkaffe - men spist dejlig, frisklavet jordbærkoldskål…

:savle:

Har taget et par billeder af mor og æg i fødekassen - her kommer lige et enkelt :

:wehuu:

PS : der må skam godt grines igennem - jeg ved godt, at jeg er lidt til en side… og det er jeg faktisk slemt stolt af…

:høhø:

jeg ved godt, at jeg er lidt til en side…

kun lidt…PYT…det bærer jeg personligt over med…jeg får sommetider det samme at vide…vi har brede skuldre har vi…

fint billed…glæder mig til at høre hvor mange der så kom…

[quote=haneben;399920]

kun lidt…det bærer jeg personligt over med…jeg får sommetider det samme at vide…vi har brede skuldre har vi…

fint billed…glæder mig til at høre hvor mange der så kom…[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Tak… ja, vi er nemlig særligt tolerante os, der er lidt til en side…

…smutter tilbage til Frøken nr. 5… jeg skulle nødigt gå glip af noget…

:wehuu:

skal de små have tema eller alfabet navne…??

Jeg syntes så IKKE du hverken er underlige eller til en side. En fødsel er en fødsel :rock:

Jeg er helt enig med Brita.
Jeg syntes du er så herlig og så syntes jeg at det er spændende at høre om de snegle :slight_smile:
Du er simpelthen et livstykke Therese:hjerte::hjerte:
Hilsen Lisbeth

Tillykke :wehu:

Men det bekymrer mig nu med den lille UDEN hus - har du i smug haft et lille dræbersnegleopdræt, eller har du ikke styr på dine hunsnegle?
Du må lave en voliere, så du har 100% tjek på dem :stuck_out_tongue:

men :velkommen: til verden til de første (gæt) 57 snegleæg.

Hvordan går det?
Fødslen er vel ikke gået i stå så der måske skal et kejsersnit til :?
Hilsen Lisbeth

:):slight_smile:

Tak for flere muntre indslag…

Frøken nr. 5 har lagt 13 æg indtil videre… så nu må vi se, om der kommer flere i løwet af natten ??

:wehuu:

Els har jeg lissom 8 andre Frøken snegle, der også skal i gang med æglægningen…

-what-what

Jeg undrer mig stadig over den lille-bitte snegl uden hus…og nu er det store terrarie godt lukket af - jeg kan godt lide dem snegler - men ikke i hele huset - de må meget gerne blive i deres eget.

:høhø::høhø:

NI frøkensnegle og hver kan give liv til 60 børn :uha:…du bliver snart nødt til at udvide. En 6 værelses lejlighed intet mindre kan gøre det.:rock:

Det kan godt blive en lang nat…go vagt :thumbup:

[quote=kamikaze;400052]NI frøkensnegle og hver kan give liv til 60 børn :uha:…du bliver snart nødt til at udvide. En 6 værelses lejlighed intet mindre kan gøre det.:rock:

Det kan godt blive en lang nat…go vagt :thumbup:[/quote]

:inlove::inlove:

Bare rolig - jeg er i gang med at vælte væggen ind til Nabo - så har vi en 7 værelses - med 2 køkkener og 3 badeværelser… så vi klarer den nok endda…

:høhø::høhø:

Bare rolig - jeg er i gang med at vælte væggen ind til Nabo - så har vi en 7 værelses - med 2 køkkener og 3 badeværelser… så vi klarer den nok endda…

:høhø::høhø:[/quote]

Lyder fint, vi kan jo ikke have der ikke er plads nok til 9 mødre og deres tilsammen 544 børn. :fred:

[quote=Tante Tut;400046]:):slight_smile:

Tak for flere muntre indslag…

Frøken nr. 5 har lagt 13 æg indtil videre… så nu må vi se, om der kommer flere i løwet af natten ??

:wehuu:

Els har jeg lissom 8 andre Frøken snegle, der også skal i gang med æglægningen…

-what-what

Jeg undrer mig stadig over den lille-bitte snegl uden hus…og nu er det store terrarie godt lukket af - jeg kan godt lide dem snegler - men ikke i hele huset - de må meget gerne blive i deres eget.

:høhø::høhø:[/quote]

Du må bare ud til stranden og finde en tom konkyle til den husvilde:tihi:
Eller hvis det er så kan jeg sende et hus, jeg fandt nemlig et tomt stribet hus i går, altså hvis det kan bruges som en start:)

[quote=Coon Danica;400066]Du må bare ud til stranden og finde en tom konkyle til den husvilde:tihi:
Eller hvis det er så kan jeg sende et hus, jeg fandt nemlig et tomt stribet hus i går, altså hvis det kan bruges som en start:)[/quote]

:inlove::inlove:

Det er faktisk lidt flovt… jeg ved stort set alt om deres parring, spisevaner, æglægning, udrugning - plus det løse - men jeg ved endnu ikke om de kommer ud af ægget med hus på ryggen ??

:høhø::høhø:

Må lige ind og lure, for så er der altzå sket en mutation med den derhus forbi som jeg så i dag - og så siger ja da pænt ja tak til en striwet sweater til den.

:tak:

Sorry
[LEFT][SIZE=2]Shell Growth[/SIZE][/LEFT]

[LEFT][SIZE=2][COLOR=black]Snails are soft-bodied creatures called mollusks, as are clams, oysters, octopus and squid. Some species of snails live on land while other species live in water. All snails are born with a shell, which grows in a spiraling pattern as the snail grows. The shell grows at the rim by adding ever-larger rings. A snail cannot survive without its shell. If it leaves the shell, the snail is dead or about to die. [/LEFT]

[LEFT]Read more: Why Do Snails Come Out of Their Shells? | eHow.comhttp://www.ehow.com/about_6599004_do-snails-come-out-shells_.html#ixzz0sYiKWjoe[/LEFT]

[/COLOR][/SIZE]

[quote=birtheras;400076]Sorry
[LEFT][SIZE=2]Shell Growth[/SIZE][/LEFT]

[LEFT][SIZE=2][COLOR=black]Snails are soft-bodied creatures called mollusks, as are clams, oysters, octopus and squid. Some species of snails live on land while other species live in water. All snails are born with a shell, which grows in a spiraling pattern as the snail grows. The shell grows at the rim by adding ever-larger rings. A snail cannot survive without its shell. If it leaves the shell, the snail is dead or about to die. [/LEFT]

[LEFT]Read more: Why Do Snails Come Out of Their Shells? | eHow.comhttp://www.ehow.com/about_6599004_do-snails-come-out-shells_.html#ixzz0sYiKWjoe[/LEFT]

[/COLOR][/SIZE][/quote]

:tak::tak::tak:

Tak, B… så bliver de altzå født med hus på ryggen.

:øhmm:

Så véd jeg godt nok ikke, hvad det er for en fætter der drevler rundt derinde.

:høhø:

Tak, B… så bliver de altzå født med hus på ryggen.

:øhmm:

Så véd jeg godt nok ikke, hvad det er for en fætter der drevler rundt derinde.

:høhø:[/quote]

Måske en der ikke vil overleve :ked:

:S

Jae… måske… men der er et sandt leben i det terrarium.

Jeg har set en bænkebidder, en rundorm, en almindelig snegl plus det løse - det er noget, der kommer med ind med det grønne jeg plukker - så måske har jeg fremdrevet en helt ny art ???

:wehu: