Diabetes kat usikker på benene. Muskel nerve svaghed

Hej .

Er der andre der har oplevet jeres kat med sukkersyge have usikre ben især bagben når rejser sig…Svært ved lige komme igang med at gå rigtigt

.Han er endnu ikke færdig justeret på insulin fået det tre uger så håber det forsvinder igen

Vh Catrine.

Det er ikke noget, jeg har oplevet med Chili. Men jeg vil da ikke afvise, det kan være derfor. Så godt kender jeg ikke til eventuelle følgesygdomme eller forbigående bivirkningen.

Jeg går ud fra, du snakker med dyrlægen løbende, mens I får insulinen justeret? For så må du prøve at nævne det. Det kan jo også være noget helt andet. Gigt måske. Eller noget med ryggen. Bedst at få det tjekket.

Hej tak for svar . Nævner det for dyrlægen på tirsdag men kan læse flere steder at det relateres til diabetes.

Okay - jeg var ikke klar over det. Men jeg håber, det er forbigående så.

Tak :hugs:

Det klassiske billede for diabeteskatte, hvis blodsukker er alt for højt, er at de går på “hælene” - altså helt nede på den nederste del af bagbenene og har svært ved at rette op. Det forsvinder, når blodsukkeret bliver ordentligt reguleret :slight_smile:
Hvis han derudover har svært ved at komme igang, kan der jo være noget gigt i ryg eller hofter. Det vil ofte give manglende muskelmasse i bagparten.
VH
Susanne

1 Synes om

Og man sejler rundt og har det a h til - også ved højt blodsukker.
Begge ender af skalaen er r… Og nøgler.

Jeg bliver fx tung og stiv i kroppen, kvalm, knastør i munden, mega dårligt humør osv

Tak for det

Tak for det