Min veninde har en kat der bliver ved med at være forkølet. Han er blevet testet for Calici og herpes og der er ingen af delene.
Er der nogle der har nogle bud på hvad det ellers kan være?
Hilsen Amalie, Amanda og Samson
Min veninde har en kat der bliver ved med at være forkølet. Han er blevet testet for Calici og herpes og der er ingen af delene.
Er der nogle der har nogle bud på hvad det ellers kan være?
Hilsen Amalie, Amanda og Samson
Hvad med allergi? Ikke at jeg ved så meget om sådan noget, det var bare en ide.
Polypper i næsen evt ? Eller allergi.
Hun siger han er blevet testet for allergi… Men ved ikke for hvilken slags allergi
Med forkølet mener du så nysen og snotnæset eller hoster den også?
Flere af mine nyser og hoster, når det er tid til de skal have en ny dosis mod orm…så orm kan det også være…
[quote=anne p;432252]Med forkølet mener du så nysen og snotnæset eller hoster den også?
Flere af mine nyser og hoster, når det er tid til de skal have en ny dosis mod orm…så orm kan det også være…[/quote]
Så meget har jeg ikke fået sprugt men tusind tak
Hvor og hvordan er han blevet testet?
Marina
Måske Mycoplasma Felis - den kan være en del af profil
[quote=Marina;432266]Hvor og hvordan er han blevet testet?
Marina[/quote]
Åh blod prøve tror jeg der er sendt til Tyskland…
Det bedste resultat fåes ved at sende mundsvab/øjensvab til Glasgow, de søger indtil de finder noget.
Marina
Er det en killing, så kan det godt være at det er pgr, den er ved at skifte tænder, der kan de godt blive noget snottet, og virke lidt bims, men det kan jo også godt være at den bare har fået noget snue, jeg havde en blå perser, der også var snottet, og det tog næsten 3 mdr, inde det var ovre, trods utalige dyrlæge besøg, gik det over af sig selv,
mvh cazmir. ps. håber at det snart er ovre :)
Jeg vil tro han er 1-2år så tænderne burde være skiftet for længst…
Men ved ikke om Maine coons er senere ude end andre katte?
Katte kan godt have herpes og nyse og snotte UDEN at udskille virus.
Mon den så vil teste negativ, selv om den er særdeles positiv??
Cazmir: katte får ikke bare snue.
[quote=Poly-Cats;432364]Katte kan godt have herpes og nyse og snotte UDEN at udskille virus.
Cazmir: katte får ikke bare snue.[/quote]
Det var da et rigtig godt spørgsmål …:?
Det kan også være bihulebetændelse…
Afhængigt af, hvordan man laver testen og hvor den sendes hen, kan der sagtens komme forkert svar.
Er prøven taget hos en dyrlæge, der “har styr på det”, ville være min første tanke.
[quote=Poly-Cats;432364]Katte kan godt have herpes og nyse og snotte UDEN at udskille virus.
[/quote]
Det kommer an på, hvilken test der er brugt. Ved PCR-test mener jeg, man kan fange herpes-bærere uanset om de udskiller eller ej
Tjah, mulighederne er faktisk mange.
Jeg har jo Karla, min gamle missepige, med konstant løbeøjne.
Hun er testet (gennem tiden mere end 10 gange), og har ikke nogen af delene.
hun er allergisk. vi kan ikke helt finde ud af for hvad, men når det bliver værst, får hun noget af mit allergi medicin (selvfølgelig i samråd med dyrlæge), til at tage toppen, men hun har alligevel altid løbeøjne.
Så har jeg en kat der har haft lungebetændelse en del gange og nu nærmest har det småkronisk. Den nyser nogegange nogle enorme klatter ud, som nogen gange har en smule blod i.
Den er også undersøgt på kryds og tværs, men fejler ikke andet end en smule snot der flyver…(at den så også har et øje der løber konstant, gør jo at man straks tror herpes, men dens tårekanal blev skadet da den var lille, af en anden killings klo)
Så har jeg en perserblanding der også har løbeøjne, og snotnæse, det er fordi den perser der er blandet i ham, desvæære var en af de der helt ekstremt overtypede som desværre fik et kuld, og han har så desværre arvet en meget dårligt “indvendigt” næseopbygning. Han er også testet for begge dele flere gange og er aldrig testet positiv.
Til gengæld ved jeg at jeg med garanti har katte der har haft både det ene og det andet, så jeg lever med at der er smitterisiko, for selv om jeg vaccinerer kan der jo komme udbrud, og så kan der smittes.
Men de katte jeg ved der har Herpes (eller har haft), de har hverken flod fra næse eller øjne…
Cazmir: katte får ikke bare snue.[/quote]
Det er derfor det er vigtigt at vide hvor og hvordan katten er testet. DEt bedste bud er University of Glasgow, der sender et specielt medie til at lægge testen i, der gør at virus ikke dør undervejs. Herpesvirus er meget sart overfor udtørring og dør hurtigt ud, og en almindelig test vil ikke kunne påvise noget. PCR testen vil vise DNA rester fra en ikke virus udskillende kat.
Marina
Det har jeg godt bok aldrig hørt før, hvor har du den viden fra? :øhmm: