Det var en svær beslutning

Jeg har længe været i tænkeboks, men beslutningen blev taget, og jeg har i dag fået neutraliseret fire af mine avlskatte.

Med kun to hænder syntes jeg ikke, jeg kunne forsvare stadig at lægge nye katte til og samtidig beholde mine “udtjente” avlsdyr, og da mit forhold til mine katte aldrig har været at finde nye hjem til dem, når de trives her, var tiden inde for en kraftig nedtrapning af mit opdræt.

Jeg må også indrømme, at jeg som folkepensionist ikke har økonomien til at fortsætte.
Der er kommet og kommer stadig mange nye opdrættere, og Maine Coonen bliver i dag faldbudt til spotpris med åbne stamtavler og til beløb, der ligger pænt under, hvad det koster mig at “lave” en neutraliseret kælekilling.

En “kold tyrker” havde jeg dog ikke mod på, så jeg har endnu en ung hun og han, som på et tidspunkt (forhåbentlig) skal lette på mine killingeabstinenser.
Gør de det ikke … så vil der nok være en mening med det!

Og så hygger jeg mig på mine ældre dage med mine dejlige kastrater :slight_smile:

PS: Jeg vil da lige tilføje, at de kom sig forbløffende hurtigt.
Selv Angel på 9 år (super-kondition) hoppede 3 timer efter rundt i klatrestativerne med deres mavelynlåse, og i skrivende stund leger Surin med en edderkop.

Ud fra din beskrivelse forstår jeg godt din beslutning, og samtidig er det en stor beslutning… Det er jo mange års arbejde. :frowning:

Gode tanker herfra, det er en beslutning der har kostet dig mange overvejelser.

Ja, det lyder som en ganske velovervejet beslutning - men selvfølgelig har det ikke været let. :slight_smile:

Jeg må indrømme at jeg efter mine måneder herinde, næsten får det skidt over at have Cæsar, som jeg er overbevist om er MCO, uden stamtavle, da jeg nu ved hvad I opdrættere ofrer.
Nu ved jeg ikke om man kan kalde en tyk, 7-årig kastrat, en hittekilling … :tihi: … , men han er nu alligevel min “hittekilling”. :slight_smile: (Jeg overtog ham i skidt tilstand, fra et hjem der måtte af med ham pga. allergi).
Hvorom alting er, så kunne jeg aldrig finde på, at anskaffe mig en racekat uden stamtavle, da jeg nu ved, hvad I opdrættere må i gennem.
Det er ærgerligt at sådan noget ikke når ud til “menigmand”.

[quote=Dorthe Andersen;273231]Ud fra din beskrivelse forstår jeg godt din beslutning, og samtidig er det en stor beslutning… Det er jo mange års arbejde. :frowning:

Gode tanker herfra, det er en beslutning der har kostet dig mange overvejelser.[/quote]
Ja, det er mange års arbejde, men det er jo ikke målet, der er det vigtigste og mest spændende, men selve rejsen mod målet:
Den perfekte kat.

Og kan vi ikke være enige om, at vi hver især på en eller anden vis har den for os perfekte kat :hjerte:

:knuser: her fra…

Hvis du bliver alt for killingeskruk, må du gøre lige som os andre killingeløse, og tage på nus hos opdrættere… :wehuu:

Respekt for din beslutning. :ok:
Jeg har som du også svært ved at omplacerer mine dyr og jo flere man har desto mindre tid til rollen som opdrætter, så inden længe har jeg også KUn 3 fertile hunner…og hardet godt med det.
Jeg vil ikke lave flere killinger end tiden stadig er til at gøre det godt.

Jeg håber, at du finder dig til rette i din nye rolle :slight_smile:

Stor beslutning -kramer

De bedste hilsner herfra.

Næh…der ikke meget at rutte med, når man er folkepensionist.

Kære Hanne
Mega-kram :wink:
Du har fortsat den bedste hjemmeside, som enhver nybagt katteejer burde læse igennem flere gange.
Alle de gode og nyttige råd! Helt u-undværligt for mig, også at give videre til andre nybegyndere.
Ikke mindst det smukke digt om “katte-guden”, jeg vræler, når jeg læser det (så det lader jeg være med :wink: ). Det er så sandt!
Og jeg forstår godt dine grunde til i det mindste at holde en pause.
Så har du også meget bedre tid til at råde og vejlede os andre :tihi: :thumbup: