Det første æg er lagt

måske har jeg fremdrevet en helt ny art ???

:wehu:[/quote]

AAAArrrrh - husk nu hvordan det gik med MOTTERNE !!! -what

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Den MÅTTE bare komme…

Ja, jeg har det med at mixe lidt med generne i håbet om at kunne lægge navn til en helt ny race…

-engel-engel

Lige før jeg besvimer - en mutation af de forskellige arter :uha:

Uh uh uh… Er der kommet flere æg til i løbet af natten?? :smiley:

Jeg gætter på 30 æg i alt fra snegl nr 5 (synes iøvrigt det er fantastisk du har skrevet på huset… :tihi: så kan du da kende forskel på dem)

:):slight_smile:

Ja, der er kommet flere æg… :yah::yah:

Men det er ikke Frøken nr. 5 - for hun lå i en separat fødekasse - så hvem der har lagt 12 nye æg véd jeg faktisk ikke…

:tihi::tihi:

Måske er den lille husløse kommet for tidligt ud af ægget, og så skal du i gang med at give tilskud, til den kan klare sig selv.

:):slight_smile:

Jeg er gået lidt kold efter en lang og travl dag - så jeg ved ikke om du laver sjov, Mega ??

:høhø:

Men jeg kan fortælle dig, at jeg hver dag giver dem frisk mad - RIGELIGT drysset med Vispumin kalk, som jeg bruger til mine skildpadder.

:hjerte:

Jeg véd slet ikke, hvor den lille husløse kommer fra - for der har ikke været æg før nu - men nu er der så til gengæld to af Frøkenerne, der har lagt æg.

:slight_smile:

Et lillebitte forsigtigt spørgsmål:
Hvad vil du stille op med dem, når de bliver STORE? - Studere kogebøger :?

Måske du kunne bruge de bitte små som snacks til paddedyrene :muhaha:

[quote=Mega;400515]Et lillebitte forsigtigt spørgsmål:
Hvad vil du stille op med dem, når de bliver STORE? - Studere kogebøger :?

Måske du kunne bruge de bitte små som snacks til paddedyrene :muhaha:[/quote]

:høhø::høhø:

Mega-Mega…

Jeg sætter dem tilbage, hvor jeg plukkede dem - jeg ville bare se deres levevis og især deres parring/æglægning og når babysneglene kommer.

:wehuu::wehuu:

Lisså snart de alle har lagt æg, bliver de lagt tilbage - og jeg overvejer faktisk også at lægge æggene med… så de nyklækkede unger ikke skal stresse for meget ved at blive flyttet.

:inlove:

Mine skildpadder ville måske nok spise en nøgensnegl - men jeg vil nu ikke tilbyde dem nogen - de klarer sig fint med deres økologiske urter og ukrudt - de STORTRIVES; kan du tro.

:hjerte::hjerte:

Mega-Mega…

Jeg sætter dem tilbage, hvor jeg plukkede dem - jeg ville bare se deres levevis og især deres parring/æglægning og når babysneglene kommer.

:wehuu::wehuu:

Lisså snart de alle har lagt æg, bliver de lagt tilbage - og jeg overvejer faktisk også at lægge æggene med… så de nyklækkede unger ikke skal stresse for meget ved at blive flyttet.
Husk nu 12-ugers reglen :høhø:
Men ved du, hvor i naturen æggene normalt lægges? Jeg forstod fra tidligere, at sneglemor gravede dem ned.

:inlove:

Mine skildpadder ville måske nok spise en nøgensnegl - men jeg vil nu ikke tilbyde dem nogen - de klarer sig fint med deres økologiske urter og ukrudt - de STORTRIVES; kan du tro.
Det er jeg ikke i tvivl om Therese :), men jeg ved, at min lillesøsters paddedyr af og til får råt kød - men hvis du ikke kan lide tanken om at give dem sneglebørn, hvad så med et par æg :lys-ide:

:hjerte::hjerte:[/quote]
Hvis du lægger æggene tilbage, kan du så ikke beholde et par stykker, til de er klækket? Det vil være rigtigt spændende at se minisneglene.

:inlove::inlove:

Tolv ugers reglen ???!!!

:stuck_out_tongue:

Den har snegle vist ikke hørt om, der er INGEN yngelpleje… ej heller hos skildpadder…

-what

Jeg prøver at efterligne paddernes naturlige habitat - og dér spiser de meget-meget sjældent kød.

:slight_smile:

Jow, Mega - jeg regner faktisk også med at beholde alle æggene - for det er næsten for spændende at lægge dem tilbage og ikke lige se dem klække.

:wehuu:

Tusind tak for din interesse, det er dejligt at flere af jer følger spændte med i mit lille projekt.

:tak:

Ej, hvor er det spændende!!
Og hvor er det nogle fine æg!! :hjerte:

[quote=Mega;400502]Måske er den lille husløse kommet for tidligt ud af ægget, og så skal du i gang med at give tilskud, til den kan klare sig selv.

Jeg er gået lidt kold efter en lang og travl dag - så jeg ved ikke om du laver sjov, Mega ??

[/quote]

Mega er fuld af fis :stuck_out_tongue:

Therese…ligesom andre for tidligt fødte skal have speciel pleje.
Du må igang med sneglesutteflaske, og rumpenullerklude… så den lille for
tidligt klækkede klarer det :klapper:

[quote=Poly-Cats;400594]Mega er fuld af fis :stuck_out_tongue:

Therese…ligesom andre for tidligt fødte skal have speciel pleje.
Du må igang med sneglesutteflaske, og rumpenullerklude… så den lille for
tidligt klækkede klarer det :klapper:[/quote]

-LOL-LOL

Så får jeg vist brug for et par extra hænder…

Må lige ind og lure, om der en en hjemmeside om hvordan man flasker snegle op…

-LOL-LOL

I er bindegale… og tak for dét…

:klapper: :yah: :klapper: :yah:

Pyha godt at de små sneglebebser skal sættes ud igen,tænk hvis du også skulle i gang med at finde nye hjem til 544:tihi:

Spændende at følge med i naturens undere på tæt hold,men kan godt forstå du foretrækker de bliver i terrariet.
Har boet sammen med en kælderfuld frøer og lige siden har jeg haft et noget anstrengt forhold til den slags-whatde havde det nemlig med at komme op fra kælderen engang imellem:uha:

Tine

Apropos frøer! Vidste I, at tudser kan sige høje lyde?
Jeg gjorde ikke, før jeg for nylig tog en stor tudse for at bære den i sikkerhed for kattene.
Jeg havde nær tabt den, da den pludselig råbte nogle hule GUK, GUK flere gange, og det var altså højt -what

Da vi boede på den gamle gård, hvade vi et terrarie med vandsalamandere…(3 stk fundet i vores fugtige kælder)…de blev fodret med melorme…og dafnier…vi lukkerde dem ud i natuer efter ½ år…en skøn sommerdag gik vi ned til skovens vandløb og så fik de deres frihed igen…
misserne kunne sidde og glo på dem i timevis…

[quote=haneben;400656]Da vi boede på den gamle gård, hvade vi et terrarie med vandsalamandere…(3 stk fundet i vores fugtige kælder)…de blev fodret med melorme…og dafnier…vi lukkerde dem ud i natuer efter ½ år…en skøn sommerdag gik vi ned til skovens vandløb og så fik de deres frihed igen…
misserne kunne sidde og glo på dem i timevis…[/quote]
Jeg har også salamandere i havedammen Bente, mange, og jeg kan få lang tid til at gå med at håndfodre dem. Jeg giver dem frosne myggelarver, som er optøet i varmt vand.
Jeg vipper en pind med en klump myggelarver for enden i vandoverfladen, og så kommer de og æder på livet løs.

Jeg har flyttet de ret tykke fliser, dammen var kantet med, for salamanderne kunne ikke gå på land, som de jo gør om efteråret.
Det ser herrens ud, men pyt!

[quote=Mega;400654]Apropos frøer! Vidste I, at tudser kan sige høje lyde?
Jeg gjorde ikke, før jeg for nylig tog en stor tudse for at bære den i sikkerhed for kattene.
Jeg havde nær tabt den, da den pludselig råbte nogle hule GUK, GUK flere gange, og det var altså højt -what[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Som du dog kan skrive det… jeg lille, naive københavner torede at en tudse sagde :

[ame]Conversation with Toad - YouTube

:hjerte::hjerte:

[quote=haneben;400656]Da vi boede på den gamle gård, hvade vi et terrarie med vandsalamandere…(3 stk fundet i vores fugtige kælder)…de blev fodret med melorme…og dafnier…vi lukkerde dem ud i natuer efter ½ år…en skøn sommerdag gik vi ned til skovens vandløb og så fik de deres frihed igen…
misserne kunne sidde og glo på dem i timevis…[/quote]

[quote=Mega;400661]Jeg har også salamandere i havedammen Bente, mange, og jeg kan få lang tid til at gå med at håndfodre dem. Jeg giver dem frosne myggelarver, som er optøet i varmt vand.
Jeg vipper en pind med en klump myggelarver for enden i vandoverfladen, og så kommer de og æder på livet løs.

Jeg har flyttet de ret tykke fliser, dammen var kantet med, for salamanderne kunne ikke gå på land, som de jo gør om efteråret.
Det ser herrens ud, men pyt![/quote]

:hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg vil oz ha’ en havedam og bo på landet…

PS : jeg skulle have været på loppemarked i dag… men én af Frøkerne havde lagt 10 nye æg, så jeg blev hjemme for at holde øje med dem.

:høhø:

Har stadig ikke fundet ud af, hvem af dem det er… for der er ikke kommet flere… men så sparede jeg da de penge - og fik ordnet huset samtidig.

-love