Mon ikke der tænkes på at de ved tandskifte godt kan få et dyk i immunforsvaret og en evt. underliggende sygdom kan bryde igennem:)
Men ellers kan nogle killinger godt få lidt feber og ondt for tænder, men snot plejer nu ikke at være normalen.
marina
Kan katte blive forkølede? Det troede jeg ikke… Jeg troede der altid lå en anden årsag bag symptomet…?
Derfor der søges diagnose pga. Forkølelsen:D
Så er jeg mere rolig - men jeg kender katte med lungebetændelse, så jeg tænkte at jeg måske havde misforstået nogle dyrlæger i det med forkølelsen…
Tak
Det fik jeg afvide fra min opdrætter, som igennem mange år hat opdrættet perser og colorpoint, så jeg må da gå ud fra at det er rigtig hvad hun fortæller mig,
Ja, og det kan også være clamydia :øhmm:
[quote=Marina;432589]Det er derfor det er vigtigt at vide hvor og hvordan katten er testet. DEt bedste bud er University of Glasgow, der sender et specielt medie til at lægge testen i, der gør at virus ikke dør undervejs. Herpesvirus er meget sart overfor udtørring og dør hurtigt ud, og en almindelig test vil ikke kunne påvise noget. PCR testen vil vise DNA rester fra en ikke virus udskillende kat.
Marina[/quote]
Som du siger, at “DEt bedste bud er University of Glasgow”… men hvor kan man sende? har du et link eller noget mere? jeg har kigget på google, men det er bare et universitet de finder …
Din dyrlæge skal sende dine tests til Glasgow, men på siden her kan du (og dyrlægen) læse mere om, hvad der kan testes for og hvilket materiale man skal indsende.
Tak skal du have Dette gemmer jeg