DETTOL sæbedispenser

Er måske nok smart i fht hygiejne men for katte det rene gift!

http://www.salangen-nyheter.com/advarer-mot-saape.5366599-28288.html

Tak for at dele…
Det har kun bekræftet mig i at sådan en dims er i kategorien “unødvendigt skrammel” - i hvert fald her i huset!

Jeg har aldrig helt forstået fidusen med den - man få jo baktusser på sig, når man skal slukke for vandet, tørre hænderne i håndklædet osv osv osv - så det er lidt tåbeligt at sørge for at jeg ikke skal røre ved sæbebeholderen inden jeg vasker hænder :øhmm:

Jeg kan se det er smart, hvis man har helt vildt fedtede/olierede hænder, som man så ikke overfører til sæbeholderen.
Dog ville det være meget mere hygienisk hvis man kunne slukke og tænde for vandet med armene (sådan nogle lange stænger),
at der så var papir eller lufttørrer til bagefter, og til sidst sådan en decinficerende dims. :smiley:

… Jeg har været for meget på distriktspsykiatrisk center…

Og stakkels, stakkels kat! :ked:
Så vidt jeg kunne læse mig til, havde den ætse-skader både på tunge og i svælg, og der hvor den var barberet ned, fordi sæben ikke kunne skylles af pelsen?

Jeg har sådan en Dettol sæbeting - mest fordi jeg var træt af at manden tog de andre med ind i bruseren fordi han syntes det duftede bedre end hans kropsshampoo :tihi:
Så der blev købt sådan en - og den står på sin plads endnu… og må tilstå jeg er ret glad for den - sæben holder så meget længere nu hvor tøsen og manden ikke bare pumper løs på den stakkels håndsæbe…

At mine katte samt hunde så er forment adgang til badeværeslet er så noget helt andet… (har alt hvad der hedder rengøringsmidler, trinol, rodalon osv osv til at stå på badeværelset, så der er adgang forbudt for dyrene)

Men føler godt nok for den stakkels dame og mis…

[QUOTE=Ravn;1138666]Jeg kan se det er smart, hvis man har helt vildt fedtede/olierede hænder, som man så ikke overfører til sæbeholderen.
Dog ville det være meget mere hygienisk hvis man kunne slukke og tænde for vandet med armene (sådan nogle lange stænger),
at der så var papir eller lufttørrer til bagefter, og til sidst sådan en decinficerende dims. :smiley:

… Jeg har været for meget på distriktspsykiatrisk center…

Og stakkels, stakkels kat! :ked:
Så vidt jeg kunne læse mig til, havde den ætse-skader både på tunge og i svælg, og der hvor den var barberet ned, fordi sæben ikke kunne skylles af pelsen?[/QUOTE]

Og faktisk er papir det allerbedste man kan tørre sine hænder i for at fjerne baktusser - IKKE med luft - det spreder bare baktusserne.

Alt sådan noget bakterieforskrækkethed kan jeg slet ikke forholde mig til af præcis de årsager, Ann nævner, så sådan en fidus ville aldrig komme inden for vore døre.
Der er jeg måske miljøskadet nok til at kunne sige, at bakterier på hænderne efter toiletbesøg er LANGT fra det klammeste, vi udsættes for dagligt på mikroskopisk basis :wink:

Jeg haft sådan en og var glad for den… sæben derimod hadede jeg. Sæben slog jeg ud af på hænderne. Jeg skar hul i bøtten, hældte sæben ud og kom min egen i…

Nu ved jeg da hvorfor jeg ikke kunne lide sæben, stakkels mis.

Tak for info - den risiko ved en sensor ville jeg nok heller ikke lige have tænkt over…