Det undrer mig

[quote=Annette O;531951]Her i lørdags snakkede jeg med den ene af mine veninder om det at have dyr. Hun fortalte så at hun kender en som er jordens største dyreven, hvortil jeg svarede “Jamen hende vil jeg da gerne lære at kende :juhu: jeg kan jo også godt lide dyr”. Min veninde sagde så - NÆSTEN helt forarget “jamen hun kan også godt lide ildere”. Mit svar var “øøøh ja. de er da også søde :inlove: og hvis man kender dem godt, er de mindst lige så søde som hunde og katte” Det forbavsede hende meget, at jeg ikke har noget imod ildere :tihi:
Sååå måtte hun spørge om alle mulige andre slags dyr, og jeg har kun VIRKELIGT store problemer med bier og insekter generelt - og SÅ var hun målløs igen :klapper:

Det sjoveste er faktisk, når vi har besøg (for tiden) af folk som ikke er så vild med katte, fordi de jo “er deres egen herre og bestemt ikke særligt sociale”, for klisterkattene herhjemme gør alle de udsagn til skamme :lol:[/quote]

:høhø::høhø::høhø::høhø:

Ja, det er sjovt som nogen dyr bare ikke kan finde forståelse ret mange steder…

Jeg tror, at jeg kan lide alle dyr - ikke at jeg vil have én af hver - det ENESTE dyr jeg aldrig tror, jeg kommer til at holde af er :

Edderkopper !!

:besvimer::besvimer::besvimer::besvimer:

[quote=Barky;531960]-LOL -LOL -LOL

I er hundeherlige altså!! :smiley: :tak:[/quote]

:klapper::klapper::klapper:

Ja, de er skønne de der jyllandske madammer - sikke en herlig humor…

:juhu::juhu::juhu::juhu:

Jeg bryder mig faktisk ikke om ildere… :ups: Jeg er ikke bange for dem, men jeg synes bare ikke, de er særlig tiltalende, og kunne slet ikke forestille mig at have dem som kæledyr :sorry: Det er noget med deres kropsfacon og måden at bevæge sig på, tror jeg.

Nå, til gengæld morer jeg mig lidt over, at en person jeg har kontakt med arbejdsmæssigt, - og som jeg i forvejen ikke bryder mig ret godt om - viser sig ikke at kunne lide katte, - ja hun er nærmest bange for dem. :høhø:
Lagt sammen med nogle andre træk ved hende (fx politisk observans og holdning til etik) så fik jeg da fuldstændig bekræftet, at der er en grund til at jeg ikke trives med hende. :smiley:

PS: Jeg har altså aldrig mødt den med at man er mærkelig, hvis man har katte, men okay hvis det er hunde. :gruble: Man er nok snarere mærkelig, hvis man har mange dyr - uanset art - og de er centrum i ens liv i en grad, så man ikke kan leve et almindeligt liv.

En helt igennem underholdende tråd :lol::lol:

[quote=lenschow;531129]Hvorfor er jeg ensom og sær hvis jeg har fem katte?

Men aktiv og social hvis jeg har fem hunde?

Da jeg havde hund var jeg da akkurat lige så sær som nu, og jeg har aldrig været aktiv eller særlig social en fis:rock:

Ensom er jeg aldrig. Jeg er ikke engang alene…

Jeg undres…

Undres I ikke over den slags?[/quote]

Jeg giver dig helt ret Helle. Mange folk forstår ikke at fordi man er single og ikke særlig social eller aktiv at så har man et kedeligt, ensomt og trist liv.

Jeg har som du også 5 katte, bor alene og elsker mit eget selskab og friheden til at gøre som jeg har lyst til. Jeg keder mig aldrig (en egenskab jeg ikke er udstyret med) og jeg føler mig aldrig alene eller ensom.

Førhen var der flere i min virksomhed som ikke kunne forstå at jeg både havde katte og hunde i sengen, at de måtte være i sofaen, på bordene o.s.v. Men hos mig er mine dyr “familiemedlemmer”. Det har de fået at vide og at hvad de mener om det, er deres problem… for jeg gider ikke diskutere det.

Der er heller ikke flere der kommer med dumsmarte bemærkninger om at en tilskadekommen kat ofrer man ikke penge på hos dyrlægen. Der var en der engang fik sagt en uheldig bemærking, da jeg fortalte at jeg havde ofret 7-8.000 kr. på at få lappet Coco sammen efter han blev ramt af en bil. “Man ofrer sq da ikke så mange penge på en kat, den skulle da bare have været skudt, det er da meget billigere”… kæft jeg stjernede helt ud :lynogtorden: og vedkommende blev vist hurtigt klar over at den bemærking ikke faldt i god jord og han undskyldte bagefter mange gange.

Jeg elsker stort set alle dyr… er dog ikke begejstret for dyr med mere end højest 4 ben. Brumbasser og sommerfugle går uden for den kategori.

I zoo fik jeg engang lov til at røre en tam ilder de havde… den var godt nok sød, men ellers kender jeg ikke så meget til dem.

Jeg fik den særeste kommentar på mit gamle gymnasium. Vi skulle præsentere os selv og jeg fik sagt at min interesse var katte katte og katte. bagefter kom der en pige hen til mig og spurgte mig om jeg selv havde katte. Til det svarede jeg ‘Ja selvfølgelig, to Hellig birmaer.’ så sagde hun gudhjælpemig ‘Er du så lesbisk?’ :uha: jeg så nogenlunde sådan ud i hovedet. Åbenbart er tossede kattedamer altså lesbiske. Jeg måtte jo bare svare ‘ja, men det er da bestemt ikke alle kattetosser der er det!’

Dén havde jeg altså aldrig hørt før :lol: