Det pureste guld

Alle skattene fra Tut Ank Amons grav i Egypten er i øjeblikket udstillet i Malmø.

Det er en enestående udstilling af de 3000 år gamle kostbarheder, og jeg har har gerne villet se dem siden jeg var barn. Det lykkedes så endelig i går - i Malmø :smiley:

Udstillingen slutter den 17. februar 2013 og skal så videre til Berlin.

Her er et par fotos:

ej, hvor spændende. var det ikke bare mega flot at se alt det?

Jo, det var overvældende, næsten uvirkeligt :slight_smile:

Jeg har jo set billeder af det hele, men at stå foran og se det i virkeligheden er jo noget helt andet :slight_smile:

Tak for tippet, har du en adresse til hvor det er?

Jeg har altid gerne ville se det, så det er da nærliggende at gøre det nu

:slight_smile:

Her er et link:

http://www.tutankhamon.dk/?gclid=CPHTrrrHjbUCFeR4cAodam8ACQ

Billetter kan købes over nettet :slight_smile:

Udstillingen afholdes i Malmømassan, Hyllie lidt udenfor Malmø :slight_smile:

Iøvrigt er rosette-stenen også udstillet :slight_smile:

Det er nu ikke selve skattene, men nogle virkeligt gode kopier, som kommer verden rundt. Men helt sikkert imponerende alligevel. :slight_smile:

Jeg har set dem i Cairo, det er flot :slight_smile:

Den første del af udstillingen er ikke original men en rekonstruktion af graven, resten kan jeg ikke udtale mig om - kun at der står oririgal på skiltene, under de enkelte genstande :slight_smile:

Jeg har politikkens artikel om udstillingen liggende, og der står at HELE udstillingen er en MEGET god kopi af det originale. Malmø har ikke en eneste original genstand liggende. Det hele befinder sig på museet i Cairo.

Jeg har forøvrigt set udstillingen i Cairo og jeg kan kun sige: WOW!!!

Om udstillingen er ægte eller ej ændrer ikke min oplevelse - jeg var virkelig overvældet, og jeg vil anbefale alle at se den :slight_smile:

Den er helt sikkert en oplevelse, der er værd at tage over efter. Jeg håber også, vi lige kan få det passet ind i kalenderen. :slight_smile:

Flotte billeder, for øvrigt - det glemte jeg vist at sige… :ok:

:inlove:

Hvor er det bare fantastisk - den udstilling ville jeg gerne se.

Jeg har altid været fascineret af faraoerne og alt, hvad der har med pyramider og udgravninger at gøre.

Jeg ser ALT, hvad der bliver sendt i TV om de gamle ægyptere.

Ægte eller ej, jeg er helt enig med dig i at udstillingen er dybt imponerende!!

Tak FF :slight_smile:

Jeg ville gerne se udstillingen igen, og Malmø er jo så tæt på - toget kører nærmest lige til døren :slight_smile: