Det undrer mig

Hvis JEG så dig, ville jeg tænke

HUN ER RIG!

For det er det man er, når man er elsket af en kat. Og når man har mad, så er man tit det :slight_smile:

Ja, selvfølgelig - kattene elsker dejlig mad, ligesom vi gør - det er da helt forståeligt, så folk burde egentlig have meget lettere ved at forstå katte, end det er sædvanligt.
Især efter, at jeg har læst tråden om alle de sjove menneske-madtyper, som katte også nyder :ok:

[quote=Leopolds mor;531241]Jeg var i Netto idag og der kom jeg til at stå bag ved en dame, som havde 3 store poser kitekat tørkost og en æske med Kitekatvådmad i vognen. Hun kiggede på mig og fortalte det altså ikke var til hende, men hendes datters katte. Hun sagde det, sådan nærmest undskyldende.
Jeg svarede bare, at jeg da ikke regnede med hun spiste kattemaden. [/quote]

Forleden købte jeg i Aldi 30 dåser LUX og … en tube tandpasta. Kassedamen så stjålent på mig, og jeg er sikker på, at hun overvejede (og de andre kunder), om jeg spiste kattemaden selv. Så jeg sagde “ja, misserne får sg* så dårlig ånde af alt det dåsemad”.

Hele køen lå flad af grin. :tihi:

-LOL -LOL -LOL

Hvor er I herlige altså! :smiley: Tak for et godt grin! :smiley: :høhø:

Der er rigtig mange fordomme om katte…
Men ligeså mange om ildere:

-Suger de blod?
-Er den tam? (specielt et godt spørgsmål når man har den siddende på armen)
-De er dødsensfarlige!
-Det er ligesom en hamster.
osv…

Engang jeg var inde i byen og havde en ilder på armen/hætten blev de ved med at spørge mig hvad det var for et dyr… Da jeg havde stoppet og smilet og forklaret ved de første 20 mennesker fik jeg altså lidt spat til sidst…
Og da den næste spurgte mig, kiggede jeg vildt forbløffet fra ham til ilderen med et spørgsmålstegn i ansigtet og sagde: “Det ved jeg faktisk ikke!”

Normalt er jeg mere tolerant end som så… Men man bliver altså forsinket af at være venlig hver eneste gang. :rødme:

Det KAN man ikke, når bare man er åben for hvad de skønne dyr prøver at lære os :rock:

Det har nok rigtig meget at gøre med kattens status blandt “generelle” mennesker, den rangere ikke så højt, og mange af dem der har kat har slet ikke opdaget det forunderlige at jo mere opmærksomhed man giver, jo mere får man tilbage.

[quote=Barky;531270]

Engang jeg var inde i byen og havde en ilder på armen/hætten blev de ved med at spørge mig hvad det var for et dyr… Da jeg havde stoppet og smilet og forklaret ved de første 20 mennesker fik jeg altså lidt spat til sidst…
Og da den næste spurgte mig, kiggede jeg vildt forbløffet fra ham til ilderen med et spørgsmålstegn i ansigtet og sagde: “Det ved jeg faktisk ikke!”
. [/quote]

:lol::lol::lol::lol:

Hvad sagde han til det? :stuck_out_tongue:

[quote=Leopolds mor;531241]
Jeg var i Netto idag og der kom jeg til at stå bag ved en dame, som havde 3 store poser kitekat tørkost og en æske med Kitekatvådmad i vognen. Hun kiggede på mig og fortalte det altså ikke var til hende, men hendes datters katte. Hun sagde det, sådan nærmest undskyldende.
Jeg svarede bare, at jeg da ikke regnede med hun spiste kattemaden.
Tænk hun blev sur:tihi:
Knus Elin[/quote]

Jeg tror måske jeg var kommet til at sige at hvis det var til hendes egne havde hun vel købt noget bedre… :pose:

:uha: :uha: :uha:
Du er et meget modigt menneske, kan jeg høre… sikke nogen vilddyr! :yikes: :blegne: :besvimer:
:lol: :lol: :lol:

Jeg synes ikke jeg hører så meget af den slags… eller osse går de ind af det ene øre og ud af det andet :øhm: Kommentarer går mest på deres udseende, folk synes de er tynde (det hjælper når jeg fortæller hvad de vejer ;)), én har syntes Greven havde onde øjne (han er den mest elskelige af dem alle :gruble:) - og et par gange har folk spurgt “Er det persere?”, hvilket lyder lidt sjovt for mig, men det er nok den eneste racekattebetegnelse, de lige er kommet på. Til gengæld ved jeg jo ikke hvad folk siger, når jeg ikke hører det :wink: :muhaha: -høhø

Haha, ja det er noget værre noget med de indekatte :wink: Jeg havde engang et afløser job på et plejehjem ude på bøh-landet (en meget lille landsby). Der sad jeg så og drak kaffe med det faste personale og vi kom til at snakke om katte, da en af dem fortalte hun havde mødt en sød lille kat på vej hjem fra arbejde dagen forinden (jaja, der sker ikke så meget ude på landet :tihi:) Så fortalte jeg jo om mine katte og de kiggede undrende på mig - “Jamen bor du ikke i lejlighed?” - jo det gjorde jeg da - Jamen, var det så sådan nogle burkatte jeg havde? :lol: Hold da op, jeg kunne ikke lade være med at grine. De mente intet ondt med det, jeg tror bare aldrig de havde hørt om at man kunne have katte uden at lukke dem ud. Kulturchok!! :tihi: :høhø: :stuck_out_tongue:

Hvad sagde han til det? :p[/quote]

Han blev mildest talt ret paf… :tihi: (Jeg kan godt spille overbevisende når jeg vil… :rock: )

[quote=Ann R;531338]
:uha: :uha: :uha:
Du er et meget modigt menneske, kan jeg høre… sikke nogen vilddyr! :yikes: :blegne: :besvimer:
:lol: :lol: :lol:[/quote]

Du skulle bare vide… :muhaha:
Jeg har måttet købe mig en ringbrynje, en hjelm med visir og et par meget kraftige grydehandsker efter jeg fik ilder… :surrender1:
De skal hele tiden have adgang til mad, ellers er risikoen for at de suger mit blod ud (med sugerør) og æder mig ALT for stor til at de er tilrådelige at have som “kæle-dyr”… :rock:

[quote=Barky;531356]Du skulle bare vide… :muhaha:
Jeg har måttet købe mig en ringbrynje, en hjelm med visir og et par meget kraftige grydehandsker efter jeg fik ilder… :surrender1:
De skal hele tiden have adgang til mad, ellers er risikoen for at de suger mit blod ud (med sugerør) og æder mig ALT for stor til at de er tilrådelige at have som “kæle-dyr”… :rock:[/quote]

:yikes::yikes::yikes:

Og så forstår du ikke min angst for ildere ???

:stuck_out_tongue:

Og så forstår du ikke min angst for ildere ???

:p[/quote]

Nej, du er da ærligt talt lidt en kylling… :sorry:
Jeg har jo en rustning udelukkende til gæstebrug! :thumbup: :klapper:

Og så forstår du ikke min angst for ildere ???

:p[/quote]
Du skulle da nødig snakke, kære Tut, med de mutant-padder du har. Har Silke ikke fortalt hvor farlige de er?
Det er jo sådanne dyr, der udvikler sig til “Teenage Mutant Ninja Turtles”. :besvimer:

hmm… Sådanne kommentare har jeg altså aldrig fået…:?

Måske har jeg bare været heldig eller også har folk omkring mig fundet ud af hvor glad jeg egentlig er for dyr… :tihi:

Synes egentlig det er temmelig ubehøvlet af fremmede mennesker, at kommentere kattemad osv når i handler ind… Det har jeg ihvertfald aldrig oplevet…

Hver gang nogen generer mine katte så går jeg til modangreb på deres børn! :muhaha: Selvfølgelig på en ordentlig, raffineret måde. Men min svigerinde så helt vild ud i ansigtet da hun fandt ud af, at vi havde fået kat nr. 3: Eeeeej, hvordan kan man dog have TRE katte??? Jeg svarede bare tørt: Hvordan kan man have TRE børn? Så klappede hun i!

Men meget tror jeg skyldes uvidenhed. En veninde (som jeg ikke ser så tit) var hjemme hos os med sin søn der på det tidspunkt var 4 mdr. Han sidder så i sofaen mellem os, og min ene kat springer op, sætter sig ved siden af ham og begynder at spinde hvorefter min veninde nærmest vræler: Den knurrer jo ad ham!!! :dokdok:

Ha ha den med de tre børn var god:juhu::juhu::juhu:

Jeg har ikke oplevet megen kritik af det at have katte.

Men tilgengæld gør jeg ofte gengæld mod forældre til småbørn, der KUN kan snakke om deres unger (jeg har endnu ikke børn selv). Når jeg har fået nok af deres snak om deres åhh så fantastiske børn, der nu helt selv kan gå på potten, selv kan hoppe og ect. SÅ fortæller jeg om mine FANTASTISKE katte. :lol::lol::lol: De fleste fatter det rimeligt hurtigt :stuck_out_tongue:

:lol::lol:

Kan du så ikke bare la’ vær’ med at købe sugerør? :lys-ide: :muhaha: :muhaha: :muhaha:

Nej, det er en fetich jeg har…
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at købe sugerør. :høhø:
Jeg hamstrer alle dem jeg kan. Selv hvis jeg går forbi cafeer i KBH og ser sugerør i glas, så ryger de bare i tasken med det samme.
Jeg kan ikke stoppe, de skal bare med hjem… :rock:

(eller noget) :klapper:

[quote=Barky;531526]Nej, det er en fetich jeg har…
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at købe sugerør. :høhø:
Jeg hamstrer alle dem jeg kan. Selv hvis jeg går forbi cafeer i KBH og ser sugerør i glas, så ryger de bare i tasken med det samme.
Jeg kan ikke stoppe, de skal bare med hjem… :rock:[/quote]

Så det vil altså sige, at du med et udenlandsk udtryk er enabler for dine ilderes blodtørstige tilbøjeligheder :venter: