Det vænner man sig til

Jeg har ofte hørt folk sige: Det vænner man sig til - bl.a. støj.

M.h.t. støj - det vænnede jeg mig aldrig til, da jeg som ung boede i København.

Herude på landet er der heldigvis fred og ro.

Er der andre ting, som I har vænnet jer til :tihi:

Tjae jeg er en af den der slags personer der har meget svært ved at falde i søvn de første par nætter et nyt sted fordi lydende mangler eller er lavere eller højere.

Kan huske at d jeg var lille og besøgte mormor på fyn kunne jeg aldrig sove fordi hun boede i et hus ude på det fynske land…det er altså RET stille når man bor 10 minutter fra rådhuspladsens “larm”.

Jeg har boet ved siden af en jernbane, det vænnede jeg mig hurtigt til, jeg hørte det slet ikke :slight_smile:

Men en græsslåmaskine, det vænner jeg mig aldrig til, det skurer simpelthen i mine ører :tihi:

Naboen har en af de der kæmpe trampoliner. Men de gider ikke rigtig smøre den. Så den larmer af helveds til når de hopper på den, og det var flere gange om dagen. Jeg vendte mig hurtigt til det, og hver gang min kæreste kom brokkede han sig og jeg sagde “Nå… Det har jeg ikke lagt mærke til” :smiley:

Jeg vænner mig ikke til støj som jeg ikke er vant til, elsker roen :slight_smile:

Men, jeg ville ALDRIG kunne bo i Kbh. Den støj ville jeg simpelthen ikke kunne vænne mig til.

Støj!?! Hvor? :tihi:

Nu bor jeg godt nok ikke på Rådhuspladsen, men trafik er her da. Jeg bor tilmed ovenover en bodega. Lytter jeg efter, kan jeg da høre dem. Men det er slet ikke noget jeg lægger mærke til, til hverdag.
Til gengæld synes jeg flyene er begyndt at flyve meget lavt - og det kan høres!

Man vænner sig til en gakket gangart, når man er i køkkenet og ved, at
der ligger fire maine cooner præcis bag ved dine fødder, uanset hvor i
køkkenet, du arbejder.

Så høje knæløftninger fra kogepladerne til køleskabet osv. :klapper:

[quote=Charlotte Oeh.;285430]
køkkenet, du arbejder.

Så høje knæløftninger fra kogepladerne til køleskabet osv. :klapper:[/quote]

-LOL-LOL-LOL En form for gymnastik…

[quote=Charlotte Oeh.;285430]Man vænner sig til en gakket gangart, når man er i køkkenet og ved, at
der ligger fire maine cooner præcis bag ved dine fødder, uanset hvor i
køkkenet, du arbejder.

Så høje knæløftninger fra kogepladerne til køleskabet osv. :klapper:[/quote]

Med mindre man har småtlinger, så slææææber man fusserne for ikke at finde en af dem under fødderne… Tænker tit på hvad naboen tænker når de ser os futte rundt :klapper:

Lyden af en bas, der dunker ned gennem loftet vænner jeg mig aldrig til.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

På et tidspunkt boede jeg på et lille værelse på 10m2 (EFTER jeg var flyttet hjemmefra :wink: ) og der havde jeg altid computeren tændt.
Dels fordi den fungerede som varmeapperat om vinteren, da værelset var møgutæt, men også fordi jeg var ualmindelig doven og ikke gad slukke den… og ej heller skulle betale for strømforbruget :wink:

Men problemet opstod så, når jeg havde nogen sovende hos mig. For de kunne ikke sove, hvis computeren var tændt… og jeg fandt ud af, at jeg havde meget svært ved at sove, når computeren var slukket, hehe

Jeg havde bestemt vænnet mig til den lyd af en summende computer, når jeg skulle sove derhjemme. :slight_smile:

Jeg prøvede at bilde gæsterne ind, at man vænner sig til det… men det havde jeg ikke det store held med. :høhø:

// Martin

Ja køle maskinen på traileren den har jeg vænet mig til og blevet en god ven når jeg skal sove…

Men snorkende folk , dryppende vandhane og gøende hunde det vænner jeg mig aldrig til …

Jeg venner mig aldrig til at sove ved siden af en der snorker, evigt lys og larm, lige meget hvilken larm.
Men misserne, de kan gøre alt det vil af unoder og andet, det har jeg vennet mig til og nyder det.

Da jeg flyttede ind her, vågnede jeg hver gang skraldebilen kom kl 5. Men nu hører jeg den meget sjældent.

Jeg er født og opvokset på landet.:thumbup:
Jeg tror aldrig jeg ikke kunne vænne mig til at bo i en by , vi bor godt nok nu i en mindre landsby .
Men det var meningen , når vores børn var flyttet hjemmefra , vi ville flytte , derud igen, hvor kragerne heller ikke kommer :høhø:…

Ja da - men det vænner du dig også til en dag :smiley:

Sidst i 80’erne boede jeg i London, inden for ca. 5 minutters flyvetid af Heathrow. Flyene fløj så lavt, at man kunne stå på gaden og se, hvilket selskab, de kom fra og når Concorden kom forbi, gik flere bilalarmer igang. Derudover havde vi jernbanen i baghaven - lige ved en station - og de engelske tog får heller ikke smurt deres bremser :høhø::høhø::høhø:

Men der gik altså ikke lang tid, før jeg ikke registrerede det :slight_smile:

Man kan vænne sig til næsten alt - især hvis man er indstillet på det. Mange mennesker har desværre bare svært ved at kende forskel på betydningen af “at kunne” og “at ville” :slight_smile:

Inden jeg flyttede til Danmark, boede jeg ved en af de meste trafikerede gader i Reykjavik, der var trafik døgnet rundt :rock:
For at det ikke skal være løgn, blev der i den tid jeg boede der, oprettet et busstoppested lige under vores soveværelsesvindue … i starten vågnede jeg når bussen stoppede/kørte afsted igen, men til sidst hørte jeg det slet ikke.

Da vi flyttede ind i den lejlighed hvor vi bor nu, var jeg ved at blive tosset:doh:. Vi bor ca 50 meter fra kirken som ABSOLUT skal ringe hvert 15. minut:argh:. 40 meter fra politigården. Når de rykker ud slår de først sirenen til når de er uden for vores stuevindue:argh:. Gaden vi bor på indbyder til høj fart, byens håbefulde ungdom betragter vejen som Jyllandsringen:argh:… men vi har vænnet os til det:), men alligevel glæder jeg mig til at flytte til Hornum hvor der er fred og ro:)

Trafikstøj er næsten den eneste form for støj, jeg godt kan vænne mig til… Jeg hader fly-, græsmaskine-, køler- og al “menneskelig” støj. Der boede engang en masse somaliere neden under mig, som en kort overgang troede, de skulle holde fredagsbøn med tilhørende jalla-jalla-messen i lejligheden under mig. Det var da jeg arbejde 4 dage om ugen og havde fri lige præcis fredag, ret træls, men det stoppede heldigvis efter de et par fredage i træk var blevet akkompagneret af Janis Joplin, Sweet og et par stykker mere med mig på trommer på radiatorrørerne :yah: