Diarre efter antibiotika

Min 4 årige hankat er i behandling for blærebetændelse med smertestillende og antibiotika (clavubactin vet) :frowning:
Desuden har vi skiftet fra “normalt” foder til Royal Canin Urinary S/O, da han havde krystaller i sin urin.

Det går meget bedre med hans blærebetændelse :slight_smile: men nu har han så fået diarré… stakkel mis :brist:
Det er meget tyndt og uden lugt. Er ikke i tvivl om at det er bivirkning fra antibiotikaen, som han nu har været på i 4 dage (diarréen begyndte at komme igår) :argh:

Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at lette hans gener?:? Kan jeg overhovedet gøre noget for at afhjælpe det, eller må vi bare leve med myldrebæ i kattebakken (indtil videre kun i kattebakken, gudskeov! og 7-913 :kryds:) indtil kuren er færdig?

På forhånd tak

Du kan med god effekt give ham Paraghurt. Det er mælkesyrebakterier og de bruges ved “feriemaver” til at genoprette tarmfloraen. De bruges også til mennesker.

Jeg har altid givet mine katte Paraghurt sammen med antibiotikabehandling. Giv ham 2-3 piller nogle timer før/efter antibiotikaen. Antibiotika bider i maveslimhinden og gør rigtig ondt. Paraghurt bringer ro i maven.

Jeg kan fx ikke selv tage antibiotika uden at bruge Paraghurt.

God bedring med missen.

Zoolac er yoghurt til dyr, netop mod diarré. Det er pasta, og katte synes vist, det smager meget godt.

Det kunne dyrlægen godt have anbefalet dig. Men det er håndkøb på apoteket. Og måske også i en dyrehandel.

vh

Andreas