Det griber om sig:-)

Må indrømme, at jeg fik mig en griner i dag - det med at opdrætte griber om sig - nu er jeg registreret hos Fødevarestyrelsen som importør og eksportør af katte.

:rock:

Jeg finder det en smule morsomt, selv om det ikke gav anledning til de mindste problemer at blive og var gratis.

Men helt ærlig - overvejer et visitkort med det på:tihi:

(PS det er et krav fra myndighederne for at flyve misser ind og ud af landet)

[quote=lenschow;257369]
(PS det er et krav fra myndighederne for at flyve misser ind og ud af landet)[/quote]

Kun hvis de bliver fløjet med fragtfirmaer - flyver de som “ekstra bagage” (dvs man flyver med dem), skal man ikke registreres.
Jeg blev først registreret for mange år siden, da jeg første gang skulle have en kat til UK. Jeg er blevet registreret igen for nylig, da reglerne blev opdateret. Ja, det er supernemt - faktisk virker det fjollet.

hvor gør i det? Jeg har ikke haft behov endnu for det, men man kan vel ligesågodt gøre det

Det gør man ved at henvende sig til sin lokale fødevareregion, som kan findes på www.fvst.dk

Jeg har nu aldrig gjort det, hverken da jeg fik hjem fra usa eller spanien, og jeg fik Roksana hjem fra Letland sidste år, så jeg må være Meget ulovlig…

Vi sendte dem en mail med teksten"

Dato og sted

Kære Solveig Skøtt (det er hende, der står for det i Region nord)

Jeg vil gerne godkendes og registreres som importør og eksportør af katte (felis catus) til og fra UK og DK.

MVH"

Også adresse og stamnavn

Jeg talte i telefon med en rar mand først, som forklarede os hvordan. Man kan også sende et brev - det er vist den rigtige måde. Tror vi fik lov at sende en email fordi vi har liiiidt travlt:-)

MVH

skal man henvende sig personligt, eller er det noget man kan klare pr. mail ?

Jeg skrev en mail. Man kan også ringe.
Camilla

tak for svar, jeg må ringe til dem i morgen…

[quote=lenschow;257369]Må indrømme, at jeg fik mig en griner i dag - det med at opdrætte griber om sig - nu er jeg registreret hos Fødevarestyrelsen som importør og eksportør af katte.

:rock:

Jeg finder det en smule morsomt, selv om det ikke gav anledning til de mindste problemer at blive og var gratis.

Men helt ærlig - overvejer et visitkort med det på:tihi:

(PS det er et krav fra myndighederne for at flyve misser ind og ud af landet)[/quote]

Det har jeg nu aldrig hørt før - jeg er lige landet med en kat og havde INGEN problemer - og jeg er IKKE registreret.:?

Nej min opdrætter i UK kendte heller ikke til det og havde aldrig hørt om det, men Fødevarestyrelsen siger altså, at det SKAL man.

Om lufthavnen så tjekker det er uvist herfra mig med min ringe (læs ingen:-)) erfaring med at hente mislinger fra udlandet.

Jeg ville ringe og spørge eller skrive og spørge dem før jeg sendte ansøgningen.

MVH

Så har jeg da godt nok været utrolig ulovlig :S

Husker første gang vi fløj til Rusland med Sophie. Jeg var så bange for at der ville være nogle papire der ikke var i orden og at de så ville destruere hende eller sende mig tilbage sammen med hende.

Den eneste fejl der var i vores papire lå hos min datter. Det Russiske konsulat havde udstedt hendes visum med en påtegnelse om at hun var Fransk statsborger. :høhø:

Den går jo ikke når man er i besiddelse af et Dansk pas.

Slutningen blev at min datter også fik lov til at rejse ind, men at vi skulle få bragt hendes papire i orden :slight_smile:

Ja jeg var sandelig også meget tæt på lovbrud:-)

Jamen så er jeg jo kriminel. Jeg har lige hentet en kat i England og gjorde det for 10 mdr siden også og jeg stadig ikke registreret.

Tror du er blevet misinformeret :slight_smile:

Jeg exporterede da også en til Tyskland sidste år, no problem…men han blev også kørt i bil derned…Er hun søøøøøøøød Gitte, billeder, billeder :))

hvis man selv rejser med katten skal man ikke registreres.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Import_dyr/Hunde_katte_fritter/forside.htm

noget nede på siden

Jeg rejste ikke selv men fik en ven til at køre ham ned til ny ejer i Tyskland, sidste år i Juli fik jeg kat fra Letland med fly/shipping og hentede hende i sas cargo…

Ok, det må være noget nyt men altså hvor er det latterligt…

ja jeg ved det ikke… ved kun det jeg lige har læst mig til her i aften

ja det er ski skørt

Ok, jeg har så brugt denne her ved Booty da han blev kørt i bil til tyskland,

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/Rejse_til_Danmark/forside.htm

Men ok, køber man i et land i EU kan man selv ledsage katten hjem uden at blive registreret…jeg mener at det er nye regler med at man skal registreres når katten bliver shippet/fragtet fra et EU land, jeg granskede denne side meget sidste år.