Det vænner man sig til

Vi bor ret tæt på lufthavnen, og vores gæster kommenterer ofte larmen når flyene letter og lander. Jeg hører det dog først når det bliver kommenteret, ellers er det ikke noget jeg lægger mærke til overhovedet :slight_smile:

Jeg har også boet på hjørnet af Holmbladsgade/Østrigsgade, dengang femmeren kørte hvert femte minut, i begge retninger. Den larm + trafik støjen vænnede jeg mig også til :slight_smile:

Jeg bor ved siden af et fest lokale, så der er en del støj… Det kan jeg godt sove fra.
Men en der snorker ved siden af mig eller et ur der tikker , kan holde mig vågen en hel nat.:slight_smile:

Jeg er opvokset i Fredericiagade inde ved Nyboder…
Dengang blev gaden karakteriseret som Københavns længste bar, så der var en del værthusstøj…
Vi boede ovenpå en købmandsbutik med bla petroleumssalg, der åbnede kl 6… og havde porten ind til baghuset lige under mit værelse - døren lukkede altid med et brag…
Station 1 (politi) holdt til i St Kongensgade og selvfølgelig blev Fredericiagade brugt til udrylkning… I Adelgade lå Brandstationen - vi børn vidste altid hvilke udrykninger der skulle køre, vi kendte nemlig lydkoderne, der rungede gennem baggårdene ved alarm.

Faktisk var både min mor og jeg så vant til udrykningssirener, at vi (efter at være flyttet til NordVestkvarteret) måtte bankes op da der var brand i opgangen ved siden af :smiley:
Vi havde vel boet i den nye lejlighed i ca 1 måned og var helt enige om at der var meget stilel og roligt i det nye kvarter…

Nu bor jeg lige op ad en motorvej… støjen bemærker jeg ikke! Jeg synes oven i købet den er mindre, end den lejlighed vi flyttede fra inde på Østerbro - den lå lige i stuen lige ud for et meget brugt busstoppested :wink:

Da mine forældre stadig boede sammen havde jeg vindue ud til vejen, så kunne høre når der kom biler forbi o.s.v., det havde jeg vænnet mig til og det var rart at ligge og lytte til om aftenen, så det første stykke tid efter jeg flyttede ud til min mor kunne jeg ikke falde i søvn fordi mit vindue der vænner ud mod haven og der køre sjovt ikke biler igennem der :tihi:

Lugten af gylle!

Da jeg gik på efterskole i middelfart/Strib på billeshave efterskole, så troede jeg at jeg skulle dø!

Der lugtede af lort over det hele! Adr!

Men da året var omme havde jeg vænnet mig til det og synes det var lidt hyggeligt.

Idag kradser lugten i næsen igen dog Gg

Kirkeklokken 150m herfra. Hører den sjældent… :slight_smile:

Togene 150m den anden vej… Hører dem kun når vi er gået i seng, eller der er et vinduet som står åbent…

For det meste hører jeg heller ikke overboen, underboen eller naboen… :wink:

4 hunkatte i løb…samtidig :rock:
Men jeg vænner mig ALDRIG til når bønderne i august kører forbi vort soveværelsesvindue med korn i èn lind strøm hele natten. Så er jeg s åirriteret at jeg skal holde på mig selv for ikke i bar mås og ingenting…ræse ud og bide i traktordækkene og flå bonden ud af førehuset og klappe ham èn :ups:

[quote=kamikaze;285706]4 hunkatte i løb…samtidig :rock:
Men jeg vænner mig ALDRIG til når bønderne i august kører forbi vort soveværelsesvindue med korn i èn lind strøm hele natten. Så er jeg s åirriteret at jeg skal holde på mig selv for ikke i bar mås og ingenting…ræse ud og bide i traktordækkene og flå bonden ud af førehuset og klappe ham èn :ups:[/quote]

Åhhh altså Brita, som du kan sige det.

-LOL-LOL-LOL-LOL

Man ser det lyslevende for sig :et styk splitternøgent fnysende arrigt kvindemmenske
og en vidskræmt traktorfører (for ikke at tale om taktoren)

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Hm… Vænner sig til det så man ikke høre det? Nej… Det synes jeg aldrig at jeg har gjort… Stilheden vænner jeg mig dog meget hurtigt til :inlove:

Jeg glæder mig til at bo et sted hvor jeg ikke skal hører på billarm og sirener hver dag… Jeg synes aldrig man vænner sig rigtig til det… :slight_smile:
Sirenerne hører man altid:(… Den almindelige billarm falder mere i baggrunden.